Hårt arbete bakom det här och det bådar gott för framtiden !

Det funkar inte felfritt och för FF,TB så är det fortfarande på en alpha-nivå.Svento skrev:Hur har det gått för den där GlobalMenu eller vad den kallar sig i Unity? Den gamla Gnome GlobalMenu som jag prövade i 10.04 ville ju inte fungera med främmande program som Firefox, Thunderbird och OpenOffice. Är dom problemen lösta i Unity?
Om TB vet jag inte. Däremot ligger menylisten fortfarande kvar i fönstret för FF, OO och FO.Svento skrev:Så det fungerar typ lite grann även i Thunderbird nu. OpenOffice då?
LauncherSvento skrev:Vad kallas den där dockan i vänsterkanten. För att vara en docka tycker jag den ser bra ut. Med dagens skärmformat gör den ju mindre skada där än om man har den i nederkanten. Nästan lika bra som att inte ha nån docka alls!
Om du menar ordning i launchern så kan de flesta ikoner där flyttas om med drag & drop.vulfgar skrev:Unity är iofs snyggt, men jag hittar inte något bra sätt att ställa in grejorna som jag vill ha dom. Tex så är flera av dom öppnade mfönstren inte alls ordnade som jag vill ha dom och då hjälper det inte hur snyggt det än ser ut, jag kör på med classic.
Har själv inte sett till några "fladdrande" problem med launchern för de olika inställningarna men jag kör ju atipun skrev:Ändrade till "Dodge Active Window" så slutade launchern att "fladdra".
Nja, inte bara ordningen, utan vilka som visas öht, vad som visas i fönstren när man klickar på resp ikon osv. Som det är nu blir det oerhört rörigt och applikationerna ligger inte under dom "rubriker" där jag vill ha dom, dom finns däremot där dom inte ska vara.Bowmore skrev:Om du menar ordning i launchern så kan de flesta ikoner där flyttas om med drag & drop.vulfgar skrev:Unity är iofs snyggt, men jag hittar inte något bra sätt att ställa in grejorna som jag vill ha dom. Tex så är flera av dom öppnade mfönstren inte alls ordnade som jag vill ha dom och då hjälper det inte hur snyggt det än ser ut, jag kör på med classic.
Jovisst är den tämligen ful men blir allt snyggare. Nu behövs det bara att man själv kan ställa in storleken.Svento skrev:Vad är det alltså som är snyggt - alternativt inte snyggt - med Unity? På vilket sätt skiljer det sig visuellt från Gnome? Är det launcher-panelen? Det ser klumpigt ut i och med att man dessutom har den vanliga panelen. Till råga på allt verkar det användas dockor utöver det... Det blir tre grejer med samma funktion liksom. Det verkar oekonomiskt med tanke på att jag i Gnome har fått med allt jag över huvud taget behöver i en enda panel.
Jag tror vi pratar om olika saker.vulfgar skrev:Nja, inte bara ordningen, utan vilka som visas öht, vad som visas i fönstren när man klickar på resp ikon osv. Som det är nu blir det oerhört rörigt och applikationerna ligger inte under dom "rubriker" där jag vill ha dom, dom finns däremot där dom inte ska vara.
Jag hittar inte heller någonstans att ställa in hur jag vill att launchern ska visas, det är egentligen inget som funkar på ett bra sätt just nu. Classic funkar däremot i stort sett bra så det är den varianten som gäller för mej tills vidare. Unity är dock väldigt snyggt så jag hoppas att dom lyckas fixa till olägenheterna så småningom.
Jo, det har varit många diskussioner kring detta bl.a i ayatana och mött mycket motstånd men skönt att Mark nu satt ner foten för det är en efterlängtad feature_ZoutH skrev:Launchern kommer tydligen att bli inställningsbar vad gäller storlek.
http://www.webupd8.org/2011/02/unity-la ... -icon.html