Demokrati och utnyttjande av den samma.
- janne-5011
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Demokrati och utnyttjande av den samma.
vore bra om Pp kunde tala om vad han grundar det där på.
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
[quote="janne-5011"]av janne-5011 » Idag, 21:07
ulsak och Brother Tuck jag är defintivt inte ensam om uppfattningen om inblandningen av ubuntu.se läs här
viewtopic.php?f=84&p=329699#p329699
pink panthers inlägg 20:54 21/6.
blir lite rörigt när samma sak diskuteras i två saker men men.
Kan han styrka det där ska dom där ut härifrån.
Nej! Jag kan inte styrka detta. Jag har inte deras interna trafik. Men det är ganska uppenbart ändå. Om man som jag har följt den offentliga snacket på deras forum. Men bevis. Nej! Det kan jag inte servera dig. Men de ganska självklart i min ögon. Varför visa sådant intresse för det här forumet. De har redan ett eget lyckat forum. En anledning är att de inte har den offentliga titeln som Ubuntu forum. Även om det förnekas är den lika eftertraktad som guld. I det här sammanhanget.
Pink Panther
ulsak och Brother Tuck jag är defintivt inte ensam om uppfattningen om inblandningen av ubuntu.se läs här
viewtopic.php?f=84&p=329699#p329699
pink panthers inlägg 20:54 21/6.
blir lite rörigt när samma sak diskuteras i två saker men men.
Kan han styrka det där ska dom där ut härifrån.
Nej! Jag kan inte styrka detta. Jag har inte deras interna trafik. Men det är ganska uppenbart ändå. Om man som jag har följt den offentliga snacket på deras forum. Men bevis. Nej! Det kan jag inte servera dig. Men de ganska självklart i min ögon. Varför visa sådant intresse för det här forumet. De har redan ett eget lyckat forum. En anledning är att de inte har den offentliga titeln som Ubuntu forum. Även om det förnekas är den lika eftertraktad som guld. I det här sammanhanget.
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
Huset byggs ju av medlemmarna, sen så ser man till att det finns en lokal, och sen röstar man om org. ledn. eller gemenskap som ska sitta i lokalen på dom antal stolar som finns utsatta.Xcore skrev:Hur byggs ett hus?Harlekin33 skrev:Så går det ju också att göra men då får dom sitta utomhus på trädgrenar.
Jag skulle fördra ett slott med en stor sal med ett bord och stolar för den tilltänkta ledningen.
av personer?
Före det så finns det inget hus.
Se det så här. När du startar en ny organisation, förening eller gemenskap, vad börjar du med innan nåt annat?
Personer som skall skapa den och sköta den?
Sen utformar man regler osv.
Visserligen finns redan Ubuntu-se.org men eftersom allt blir nytt så blir det som ett nytt hus.
Det vore en klar fördel att få rätt folk på rätt plats "innan" man utformar regler osv.
- janne-5011
tack Pp.
men du skiver iaf:
En svag ledning med UA och vulgar som sitter som lidande panelhönor och tittar på när verksamheten föröds och attackeras.
Grmbl
men du skiver iaf:
Kontenta:"Men det är ganska uppenbart ändå. Om man som jag har följt den offentliga snacket på deras forummen"
En svag ledning med UA och vulgar som sitter som lidande panelhönor och tittar på när verksamheten föröds och attackeras.
Grmbl
Senast redigerad av 1 janne-5011, redigerad totalt 21 gånger.
Allt kommer att se annorlunda ut när rätt personer sitter på de platserna. Därför kommer också regler och annat att skilja sig mot nu, förmodligen till det bättre. Därför bör "berörda personer" som skall ta över sitta på rätt plats innan vi gör upp en massa.Harlekin33 skrev:Huset byggs ju av medlemmarna, sen så ser man till att det finns en lokal, och sen röstar man om org. ledn. eller gemenskap som ska sitta i lokalen på dom antal stolar som finns utsatta.
Hur skall vi annars få det att passa bäst?
- Pink Panther
Ja! Det är kontentan av min analys av situationen. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 60#p329699 Men det är inte för sent i nu. Men de krävs att omröstningarna avbryts och en tillfällig ledning tillsätts och täpper till hålen. Gamla hederliga personer ni litar på.janne-5011 skrev:tack Pp.
Kontenta:
Grmbl
Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Håller med dig.Pink Panther skrev:Ja! Det är kontentan av min analys av situationen. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 60#p329699 Men det är inte för sent i nu. Men de krävs att omröstningarna avbryts och en tillfällig ledning tillsätts och täpper till hålen. Gamla hederliga personer ni litar på.janne-5011 skrev:tack Pp.
Kontenta:
Grmbl
Pink Panther
- janne-5011
Instämmer Pp precis min uppfattning om situationen.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Men vaffaan!Nej! Jag kan inte styrka detta. Jag har inte deras interna trafik. Men det är ganska uppenbart ändå. Om man som jag har följt den offentliga snacket på deras forum. Men bevis. Nej! Det kan jag inte servera dig. Men de ganska självklart i min ögon. Varför visa sådant intresse för det här forumet. De har redan ett eget lyckat forum. En anledning är att de inte har den offentliga titeln som Ubuntu forum. Även om det förnekas är den lika eftertraktad som guld. I det här sammanhanget.

Du kan inte styrka nåt som inte finns. Det finns ingen intern trafik. Det "offentliga" snacket handlar om samma sak avhandlas här: Det här forumet och gemenskap är värt ett bättre öde. Det är därför det finns enskilda personer i bägge fora som visar intresse, det gör du också!
Det finns inget intresse av "ta över den offentliga titeln"- nåt sånt har det inte ens nämnts överhuvudtaget!
-
En fråga i såna fall:Xcore skrev:Håller med dig.Pink Panther skrev:Ja! Det är kontentan av min analys av situationen. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 60#p329699 Men det är inte för sent i nu. Men de krävs att omröstningarna avbryts och en tillfällig ledning tillsätts och täpper till hålen. Gamla hederliga personer ni litar på.janne-5011 skrev:tack Pp.
Kontenta:
Grmbl
Pink Panther
Ska alla motioner som diskuteras så länge omintetsgöras då?
Eller hur hade ni tänkt er att den "nya" ledningen ska tillsättas?
Genom omröstningar? motioner? direktövertagande?

- janne-5011
Harlekin33. Du kanske missat det UA gjort vad gäller motionerna (?). Om inte läs hans blogg, (gnugga dig i ögonen först), i så fall eller åtminstone början på den här tråden.
Motionerna är dead meath eller iaf denna röstning om dom. TYVÄRR.
En interimregim får ta över tsv.
Motionerna är dead meath eller iaf denna röstning om dom. TYVÄRR.

En interimregim får ta över tsv.
Senast redigerad av 2 janne-5011, redigerad totalt 21 gång.
Inte nödvändigtvis eftersom delar av dem säkert kan användas.Harlekin33 skrev:En fråga i såna fall:
Ska alla motioner som diskuteras så länge omintetsgöras då?
Eller hur hade ni tänkt er att den "nya" ledningen ska tillsättas?
Genom omröstningar? motioner? direktövertagande?
En tillfällig ledning kan tillsättas direkt medan vi kör igång en omröstning där kandidaterna får presentera sig först.
Eller så kör vi bara en omröstning, det behöver inte ta så länge.
Sen tar vi och tar fram regler mm
Är min åsikt i alla fall.
Det viktiga är att det blir personer alla litar på.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 21 gånger.
- Pink Panther
Jag bemöter inte detta. Jag har gjort min bedömning.
Som många säger, när det bränns. Anfall är de bästa försvaret.
Så elda på jag lyssnar.
Pink Panther
Som många säger, när det bränns. Anfall är de bästa försvaret.
Så elda på jag lyssnar.
Pink Panther
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 21 gånger.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Du sa själv nyckelorden.Pink Panther skrev:Jag bemöter inte detta. Jag gjort min bedömning.
Som många säger, när det bränns. Är anfall de bästa försvaret.
Så elda på jag lyssnar.
Pink Panther
"litar på"
Det är ett måste.
CF vore en bra start till exempel.
Och ingen väljs under en bestämd tid utan bara "så länge allt fungerar". Det betyder att det aldrig behöver gå för långt i fortsättningen om det skulle bli kris här.
Det finns en fördel till med detta.
Man kan avlasta varandra om så behövs och snabbt tillsätta en ny ledare om den som sitter behöver lite lugn och ro ett tag.
Man kan avlasta varandra om så behövs och snabbt tillsätta en ny ledare om den som sitter behöver lite lugn och ro ett tag.
- Pink Panther
Ja! De tycker jag också att CF är ett bra alternativ. Men ibland gör han mig osäker. Möjligtvis CF och en trotjänare från begynnelsen som motvikt. Gammalt och något yngre. Lugnet och pådrivaren.Xcore skrev:Du sa själv nyckelorden.Pink Panther skrev:Jag bemöter inte detta. Jag gjort min bedömning.
Som många säger, när det bränns. Är anfall de bästa försvaret.
Så elda på jag lyssnar.
Pink Panther
"litar på"
Det är ett måste.
CF vore en bra start till exempel.
Och ingen väljs under en bestämd tid utan bara "så länge allt fungerar". Det betyder att det aldrig behöver gå för långt i fortsättningen om det skulle bli kris här.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Låter helt okey tycker jag.Pink Panther skrev:Ja! De tycker jag också att CF är ett bra alternativ. Men ibland gör han mig osäker. Möjligtvis CF och en trotjänare från begynnelsen som motvikt. Gammalt och något yngre. Lugnet och pådrivaren.
Att angripa ubuntu.se som organisation, på sådana indicier, känns jättekonstigt.
Personligen har jag alltid, sedan jag blev medlem nummer 6 eller nåt, här i Ubuntu Sverige, önskat att det ska gå bra för LoCot. Det är känslomässigt viktigt för mig och viktigt för Ubuntu att det finns ett fungerande LoCo i Sverige. Vi på ubuntu.se har ingen som helst vilja eller tanke att bli ett LoCo, även om ett erbjudande skulle dyka upp. Den största orsaken till det att vi skulle tappa vår egen suveränitet och bli tvungna att följa CoC, LCoC och eventuellt andra regler. Det skulle vara en hämsko för oss som skulle innebära att vi skulle få mycket svårare att diskutera andra operativsystem, fri och proprietär programvara och att vi skulle bli styrda "uppifrån", från Canonical. Det är verkligen inget som vi vill, för det skulle påverka hela ubuntu.se som webbplats och vi skulle få bygga om massor med följden att våra medlemmar inte skulle känna sig "hemma" med den mentalitet, jargong moral etc som vi byggt upp. Det vill vi inte rasera!
Jag är en vanlig medlem i denna community som vurmar för dess framtid. Mina inlägg har, under en lång tid, pekat på den situation vi befinner oss i nu, det kan nog många intyga som sett mig skriva här inne. Jag har också, vänligt men bestämt, meddelat att jag varken vill eller orkar ta på mig något förtroendeuppdrag här, när en sån fråga ställts till mig och det gäller fortfarande och i framtiden.
Jag hoppas att alla frågetecken rätats ut kring det här och svarar på eventuella frågor om det ställs några vettiga sådana.
//FH aka No1Viking aka Micke
Personligen har jag alltid, sedan jag blev medlem nummer 6 eller nåt, här i Ubuntu Sverige, önskat att det ska gå bra för LoCot. Det är känslomässigt viktigt för mig och viktigt för Ubuntu att det finns ett fungerande LoCo i Sverige. Vi på ubuntu.se har ingen som helst vilja eller tanke att bli ett LoCo, även om ett erbjudande skulle dyka upp. Den största orsaken till det att vi skulle tappa vår egen suveränitet och bli tvungna att följa CoC, LCoC och eventuellt andra regler. Det skulle vara en hämsko för oss som skulle innebära att vi skulle få mycket svårare att diskutera andra operativsystem, fri och proprietär programvara och att vi skulle bli styrda "uppifrån", från Canonical. Det är verkligen inget som vi vill, för det skulle påverka hela ubuntu.se som webbplats och vi skulle få bygga om massor med följden att våra medlemmar inte skulle känna sig "hemma" med den mentalitet, jargong moral etc som vi byggt upp. Det vill vi inte rasera!
Jag är en vanlig medlem i denna community som vurmar för dess framtid. Mina inlägg har, under en lång tid, pekat på den situation vi befinner oss i nu, det kan nog många intyga som sett mig skriva här inne. Jag har också, vänligt men bestämt, meddelat att jag varken vill eller orkar ta på mig något förtroendeuppdrag här, när en sån fråga ställts till mig och det gäller fortfarande och i framtiden.
Jag hoppas att alla frågetecken rätats ut kring det här och svarar på eventuella frågor om det ställs några vettiga sådana.
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
- Pink Panther
JA! Det var personligt för dig som person. Mer var de inte.FreakHead skrev:Att angripa ubuntu.se som organisation på sådana indicier känns jättekonstigt.
Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- janne-5011
FreakHead.Du har minst en gång förut understukit hur du ser det och är helt klart trovärdig.
Men du är inte ensam där.
Men du är inte ensam där.