Lao Tzu skrev:Dock har åtminstone Nemo BBB och inte Comhem...
Stämmer bra det. Nu gör jag en ny test med min virtuella Ubuntu 10.04 som jag har kört in samtliga föreslagna uppdateringarna på. Dock verkar det fungera problemfritt att posta inlägg från denna nyinstallerade virtuella maskin. Däremot är det tvärnit att posta inlägg från min bärbara som kör Ubuntu 10.04.
Borde vara något fel på klientsidan, men jag vet inte vad. Känner mig lite seg i hjärnan just nu, så jag ska sova på saken och fundera mer på detta problem.
Sammanfattningsvis har jag gjort följande:
Skapat virtuell maskin med Ubuntu 10.10 och alla ev. uppdateringar som föreslås. Inlägg i forumet går bra att posta med denna maskin.
Skapat virtuell maskin med Ubuntu 10.04 och alla ev. uppdateringar som föreslås. Inlägg i forumet går bra att posta med denna maskin.
Provat att posta inlägg från en maskin med Windows XP och FF. Inga problem, allt fungerar som det ska.
Provat att posta inlägg från en maskin med Windows 7 64-bit och FF. Även detta utan problem.
Det som inte fungerar är från min fysiska maskin som kör Ubuntu 10.04. Samtliga tester är gjorda hemifrån med Bredbandsbolaget som operatör.
Personligen tror jag fortfarande att något är fel på klientsidan, i detta fall i min fysiska installation av Ubuntu 10.04. Kommer inte längre just nu utan får bryta mer i detta senare.
Mvh Nemo