Imlegend2011 skrev:. . . Det var ganska larvigt sagt tycker jag. Det är en högst nödvändig diskussion om vad som ska rek. i detta forum eller inte och jag håller med Pun om att, om det finns det en Ubuntulösning på problemet så skall Ubuntulösningen användas.[/b]
. . .
om det finns det en Ubuntulösning på problemet så
skall Ubuntulösningen användas.
Det är väl sannerligen så som det är? Vad pun själv anser om hur det ser ut, det är en sak. Vad du anser om hur det ser ut, det har jag svårt att tro, att det är samma sak som det som pun agiterar för. Men förvisso skulle det kunna vara så.
Så, det är klart, att tycker du så, ja, då tycker du så. Konstigare än så, kan jag inte se att det är.
Själv ser jag det inte så.
Det verkar väldigt småaktigt och snålt kringskuret det som pun agerar för. Jag anser, att han ser skuggor där inga finns. Han ser hot, där inte jag ser dem. Jag delar inte in det i "vem som har rätt", eller "vem som har fel".
Jag tycker bara, att det kan vara någon måtta på, hur man skall behandla sina medmänniskor i ett forum, där större avvikelser mellan envar, inte är större, än vad de är i detta forums supportdel.
Men samtidigt, så ger jag honom rätt till att ha sin åsikt och även i viss mån, kämpa för den. Det skulle kunna vara trevligt att se, att en sådan inställning skulle kunna finnas även hos dem som tycker annorlunda.
DET, skulle verkligen vara något
i ubuntus anda om, att vi är vad vi är, pga vad vi alla är. Tillsammans
Det jag hoppas på, det är att "taket" i debatterna, skall ge meningsskiljaktiga debattörer en likvärdig rätt.
tukken
Utanför ämnet: Pga av allt tjafsande om detta, har jag sett mig nödsakad att omarbeta min signatur här nere, angående de distar som jag själv använder mig av. Här, i detta forum, ger jag råd om Ubuntu.