Motion: Detta tror vi kommer fungera! (återtagen)

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Skunken
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Motion: Detta tror vi kommer fungera!

Inlägg av Skunken »

På sjön är det ju så att en trogen kapten är den siste som lämnar den sjunkande skutan, alltså efter skeppsråttorna ;D

Det finns 2 vägar nu. Antingen överger ni skutan och mönstrar på en annan. Eller så är det alle man till pumparna, håll henne flytande till varje pris. Land i sikte? ???

Behövs det ny skuta eller ny kapten/besättning eller bådadera ?

Vilken flagg ska skutan segla under?
Byta rederi?

MVH Kapten Rödskägg :P
Bågskyttenörd
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Skunken skrev:På sjön är det ju så att en trogen kapten är den siste som lämnar den sjunkande skutan, alltså efter skeppsråttorna ;D

Det finns 2 vägar nu. Antingen överger ni skutan och mönstrar på en annan. Eller så är det alle man till pumparna, håll henne flytande till varje pris. Land i sikte? ???

Behövs det ny skuta eller ny kapten/besättning eller bådadera ?

Vilken flagg ska skutan segla under?
Byta rederi?

MVH Kapten Rödskägg :P
Ibland har jag undrat om inte kaptenen får sin lönecheck från den största konkurrenten.
Dessutom är detta ingen skuta, det är en dokusåpa.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Denna circus bara för att jag köpt ett hus. Patetiskt! Ubuntu är större än så! Ni klarar er också utan mig. Dessutom, jag tar ansvar fram till nyvalet.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Urban Anjar skrev:Denna circus bara för att jag köpt ett hus.
Hur fick du ihop det där? Skulle krisen bero på att du köpt hus? LMFAO! ;D ;D ;D

Försöker du ta nytt svenskt rekord i självgodhet? Du kom sist i självinsikt iallafall, fick inte ens tröstpris... ::)
Urban Anjar skrev:Patetiskt! Ubuntu är större än så! Ni klarar er också utan mig.
Jag tror inte någon vill något annat än det om jag skall vara ärlig... ::)
Urban Anjar skrev:Dessutom, jag tar ansvar fram till nyvalet.
Det däremot tror jag på till 100% - eller att du fortsätter framställa det som om du hade något... ::)

Skutan går under och då håller dig fast vid ett trasigt roder med ett leende...

Du fattar fortfarande inte tror jag... Så här blir det: "Är det Urban Anjar som föreläser om Ubuntu? Det var väl han som drev sveriges största linuxgemenskap i botten, var det inte?"
Senast redigerad av 2 farmfield, redigerad totalt 18 gång.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag drar också tillbaka mitt förslag till IRC-mötet.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

@ff sluta trolla!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev:Denna circus bara för att jag köpt ett hus. Patetiskt! Ubuntu är större än så! Ni klarar er också utan mig. Dessutom, jag tar ansvar fram till nyvalet.
Vad bra att du tar ansvar!
Du kan börja med att lägga fram tidsplaner för dina förslag, så att de hinner genomföras i god tid innan valet i höst.
Nu får du visa vad du går för för!
Om det mest är prat och lite verkstad...eller tvärtom...
Troligtvis är det din sista chans att visa vad du kan göra för Ubuntu.
Men troligtvis är du bara patetisk, jag satsar i alla fall inga pengar på att du lyckas genomföra något.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Att dra tillbaka motioner och hoppa av är inte att ta ansvar. Om man tror på det man sagt så ställer man upp och försöker driva det. Mötet är på onsdag så varför lägga av nu? Om man inte trivs i forumet så ok, kör i kanalen. Om man inte gillar kanalen utan hellre är forumet så ok. Men att hoppa av nu, bara ett par dar före möte tycker jag är att svika.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Urban Anjar skrev:@ff sluta trolla!
Det gör jag inte, jag är helt ärlig.

Du verkar sakna självinsikt. Det verkar inte som om du ser konsekvenskedjor. Och det känns gång på gång som att du handlar av egoistiska skäl. Jag känner ingen som helst tilltro i att du agerar med gemenskapens bästa i tanke utan det känns bara som du tänker på ditt eget. Du påvisar detta gång på gång i ditt beteende. Du insinuerar ena sekunden att vi säker makt till att vilja kompromissa i nästa. Du påstår att du har fått dra ur mig saker jag själv säger inte är vårt ansvar att redogöra för.

Jag personligen tror inte på dina förslag. Jag tror inte på din kompetens att genomdriva dem. Jag har heller ingen tilltro i att du agerar i gemenskapens bästa.

Och jag trollar inte, jag pratar rakt ur hjärtat.

Vi lade en motion och det enda jag känner är att du - som med Freakheads förslag tidigare och din mot-motion - endast är ute för att obstruera och driva din egen agenda. Och detta har du anklagat oss för i denna tråd, att söka makt, när du gång på gång framställer dig som en ledare själv... När diskussionerna dog i din tråd började du överrösa denna med dina egna förslag - det mest osannolika det där du föreslår att upphöjas till TeamLeader utan val...

Vi drar tillbaka vår motion för att efter Bossieman avgick så känner vi inte längre något hopp i att det går att få ordning på detta. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - nu är det du som är problemet här. Jag är bara här på respit, jag är halvvägs ut genom dörren nu... Så gör du så att du slutar skriva dumheter så slipper du mer av mig, Freakhead, Kattskrället, Bossieman m.fl. för vi ger upp nu och då kan stå här vid ditt trasiga roder och kommendera till det fåtal som är kvar - även om jag tvekar på att nån orkar lyssna längre.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Motion: Detta tror vi kommer fungera! (återtagen)

Inlägg av ZX Spectrum »

Ingen mening att denna tråden är aktiv längre då motionen är återtagen. Låser därför tråden.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"