ipix skrev:
Är vi inte 10k till slutet på 2008 så måsdte det vara något stort fel
10 000 är mycket, det är fruktansvärt mycket och borde isf hamna ganska högt upp på listan över populäraste svenska forum. frågan är hur många som är aktiva, går det att få reda på t.ex. hur många användare har varit inloggade den senaste månaden?
Och jämmför man med de "stora" så är vi bara en droppe i havet. På Gaia-Online så postas det 5ggr mer inlägg om dagen än vad vi har totalt. (ca 160 000)
ipix skrev:
10 000 är mycket, det är fruktansvärt mycket och borde isf hamna ganska högt upp på listan över populäraste svenska forum. frågan är hur många som är aktiva, går det att få reda på t.ex. hur många användare har varit inloggade den senaste månaden?
Och jämmför man med de "stora" så är vi bara en droppe i havet. På Gaia-Online så postas det 5ggr mer inlägg om dagen än vad vi har totalt. (ca 160 000)
Tackar för länken! Visste att FB var störst men att vi har så många stora foum, jösses.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
ipix skrev:
Ja, det går att kolla. Det är lite drygt 1500 som varit inloggade senaste månaden. Går vi tillbaka 2 månader så är det knappt 2200. Senaste halvåret är det nästan 4000 och senaste året knappt 5500. Jag vet inte riktigt vad som är normalt, men det känns som om väldigt många stannar kvar och tittar in då och då.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Nu fattas det 37 medlemmar innan vi når 7000 st
vi hann inte riktigt ända fram innan nyår men det går ändå riktigt bra för oss just nu och vi växer så det knakar.
det fattas drygt 3000 medlemmar innan vi når 10 000 och jag tror att vi innan årsskiftet 08/09 kommer att ha nått dit och kanske lite till.
Förutsättningarna är förstås att vi håller samman, tar väl hand om alla nya och att vi kämpar vidare med att marknadsföra Ubuntu. Ju fler vi blir desto fler kan hjälpa till med dessa sysslor, men det gäller förstås att vi inte bara lyckas attrahera fler Ubuntister utan att vi också attraherar fler aktiva.
Ett annat svenskt Linux-forum har 12827 registrerade medlemmar. Men om man tittar på aktiviteten så leder Ubuntu-se.forum stort. Just att det är lite högre till tak gör nog att fler vågar yttra sig. + att alla får hjälpa till med support. Att man får prata om annat än Ubuntu gör att åtminstående jag trivs här.
Turbo skrev:
Ett annat svenskt Linux-forum har 12827 registrerade medlemmar. Men om man tittar på aktiviteten så leder Ubuntu-se.forum stort. Just att det är lite högre till tak gör nog att fler vågar yttra sig. + att alla får hjälpa till med support. Att man får prata om annat än Ubuntu gör att åtminstående jag trivs här.
Turbo, din *censur*
Och sen vill jag påpeka att *censur*
Till sist vill jag säga att du är en *censur*
Vad är det här?
Högt till tak va?
(kunde inte låta bli att skoja lite med dig)
Senast redigerad av 1 DimensionX, redigerad totalt 14 gånger.
Trevlig atmosfär bland både medlemmar och admins. Högt tålamod och förståelse för nybörjare, i väldigt många andra forum om teknik i allmänhet så är det vanligaste inlägget, "sök tidigare inlägg, googla, RTFM". Andelen såna svar här tycker jag är väldigt låg!
Turbo skrev: