Hur gamla är ni?
- mickej79
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Hur gamla är ni?
Jag e 27 o har ca 6 år erfarenhet av linux.. har användt det då o då. o första köra linux på heltid flera gånger o börjande med redhat o sen fedora o sen fick jag nys om mandriva o sen har jag varit en mandriva trogen presson fram till 2005 o sen testa mandriva 2007 o gilla den till en början tills det börja strula med det mesta o sen vart det att jag prova kubuntu o vart helt såld på det. ända diss som jag tycker funka väldigt bra.. men klart man stöt på problem med den också men det har gått o lösa.. mvh micke
Hur gamla är ni?
[quote="sultan"][quote="Quartus"]För övrigt är jag 1 år äldre än när jag senast skrev här i.,,[/quote]
Svar nej du är 212 dagar äldre
( Om du inte skrivit efter ditt första inlägg på första sidan förstås.. orkade inte kolla så noga
)
( Hur som helst är du som äldst 212 dagar äldre.... gosh varför går jag inte och lägger mig? )[/quote]
Jag kände på mig att någon skulle kommentera det där.
Svar nej du är 212 dagar äldre

( Om du inte skrivit efter ditt första inlägg på första sidan förstås.. orkade inte kolla så noga

( Hur som helst är du som äldst 212 dagar äldre.... gosh varför går jag inte och lägger mig? )[/quote]
Jag kände på mig att någon skulle kommentera det där.

Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
- Idéalist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
SV: Hur gamla är ni?
2 månader kvar till 55, var ligger medel nu?
"Man är bara ung en gång, men man kan förbli omogen hela livet"
Och med tanke på morgondagen:
"Måndagar är ett fruktansvärt sätt att tillbringa en sjundedel av ens liv på."
Why having a large Bill, when you can have a small Tux?
Medel idag 29 årIdéalist skrev: 2 månader kvar till 55, var ligger medel nu?
median dock 27 år

Jag kör en rövare och säger att jag är 19. Jag fyller om 4 dagar så då får jag säga sånt 

- jurimaa
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Hejsan!
Vi lägger välan till en "gubbe". År 1955 i juni såg jag dagens ljus första gången och det har blivit många år sedan dess. Under mitt 51.sta år sällade jag mig till Linux genom Fedora 3 nu på det 52.dra är det UBUNTU 6.10 som jag försöker med även om jag behöver mycket hjålp med att komma igång.(0);
Hälsningar Bosse
Vi lägger välan till en "gubbe". År 1955 i juni såg jag dagens ljus första gången och det har blivit många år sedan dess. Under mitt 51.sta år sällade jag mig till Linux genom Fedora 3 nu på det 52.dra är det UBUNTU 6.10 som jag försöker med även om jag behöver mycket hjålp med att komma igång.(0);
Hälsningar Bosse
Sempron 3400+, 1024 MB, Matrox G55, UBUNTU 7.10
Celeron 2 GHz, 2048 MB, Gigabyte 7600 GS, KUBUNTU MCE 7,04
Celeron 2 GHz, 2048 MB, Gigabyte 7600 GS, KUBUNTU MCE 7,04
Hejsan! Årsmodell 73! Alltså 33 år.
Hejsan,
40 år gammal.
Lekte lite med Unix 86-88, har kört Red Hat på servrar sedan 4-5 år och har kört Ubuntu på min desktop sedan ett par månader. (testade Red Hat på desktop för 5 år sedan men var inte imponerad)
40 år gammal.
Lekte lite med Unix 86-88, har kört Red Hat på servrar sedan 4-5 år och har kört Ubuntu på min desktop sedan ett par månader. (testade Red Hat på desktop för 5 år sedan men var inte imponerad)
Hm, jag tror ja fyllde 28 nyss 
Har använt linux sedan år 2000.
Redhat 5.2-7.2
Testade redhat 8.0 men struntade i det då det var drabbat av kommanollspöket. Senare körde jag Fedora Core 2 ett tag
Tiden innan fedora körde jag en del slackware 9.1 kör fortfarande med Slack på en server hemma.
Har testat Dragonlinux, Phatlinux mfl
Min nuvarande dator kom med Mandrake 10.1 som efter ett tag fick samsas med fedora på disken. Sedan åkte den ut och ett tag var FC2 ensam majestät men förra året vid nyår så kom ubuntu in i bilden. efter ett tag tog ubuntu över helt och nu har jag visserligen lite tomma partitioner för att exprimentera med men det gör jag inte...

Har använt linux sedan år 2000.
Redhat 5.2-7.2
Testade redhat 8.0 men struntade i det då det var drabbat av kommanollspöket. Senare körde jag Fedora Core 2 ett tag
Tiden innan fedora körde jag en del slackware 9.1 kör fortfarande med Slack på en server hemma.
Har testat Dragonlinux, Phatlinux mfl
Min nuvarande dator kom med Mandrake 10.1 som efter ett tag fick samsas med fedora på disken. Sedan åkte den ut och ett tag var FC2 ensam majestät men förra året vid nyår så kom ubuntu in i bilden. efter ett tag tog ubuntu över helt och nu har jag visserligen lite tomma partitioner för att exprimentera med men det gör jag inte...
24, årgång 83.
Kört linux lite från och till sedan 2000, men såg inte ubuntu förens förra året.
Kört linux lite från och till sedan 2000, men såg inte ubuntu förens förra året.
Kan det jävlas, så jävlas det.
20 stycken vårar fyllda. Denna vår utökas detta till 21. 

- DeepThought
Fyllde 21 nu i januari.
Testade Mandrake 7.1 och Slack för rätt så längesedan, funderade senare på FreeDOS, men lade allt på is.. Började med Mandrake 2005LE för ett tag sedan, blev Mandriva 2006 och sedan var det inte alls roligt, utan jag landade på Ubuntu. Smakade på FreeBSD där någonstans också..
Testade Mandrake 7.1 och Slack för rätt så längesedan, funderade senare på FreeDOS, men lade allt på is.. Började med Mandrake 2005LE för ett tag sedan, blev Mandriva 2006 och sedan var det inte alls roligt, utan jag landade på Ubuntu. Smakade på FreeBSD där någonstans också..
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Upp med medelåldern lite till, jag är 49.
Provade Red Hat 8.0 som kom med Datormagazin 2003. Testade Knoppix för två år sen eller så och blev oerhört förvånad över att nästan allt faktiskt fungerade från boot-cd'n, utan installation.
Men jag blev ännu mer förvånad för några månader sen när jag provade Ubuntu för första gången. Så förvånad att jag nu kör det på 2,5 datorer, varav en är ren LAMP/vsftp server. (Ställningen är 4 - 2,5 till Windows bland datorer jag råddar just nu).
Så långt hade det inte gått om jag inte råkat springa på detta forum och all kunskap som villigt delas här.
Keep it up!
Provade Red Hat 8.0 som kom med Datormagazin 2003. Testade Knoppix för två år sen eller så och blev oerhört förvånad över att nästan allt faktiskt fungerade från boot-cd'n, utan installation.
Men jag blev ännu mer förvånad för några månader sen när jag provade Ubuntu för första gången. Så förvånad att jag nu kör det på 2,5 datorer, varav en är ren LAMP/vsftp server. (Ställningen är 4 - 2,5 till Windows bland datorer jag råddar just nu).
Så långt hade det inte gått om jag inte råkat springa på detta forum och all kunskap som villigt delas här.

Keep it up!
Att få något att verka enkelt är det svåraste som finns.
Jag är 25.
Testade linux första gången nån gång i slutet på 90 talet. Slackware på en fruktansvärt många disketter. Blev mer eller mindre fast.
För några år sedan gled jag bort lite från linux.
Nu är jag tillbaka igen.
Testade linux första gången nån gång i slutet på 90 talet. Slackware på en fruktansvärt många disketter. Blev mer eller mindre fast.
För några år sedan gled jag bort lite från linux.
Nu är jag tillbaka igen.

- StarglowOne
- Kontakt:
37 om nån dag. Bara kört ubuntu nån vecka, testat linux förr men bara haft strul med hårdvaran då. Nu verkar det gå fint, även om jag inte får tv delen i mitt AIW kort att fungera
30 år. Har aktivt pillat med Ubuntu i .. 2 veckor?
Hälften av tiden förstår jag knappt vad jag gör, men det mesta verkar fungera
Jag är helsåld på systemet - skrotar min WinXP-partition i helgen. Äntligen!
Hälften av tiden förstår jag knappt vad jag gör, men det mesta verkar fungera

Jag är helsåld på systemet - skrotar min WinXP-partition i helgen. Äntligen!
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Årgång -83.
Började med Ubuntu för knappt 1 månad sedan.
Började med Ubuntu för knappt 1 månad sedan.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- xhassex
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
46 år
altså modell -60
Jag har inte alls hållit på med Linux överhuvud taget, har tyckt att det är trassligt och svårt, när jag har läst om det. Men så hittade jag ubuntu förra veckan, och hitills så har jag ej haft några problem.
Ja det är klart jag kommer inte längre in på Nordea
altså modell -60
Jag har inte alls hållit på med Linux överhuvud taget, har tyckt att det är trassligt och svårt, när jag har läst om det. Men så hittade jag ubuntu förra veckan, och hitills så har jag ej haft några problem.

Ja det är klart jag kommer inte längre in på Nordea