Ursäkta mig nu en stund, janne.
I ditt inlägg här, ger du varken Rancor eller ubuntu.se rättvisa.
På något sätt, känns det för mig, som om du har missuppfattat en hel del kring ubuntu.se.
Medlemmar där, är i stor utsträckning även medlemmar här och vise versa.
Tidigare har det förekommit en och annan "söndagsvandring" hit in, till detta forum, för att,
kanske, späda på en tynande "brasa". Beroende på vad man tror på.
Men så, är sannerligen inte fallet just nu. Enligt min uppfattning.
Rancor har varit både mod och admin här. Han har varit admin på ubuntu.se. Idag är han en
medlem, utan specifika uppdrag, på någondera av dessa forum. På så sätt, har han gort ett
snyggt avslut av sitt engagemang, men har sina åsikter kvar och delger av dem, till andra
medlemmar. Precis så, som emil.s också har gjort på senaste tid. (Vår tidigvarande admin
här). Så härligt det skulle vara, om även Urban skulle kunna se ett sådant alternativ och även
välja en sådan väg. Det är min förhoppning.
Rancor har stor erfarenhet i och om, det som han ger uttryck för. På samma sätt har flera
andra en liknande erfarenhet.
Förringa vare sig honom, Micke eller L J i detta sammanhang. För att inte tala om alla dem,
med rötter här och som har valt alternativ till detta, när saker och ting synbarligt inte är,
till alla delar, vad det skulle kunna vara.
Det kan diskuteras, men "grabbarna från förr", de vet av egen erfarenhet, vad de talar om.
Låt dem gärna tala till punkt. Lyssna och "lär". Vi har varit där förr och är där igen, idag.
Det är inte någon annan än den som i dag företräder ubuntu-se "som styr här". Hur?
Enligt egen utsago styr denne, omgiven av Troll och medlemmar som har tutat lite för mycket
ur flaskan. Det är dennes egen definition på delar av diskussionerna mellan honom och
hans medlemmar.
Ömsesidig respekt är aldrig fel. Medlemmarna på ubuntu.se (jag är själv medlem där) har
inget att vinna på att se den väg som vi i detta forum är på väg på. Snarare tvärt om. Det
som skadar ubuntu-se, skadar Ubuntu som helhet.
Att vi som är medlemmar på båda forumen, annonserar om en omröstning på det andra,
det kan inte vara fel. Det är enbart en information. Ingen på ubuntu.se har talat om för
någon hur de även skall rösta, till skillnad från någon annan, som har gjort det på en ännu
mer framtonad plats, än vad kanske både ubuntu-se och ubuntu.se är.
Det är en väldigt stor skillnad.
Tukken
janne-5011 skrev:Sättet att hela tiden snacka om .se som ett alternativ (indirekt eller direkt)stör enbart och är ett av dom stora problemet här. Dessutom upmanasas medlemamr där rösta här. Mkt Mkt dålig stil.
Sluta lägg er i och uppträd hederligt.
Du ska inte berätta till mig elelr folk här vad jag ska skilja på här eller inte skilja på.
Du är inte tillfrågad.
Som sagt v.v. sluta.
rancor skrev:Du måste skilja på forum och gemenskap. Ubuntu-se kan mycket väl stänga ner sitt forum och satsa på övrig LoCo-verksamhet tills dess att gemenskapen är redo för ett forum.janne-5011 skrev:bra rancor att det forumet fungerar så bra för dig. Jag tycker du kan stanna där. Dina totalt respeklösa inlägg:du tillför 0.NOLL.
bye
// rancor