Välkommen till bords

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Välkommen till bords

Inlägg av Urban Anjar »

plun skrev:
Barre skrev: så länge de så kallade vegetarianerna äter i köket och inte talar om för de så kallade köttätarna att det finns en vegetariska alternativ så kommer de inte bli påhoppade av muskelösa vakterna som lider av en svag förkylning av anabola-streptokocker ;) :P
Tjau det är väl snarare så att vegetarianerna inte behöver gå in överallt och
missionera om att det minsann är helt rätt att äta vegetariskt.

Troligen bättre att följa kostcirkeln och de menyer som erbjuds.

En något "knepig" restaurant där vegetarianerna hela tiden ska påpeka
att så här ska man äta i var och varannan tråd.

:)
Den typen av diskussioner är OK i kaféet.

Man måste hela tiden ha för ögonen att man är gäst och var man är. Beställa hamburgare på en sushi-bar är bara korkat.

För att vara konkret, så har vi haft incidenter med personer som har sabbat supporttrådar med sin agitation och som har uppträtt olämpligt mot våra förtroendevalda. Sån't skit vill vi inte ha här.

Om vi alla hjälps åt att förklara vad Ubuntu är och hur man uppträder här, ska det nog gå bra, men vi kan inte låta det bara rulla på

Rapportera ALLA dumheter till moderatorerna --- de hinner omöjligt vara överallt.
Senast redigerad av 1 Urban Anjar, redigerad totalt 3 gånger.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jo och det är lite tråkigt att serveringspersonalen inte har stående
alternativ som Ärtsoppa o pannkaka, Bruna Bönor o Fläsk mfl favoriter
och istället hoppas på  att någon beställer vegetarisk gryta som
han/hon själv föredrar innerst inne.

;D
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Inlägg av whac »

Shadow skrev:
Bobcat skrev: Vad är det ni vill komma fram till, eller uppnå med den här tråden?  ???
jadu..detta är ett hemligt meddelande. vi ska öppna en restaurang och konkurera ut Mc. Donalds!
Att det är två som bråkar med varandra och förstör trådar och för andra på detta forum och att något bör göras. På ett annat forum jag visstas på så stänger dom av personen som bråkat i en vecka om denne inte sköter sig. Men det kanske inte fungerar på ett så stort forum som ubuntu-sverige.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

whac skrev:
Att det är två som bråkar med varandra och förstör trådar och för andra på detta forum och att något bör göras. På ett annat forum jag visstas på så stänger dom av personen som bråkat i en vecka om denne inte sköter sig. Men det kanske inte fungerar på ett så stort forum som ubuntu-sverige.
Om inget annat hjälper så får man ju använda den metoden. Vi får väl se om det behövs. För egen del föredrar att undvika avstängningar, men det finns ju gränser. Lite stök i caféet kan vara ok, men inte tjafs i supporttrådar. IMHO.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
ninetwozero
Utgåva: 6.06 Dapper LTS

Inlägg av ninetwozero »

whac skrev:
Shadow skrev:
Bobcat skrev: Vad är det ni vill komma fram till, eller uppnå med den här tråden?  ???
jadu..detta är ett hemligt meddelande. vi ska öppna en restaurang och konkurera ut Mc. Donalds!
edit: vulfgar hann före, han täckte det mesta :)
Senast redigerad av 1 ninetwozero, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Inlägg av whac »

vulfgar skrev:
whac skrev:
Om inget annat hjälper så får man ju använda den metoden. Vi får väl se om det behövs. För egen del föredrar att undvika avstängningar, men det finns ju gränser. Lite stök i caféet kan vara ok, men inte tjafs i supporttrådar. IMHO.
Det är sant. Men de flesta verkar vara sura för att en person bråkar, men jag ser två personer som bråkar med varandra. Jag har sagt till båda privat men jag får svaret från båda att dom inte tänker sluta bråka. :(
Okänd

Inlägg av Okänd »

vulfgar skrev:
whac skrev:
Jo men det här är ju lite mer komplicerat angående att alla drar åt samma håll isf
ett antal olika synsätt och värderingar om hur man bygger flygplanet eller restaurangen
som det här var frågan om.

Just nu är det extremt mycket "the Unix way".  Många tjafstrådar om ditt o datt.

Många trådar där man inte vill kännas vid metoder som finns inbygga i Feisty Fawn
komfortabla matsal med massor av finesser och funktioner.

Okänd

Inlägg av Okänd »

Vi har ett regelverk även här med olika verktyg för konfliktlösning, är ju inte konstigare än att man använder sig av det för att styra upp situationen istället för att sitta med armarna i kors och undra över vad man ska göra för att lösa situationen.

Börja med att dela ut varningar, för att därefter gå vidare med hårdare tag om de inte skärper sig.

(Nu är ju reglerna tydligen lite modifierade men de nya reglerna ska nog funka de med.)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Shadow skrev:
OJ! Tack för det goda skrattet! ;D ;D ;D
whac skrev: Att det är två som bråkar med varandra och förstör trådar och för andra på detta forum och att något bör göras. På ett annat forum jag visstas på så stänger dom av personen som bråkat i en vecka om denne inte sköter sig. Men det kanske inte fungerar på ett så stort forum som ubuntu-sverige.
Visst farao skall det fungera! Frysen!!!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Inlägg av whac »

Bobcat skrev: Vi har ett regelverk även här med olika verktyg för konfliktlösning, är ju inte konstigare än att man använder sig av det för att styra upp situationen istället för att sitta med armarna i kors och undra över vad man ska göra för att lösa situationen.

Börja med att dela ut varningar, för att därefter gå vidare med hårdare tag om de inte skärper sig.

(Nu är ju reglerna tydligen lite modifierade men de nya reglerna ska nog funka de med.)
Ja och jag har märkt att vissa moderatorer är partiska i konflikten och säger till den ena men inte den andra. Det verkar lite som om vissa moderatorer uppfattar det som att en bråkar. Men så tycker inte jag det verkar. Det är två som råkat i luven på varandra och den bästa lösningen vore om dom höll sig borta från varandra.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Nåja, vi har jobbat på med att försöka plocka upp krossat glas och resa omkullslagna möbler osv.  ;)

Reglerna skall följas, inget snack om saken, men alla måste få en chans att rätta sej efter tillsägelse först.
Okänd

Inlägg av Okänd »

vulfgar skrev: Nåja, vi har jobbat på med att försöka plocka upp krossat glas och resa omkullslagna möbler osv.  ;)

Reglerna skall följas, inget snack om saken, men alla måste få en chans att rätta sej efter tillsägelse först.
Håller med, men tiden börjar rinna ut imho.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Bobcat skrev:
vulfgar skrev: Nåja, vi har jobbat på med att försöka plocka upp krossat glas och resa omkullslagna möbler osv.  ;)

Tjao, det har varit lugnt idag. Hittills. Hoppas att det håller i sej.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

whac skrev: Ja och jag har märkt att vissa moderatorer är partiska i konflikten och säger till den ena men inte den andra. Det verkar lite som om vissa moderatorer uppfattar det som att en bråkar. Men så tycker inte jag det verkar. Det är två som råkat i luven på varandra och den bästa lösningen vore om dom höll sig borta från varandra.
Jag tror inte att moderatorerna är partiska. Så har jag inte alls läst det.

Dock - låt mig få guida dig runt i restaurangens frysrum. De är vackra och välmöblerade med diverse styckningsdelar av djur samt en massa broccoli och ärtor. Se på stapeln av kartonger fyllda av....diverse, iskalla och stenhårda och alldeles lämpliga sittplatser för någon som behöver sitta ned en stund och fundera över sitt liv i förhållande till andras.

Vi kan stoppa in en person i varje frysrum, så får de frid och ro ett tag. För att inte tala om restaurangens övriga gäster, som kanske t.o.m. hinner med en dessert.

Förlåt en fråga från serveringspersonalen - har det inte redan varnats en hel del?
Bobcat skrev:
IMNSHO2
vulfgar skrev: Tjao, det har varit lugnt idag. Hittills. Hoppas att det håller i sej.
De har bara inte vaknat riktigt efter föregående natts bravader. :-\
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Okänd

Inlägg av Okänd »

Skulle inte tro det blir långvarigt vovven....

Kan inte lätt för den andre att vara tyst så länge den förste är där hela tiden och kör sitt race och petar på den andres tålamod.

Enda anledningen till att det varit lugnt är väl förmodligen bara för att den ena av dom varit inloggad idag.

plun skrev:
vulfgar skrev:
whac skrev:
Jo men det här är ju lite mer komplicerat angående att alla drar åt samma håll isf
ett antal olika synsätt och värderingar om hur man bygger flygplanet eller restaurangen
som det här var frågan om.

Just nu är det extremt mycket "the Unix way".  Många tjafstrådar om ditt o datt.

Många trådar där man inte vill kännas vid metoder som finns inbygga i Feisty Fawn
komfortabla matsal med massor av finesser och funktioner.

plun skrev: Jo och det är lite tråkigt att serveringspersonalen inte har stående
alternativ som Ärtsoppa o pannkaka, Bruna Bönor o Fläsk mfl favoriter
och istället hoppas på  att någon beställer vegetarisk gryta som
han/hon själv föredrar innerst inne.

;D

Okänd

Inlägg av Okänd »

Jo jag är vaken...... 8) sen tycker jag att den här restaurangens gäster borde prova på
lite av alla kulinariska frestelser som erbjuds i olika delar av restaurangen, det
ger lite mer krydda åt tillvaron än att enbart sitta i ett rum och diskutera.

Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Bobcat skrev: Kan inte lätt för den andre att vara tyst så länge den förste är där hela tiden och kör sitt race och petar på den andres tålamod.
Apropå det: Ingenting varar....Joo, sår!
plun skrev: Jo jag är vaken...... 8) sen tycker jag att den här restaurangens gäster borde prova på
lite av alla kulinariska frestelser som erbjuds i olika delar av restaurangen, det

Du vill inte se mig i en teknisk forumdel, jag lovar!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev:
plun skrev: Jo jag är vaken...... 8) sen tycker jag att den här restaurangens gäster borde prova på

Du vill inte se mig i en teknisk forumdel, jag lovar!
Joho.... ;D

Den här restaurangen utvecklas väl numera trots en del krogslagsmål.

Ett tag var den på väg att helt förfalla till en ägare med dunkla syften

Nu gäller det att få en bra matsedel som de flesta äter av plus att
få hit hela familjer. Sen måste då även de med speciella behov få ha sin matsedel
i mån om resurser.

;)

Användarvisningsbild
ninetwozero
Utgåva: 6.06 Dapper LTS

Inlägg av ninetwozero »

jag är hungrig :/
Okänd

Inlägg av Okänd »

Urban, jag misstolkade ditt utlägg med denna tråd, jag trodde den här tråden var rikta till min replik i tråden om  bugg #1. Så jag ber om ursäkt för mitt kanske lite ``anklagande´´ svar i denna tråd.

Men för att svara på tråden restaurangen, om kökspersonalen/kockarna börjar att lägga kött i vegetarianernas mat så kommer dom nog att sluta att dyka upp på restaurangen. :(

Fast det är klart... jag kanske tolkar den här liknelsen helt fel också :P
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"