http://www.youtube.com/watch?v=0MuZDlVWh8IGunne Steen skrev: Hans direkta motsats som person är väl han Ballmer som aldrig verkar tänka efter innan han yttrar sig.![]()

http://www.youtube.com/watch?v=0MuZDlVWh8IGunne Steen skrev: Hans direkta motsats som person är väl han Ballmer som aldrig verkar tänka efter innan han yttrar sig.![]()
He he, inte ens Madonna omger sig med sådana typer
Man behöver inte sälja sin själ utan mer acceptera att verkligheten ser ut som den gör.k_jermeus skrev:
För att uppnå detta så misstänker jag att man måste sälja sin själ, dvs. köra både öppen källkod och kommersiella program parallellt i linuxdistributionerna, för att uppnå detta. Jag kan ha fel, men jag tror verkligheten ser ut så.
Ställer mej i skamvrån.zero gravity skrev:
ps. Tror en del inlägg börjat bli lite OT![]()
Ingen har rätt att gå in i problemlösningstrådar och ifrågasätta funktioner som finns inbyggda iGrön Göling skrev: Om vi alla skulle kunna försöka tänka och yttra oss ungefär som såhär:
"Jag har försökt sätta mig in i dina åsikter och jag kan väl säga att jag tror att jag förstår dem/inte förstår dem. Jag tror att du menar ungefär såhär:........... Du får gärna rätta mig ok jag har fel.
Tyvärr kan jag väl säga att jag inte fullt ut delar dina åsikter, eftersom jag tänker på ett annat sätt och kanske har andra prioriteringar. Däremot skall du veta att jag respekterar din rätt till åsikterna och dig som människa. En meningsskiljaktighet är inget som skall dela oss som dock strävar mot, i grunden, samma mål."
Ungefär sådär.....
Sen är det en gammal och väl etablerad sanning att man kan inte älska alla här i världen, men det får man baske mig ta öga mot öga och inte via bokstavspussel som här på nätet.
Men visst har vi väl rätt att ifrågasätta, om vi anser det motiverat? Annars vore ju det här en diktatur.plun skrev: Ingen har rätt att gå in i problemlösningstrådar och ifrågasätta funktioner som finns inbyggda i
Ubuntu och då konkret i Feisty Fawn.
Gör man det ska man snarast överväga att byta distribution.
Däremot finns det då delforum där man kan debattera samt framföra sina åsikter men den debatten har sina gränser eftersom man enbart kan påverka via Ubuntu centralt.
Visst är det jobbigt nu för en liten andel användare som ser att sina surt förvärvade kunskaper
inte behövs längre för mycket av funktionerna samt att man tummat på för en del heliga principer.
Ubuntu är värt mycket mer än fundamentalismkäbbel och rena hycklerier.
![]()
Jo i rätt delforum..... man går ALDRIG in i en problemlösningstråd ochGrön Göling skrev:
Men visst har vi väl rätt att ifrågasätta, om vi anser det motiverat? Annars vore ju det här en diktatur.
Jag är för enkla lösningar och skulle därför ha gjort såhär:plun skrev:Jo i rätt delforum..... man går ALDRIG in i en problemlösningstråd ochGrön Göling skrev:
Men visst har vi väl rätt att ifrågasätta, om vi anser det motiverat? Annars vore ju det här en diktatur.
framför sina personliga åsikter över en funktion i en Ubuntu distribution.
Tycker man att funktionen att aktivera tex Skrivbordeffekter är vulgär
så får man framföra det i rätt delforum
Tycker man att funktionen med Lägg Till/Ta bort program likaså är vulgär
så hör det inte hemma i en problemlösningstråd.
Jo men nu finns det ingen enkel lösning på det här.Grön Göling skrev:Jag är för enkla lösningar och skulle därför ha gjort såhär:plun skrev:Jo i rätt delforum..... man går ALDRIG in i en problemlösningstråd ochGrön Göling skrev:
framför sina personliga åsikter över en funktion i en Ubuntu distribution.
Tycker man att funktionen att aktivera tex Skrivbordeffekter är vulgär
så får man framföra det i rätt delforum
Tycker man att funktionen med Lägg Till/Ta bort program likaså är vulgär
så hör det inte hemma i en problemlösningstråd.
Kontaktat ett mods för att få en delning och flytt av tråden och en notering om varför.
Men det är jag det....![]()
![]()
Snarare att det behövs ett socialt forum där man kan få uttryck för sin ilskaGrön Göling skrev: Uj, vilken nytta vi skulle ha haft av LoCo-rådet i ett fall som detta.....
Linux bygger vidare på Unix-traditionen och har inte varit annat än en stor framgång sedan starten 1991. Ideerna bakom systemet utvecklades visserligen på 60-talet, men det faktum att det fortfarande fungerar mycket bra är i sig ett tecken på att Ritchie och grabbarna hade rätt i mycket av det de gjorde. Men visst finns det en del som börjar bli omodernt (t.ex. SysV init som Ubuntu nu har ersatt med upstart).plun skrev: Ubuntu kan lyckas om man slipper alla som går motströms, historiskt måste alla
inse att historia boken för Linux är förskräcklig, usel samt bedrövlig.
Nej Linux historia är enbart en dyster läsning förutom då för servrar och Apache.Lars skrev:Linux bygger vidare på Unix-traditionen och har inte varit annat än en stor framgång sedan starten 1991. Ideerna bakom systemet utvecklades visserligen på 60-talet, men det faktum att det fortfarande fungerar mycket bra är i sig ett tecken på att Ritchie och grabbarna hade rätt i mycket av det de gjorde. Men visst finns det en del som börjar bli omodernt (t.ex. SysV init som Ubuntu nu har ersatt med upstart).plun skrev: Ubuntu kan lyckas om man slipper alla som går motströms, historiskt måste alla
inse att historia boken för Linux är förskräcklig, usel samt bedrövlig.
Det jag vill ha sagt är att Ubuntu vilar på en mycket stabil grund som har utvecklats under 40 år eller så. Att säga att Linux historia är bedrövlig tycker jag är helt orättvist, det har lyckats konkurera ut många traditionella Unixar och samtidigt ingjutit nytt friskt blod i Unix-familjen (den absolut mest framgångsrika operativsystemsfamiljen någonsin).
Visst har skrivbordssidan traditionellt varit sämre på Linux, men utan en stabil grund så fungerar inte det grafiska användagränssnittet heller (se bara på Windows 9x som byggde på DOS).
Linux-världen är full att traditionalister som varit med längre än vad både du och jag har varit, de sitter inne med mycket värdefull kunskap och det tycker jag vi ska respektera. Vi ska också respektera och vara tacksamma för vad Debian-gänget har gjort, där håller jag med Stoffepojken, även om hans sätt att framföra det kanske inte alltid var det bästa.