Då är det ju synnerligen värdelöst att det blir gratis.ANOBiS skrev:Nej, det kan inte lagstiftaren begära pga rådande marknadsekonomi.Sid skrev: Ska källkoden släppas efter fem år också?
DRM skall däremot förbjudas så fort som möjligt.
Ubuntu skivor till en stor mässa (Piratpartiet)
SV: Ubuntu skivor till en stor mässa (Piratpartiet)
Nej. Försök tänka någonting uti från ett samhällsperspektiv istället för ett individuellt perspektiv. Om Windows blir gratis efter fem år kommer svenska folket slippa betala pengar och då är livskvaliten höjd och om vi vill så kan vi ta ut de pengarna i skatt.Sid skrev:Då är det ju synnerligen värdelöst att det blir gratis.ANOBiS skrev:Nej, det kan inte lagstiftaren begära pga rådande marknadsekonomi.Sid skrev: Ska källkoden släppas efter fem år också?
Varför då ?ANOBiS skrev:
För privat bruk är ju naturligtvis även Vista tillgänglig gratis på The Pirate Bay.
Ska vi vara stolta över att just i Sverige finns världens största tracker ?
Ska vi vara stolta över att med all sannolikhet så hjälper den här trackern MS
att behålla sin totala dominans över marknaden ?
Om USA (MS lobbyn <> US interests) vill, så bommar man igen trackern via
några hotfulla möten med nuvarande svenska regering angående att bryta mot WTO avtalet !
Precis samma som med stackars Bodström kommer att ske om USA agerar.
Om man lagligt vill tanka musik och film, så tvingas man även låta mjukvara varaplun skrev:Varför då ?ANOBiS skrev:
För privat bruk är ju naturligtvis även Vista tillgänglig gratis på The Pirate Bay.
några hotfulla möten med nuvarande svenska regering angående att bryta mot WTO avtalet !
lagligt att tanka ner. Förhoppningsvis är Sverige inte den sista sovjetstaten!
Om det alltså blir lagligt att fildela, så kunde företaget TPB börsnoteras om de känner för det.
Utan en miljon fildelare i Sverige, så existerade det inte piratpartier runt om i världen.
Att det finns partier som vill legalisera fildelning är ett tecken på att folk anser frågan viktig.
Microsoft försöker med alla medel stoppa spridningen av piratade Vistor, så det verkar
som att det är folk med extrema åsikter som påstår att vi pirater går i MS ledband.
Det är just den inställningen som skadar GNU/Linux tror jag.

Förklara gärna hur Windows höjer människors livskvalitet.Trill skrev: Nej. Försök tänka någonting uti från ett samhällsperspektiv istället för ett individuellt perspektiv. Om Windows blir gratis efter fem år kommer svenska folket slippa betala pengar och då är livskvaliten höjd och om vi vill så kan vi ta ut de pengarna i skatt.
Fan Plun. Nu blir du och jag anklagade för att vara fundamentalister tillsammansANOBiS skrev:Om man lagligt vill tanka musik och film, så tvingas man även låta mjukvara varaplun skrev:Varför då ?ANOBiS skrev:
lagligt att tanka ner. Förhoppningsvis är Sverige inte den sista sovjetstaten!
Om det alltså blir lagligt att fildela, så kunde företaget TPB börsnoteras om de känner för det.
Utan en miljon fildelare i Sverige, så existerade det inte piratpartier runt om i världen.
Att det finns partier som vill legalisera fildelning är ett tecken på att folk anser frågan viktig.
Microsoft försöker med alla medel stoppa spridningen av piratade Vistor, så det verkar
som att det är folk med extrema åsikter som påstår att vi pirater går i MS ledband.
Det är just den inställningen som skadar GNU/Linux tror jag.![]()

Microsft förösker inte med alla medel att stoppa spridningen av VistaANOBiS skrev: Microsoft försöker med alla medel stoppa spridningen av piratade Vistor, så det verkar
Det är just den inställningen som skadar GNU/Linux tror jag.![]()
samt även tex Office 2007
Läs vad en av de högsta direktörerna säger.....tror inte han var berusad...
Läs och fundera...If You're Going To Steal Software, Steal From Us: Microsoft Exec
http://www.informationweek.com/windows/ ... =198000211
http://www.theregister.co.uk/2007/03/13 ... _benefits/
Sen hur man försöker skydda mediaindustrin:
http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/p ... _cost.html < lång tung artikel..

Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 10 gånger.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
För _privat bruk_ är ju naturligtvis även Vista tillgänglig gratis på The Pirate Bay.

Står det i något särskilt licensvillkor i just den versionen som finns tillgänglig på Pirate Bay ? Typ som att ... 'Denna versionen får endast användas för privat bruk'. ?
Om Windows blir gratis efter fem år kommer svenska folket slippa betala pengar och då är livskvaliten höjd och om vi vill så kan vi ta ut de pengarna i skatt.

Varför inte använda någonting annat direkt, så får du höjd livskvalité direkt och kan betala den extra skatten direkt också

Bästa hälsningar,
Gunne
Gunne
Det som står i nfo-filen är eventuellt hur man applicerar hacket som går runt Microsofts produktaktivering.Gunne Steen skrev:För _privat bruk_ är ju naturligtvis även Vista tillgänglig gratis på The Pirate Bay.
Står det i något särskilt licensvillkor i just den versionen som finns tillgänglig på Pirate Bay ? Typ som att ... 'Denna versionen får endast användas för privat bruk'. ?
Kämpa ni för er piratkopiering men blanda inte in oss som vill ha fri mjukvara i era smutsiga affärrer.ANOBiS skrev:Det som står i nfo-filen är eventuellt hur man applicerar hacket som går runt Microsofts produktaktivering.Gunne Steen skrev:För _privat bruk_ är ju naturligtvis även Vista tillgänglig gratis på The Pirate Bay.
Bra då vet vi.Sid skrev: Kämpa ni för er piratkopiering men blanda inte in oss som vill ha fri mjukvara i era smutsiga affärrer.
http://forum.piratpartiet.se/Topic77751-291-1.aspx
Var det inget mer så loggar jag nu ut...

Har Ubuntu-se tilldelat dessa skivor till Piratpartiet?
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Anmäl hur många skivor du behöver. Du bör nog få ett gäng skivor oavsett hur det går med PP (känner inte till fakta därvidlag).turbo skrev:Detfinns för mej en konstighet i detta att Piratpartiet erhåller Skivor från Ubuntu-se. Då jag som Ubuntist och medlem, utan att företräda något politiskt, frågade om det fanns några skivor som jag fick dela ut i förorten i Stockholm, så fick jag veta att det finns så få och att det är bättre att jag bränner själv. När Piratpartiet frågar så får de 80st. Jag är inte avundsjuk eller så men jag ser inte logiken.
Får det större genomslag om Piratpartiet delar ut dem , än att jag gör det ? Nu ifrågasätter jag inte fattade beslut utan jag bara noterar detta. Jag tror på utdelning av Ubuntu, om så själve Bill Gate skulle dela ut dem
![]()
Vad gäller piratkopierad Vista sällar jag mig till Plun och Sid.
Ont+ont är inte gott
Senast redigerad av 1 Urban Anjar, redigerad totalt 10 gånger.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Ren stämpling...ANOBiS skrev:Det som står i nfo-filen är eventuellt hur man applicerar hacket som går runt Microsofts produktaktivering.Gunne Steen skrev:För _privat bruk_ är ju naturligtvis även Vista tillgänglig gratis på The Pirate Bay.

http://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%A4mpling
Bort !
http://forum.piratpartiet.se/Topic77751-291-1.aspx
Kanske jag missförstår. Beror väl på värmen, 28gr i rummet!!
Kanske jag missförstår. Beror väl på värmen, 28gr i rummet!!

Urban Anjar! Skulle kunna börja med 30st ubuntu32bit därav 2-3 med 64bit. Skulle mot all förmodan inte alla gå åt snarast så skickar jag tillbaka dem och betalar portot. 

- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jag har inte fått in nån ansökan av dig angående skivor, du är välkommen att göra det.turbo skrev: Då jag som Ubuntist och medlem, utan att företräda något politiskt, frågade om det fanns några skivor som jag fick dela ut i förorten i Stockholm, så fick jag veta att det finns så få och att det är bättre att jag bränner själv.
Läs mer här: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,9131.0.html
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Hmm, förstår inte att en fri mjukvara-entusiast använder ordet gratis utan omsvep sådär. Jag skulle nog hävda att programmen skulle med PPs upphovsrättsreform bli fri att dela ("gratishet" är iofs en möjlig bieffekt). Dock vill jag påpeka att jag inte tror/menar att "fria att dela" INTE betyder fri mjukvara. Det är två olika saker, det håller jag med om 100%.Sid skrev:Då är det ju synnerligen värdelöst att det blir gratis.ANOBiS skrev:Nej, det kan inte lagstiftaren begära pga rådande marknadsekonomi.Sid skrev: Ska källkoden släppas efter fem år också?
Sen tycker jag och de allra flesta inom PP att proprietära program skall få finnas (utöver det har vi också diskuterat hur offentlig sektorn ska ställa sig).
Liksom även om man som RMS tycker att proprietära program är omoraliska betyder inte det att man bör förbjuda dem. Att vara otrogen är i mina ögon (och de flesta andras?) högst omoraliskt. Det innebär inte att jag vill lagstifta mot otrohet. På liknande sätt känner jag starkt för människor som skär sig i armarna, men för den skull vill jag inte skicka farbror blå på dem, jag vill hjälpa dem att sluta med det dumma beteendet. Samma sak med proprietära program, det är dumt att använda dem, men jag vill inte förbjuda dem.
Sen har fria mjukvara något som proprietär aldrig kan ge sina användare - frihet. Tyvärr tror jag allt för många väljer fria program för att det är gratis eller för att det i vissa fall är mer funktionellt/buggfritt/virusfritt istället för att värdesätta sin frihet (inte alla dock, speciellt inte folk i detta och liknande forum

Senast redigerad av 1 lokpest, redigerad totalt 10 gånger.
they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
Jag har aldrig sagt att piratkopiering ska förbjudas. Jag har sagt att ofri mjukvara är ofri mjukvara oavsett var den kommer ifrån.lokpest skrev:Hmm, förstår inte att en fri mjukvara-entusiast använder ordet gratis utan omsvep sådär. Jag skulle nog hävda att programmen skulle med PPs upphovsrättsreform bli fri att dela ("gratishet" är iofs en möjlig bieffekt). Dock vill jag påpeka att jag inte tror/menar att "fria att dela" INTE betyder fri mjukvara. Det är två olika saker, det håller jag med om 100%.Sid skrev:Då är det ju synnerligen värdelöst att det blir gratis.ANOBiS skrev:Nej, det kan inte lagstiftaren begära pga rådande marknadsekonomi.Sid skrev: Ska källkoden släppas efter fem år också?
Sen tycker jag och de allra flesta inom PP att proprietära program skall få finnas (utöver det har vi också diskuterat hur offentlig sektorn ska ställa sig).
Liksom även om man som RMS tycker att proprietära program är omoraliska betyder inte det att man bör förbjuda dem. Att vara otrogen är i mina ögon (och de flesta andras?) högst omoraliskt. Det innebär inte att jag vill lagstifta mot otrohet. På liknande sätt känner jag starkt för människor som skär sig i armarna, men för den skull vill jag inte skicka farbror blå på dem, jag vill hjälpa dem att sluta med det dumma beteendet. Samma sak med proprietära program, det är dumt att använda dem, men jag vill inte förbjuda dem.
Sen har fria mjukvara något som proprietär aldrig kan ge sina användare - frihet. Tyvärr tror jag allt för många väljer fria program för att det är gratis eller för att det i vissa fall är mer funktionellt/buggfritt/virusfritt istället för att värdesätta sin frihet (inte alla dock, speciellt inte folk i detta och liknande forum). Jag säger inte att det är oviktiga anledningar, men jag kan inte se att de är viktigare än friheten. Och det är något som M$ aldrig kommer vilja ge sina användare.