[Diskussion] Nominering/Val av Team Leader och Team Contact

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: [Diskussion] Nominering av Team Leader och Team Contact

Inlägg av pun »

Grön Göling skrev:
pun skrev:
För det är väl Ubuntu som gäller... eller.. ?? ???
I ALLA bemärkelser!
D.v.s. även sättet att behandla sina medmänniskor på.
Njau.... CoC innebär inte att man "vänder andra kinden till" och tar emot en smocka.... >:D

Plus att jag inte har signat CoC......

Det är väl sedan uppenbart att det här inte handlar om Ubuntu utan styrs av andra intressen !!! O0
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Nåja, man behöver faktiskt inte de facto ha skrivit under CoC för att behandla sina medmänniskor på ett anständigt vis.
Att betrakta dem kan man ju göra hur man vill, men behandla dem bör ske med respekt och hänsyn. CoC eller inte Coc. Gör man det så blir det heller inga smockor.
Märklig kedjereaktion det där...... ^-^
Respekt är dessutom inget man kan kräva - respekt är något man måste förtjäna. Det går bäst genom lyhördhet och en viss ödmjukhet.
Dock är väl ingen av oss mer än människa, vilket dessvärre betyder att man ibland/ofta/alltid ger sjufalt värre igen? Jag vet att jag för länge sedan skrev om min egen ofullkomlighet och tendens att göra just detta.
Inget jag är särskilt stolt över, men ändå tvingas konstatera att sådan är jag. Jag jobbar på det dock.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Nej jag har för längesedan tröttnat på att dadda med personer som enbart är ute efter att sabotera för Ubuntu.

SAMT enbart driver sin egen dolda agenda..... :-*

Kan ta hur många avstängningar som helst isf för att krypa för dessa "sabotörer"....
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

pun skrev:Nej jag har för längesedan tröttnat på att dadda med personer som enbart är ute efter att sabotera för Ubuntu.

SAMT enbart driver sin egen dolda agenda..... :-*

Kan ta hur många avstängningar som helst isf för att krypa för dessa "sabotörer"....
Jag sitter och tittar på den där pussande smileyn och funderar.
Eftersom jag vet vad du, plun/pun känner för mig och mitt sätt att vara och mina åsikter, så känns just den som en ironisk spark åt mitt håll till.
Låt mig då, en gång för alla, deklarera att jag har ingen dold agenda. I'm all out there!
Allt jag funderar över i sammanhanget (hur osammanhängande det än må verka) är öppet och möjligt för alla att beskåda. Jag har inget att dölja över huvud taget. Ett av mina grundläggande fel, för övrigt. Jag är helt transparent - positiv när jag är positiv, negativ när jag är negativ och förbannad dessemellan. ::)
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

Hund skrev:Låt mig dubbelkolla en sak.

Ubuntu Sverige har en portal med info om Ubuntu etc, vi har en Wiki där vi samlar dokumentation om Ubuntu och vi har även ett forum för support. Vi har en eller flera som ansvarar var för sig över portalen, wikin och forumet.

Personerna är vald av administrationen och moderatorerna.

Ett väldigt traditionellt och enkelt upplägg enligt mig. Hur kan man då misslyckas så fatalt? Finns det ingen som hört talas om uttrycket "Keep it simple stupid"?

Varför vill man hela tiden komplicera ett så enkelt och annars bra fungerande koncept? Varför körde man inte vidare på det konceptet som fanns förut och fungerade så bra?
1+!
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Din agenda består ju av minimala Ubuntukunskaper och helt andra mål med din medverkan..... ;D

För att hålla oss till Topic så handlar då TC samt TL valet att hitta någon som kan balansera det här.

Naturligvist då med tonvikt på just Ubuntu >:D

IMHO... 8)

(för mig är det sedan mycket enkelt att se de som har andra agendor än just Ubuntus.....kan vara politiska, allmän okunskap, nyreligiös friknåderi etc...)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

vulfgar skrev: Jag menar inte att det är fel att komma med en bra idé, men för egen del vill jag inte envisas med idén om jag inte själv vill/kan vara med om att försöka genomföra den. Som tidigare nämnt är inte detta någon kritik mot andra personer, bara en förklaring hur jag själv funkar. Om jag inte lägger två strån i kors så accepterar jag vad dom som är aktiva och engarerar sej kommer fram till. Jag hoppar mest in i tråden för att länka till vad som gäller nuvarande organisation och hur/varför det blev som det blev, detta eftersom jag hade hand om dom senaste valen om ny organisation.
+1

Nu har flera av oss kommit med idéer och det kan ju vara bra. Låt oss utan att tjata eller ställa till bråk och oväsen helt enkelt överlämna dem till kommande TL och TC för beslut. Kanske rent av kandidaterna innan valet kan deklarera huruvida de tycker att någon av idéerna smakar extra gott (eller illa). Det skulle ge valet lite extra krydda. Att bara rösta på namn kan ju bli lite väl mycket "skönhetstävling" över det hela. Har vi kandidater som tydligt deklarerar vilken väg de tänker gå blir det hela intressantare.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

pun skrev:Din agenda består ju av minimala Ubuntukunskaper och helt andra mål med din medverkan..... ;D
Onekligen skulle vi behöva fler här med TUNGA ubuntukunskaper. Dock är det inte säkert, eller ens troligt, att detta skulle öka vår samlade kompetens när det gäller hur vi ska organisera verksamheten här. Kanske skulle det hjälpa med någon som hade disputerat i eller i alla fall pluggat lite organisationsteori, däremot.

Om jag satte mig och vrålpluggade Linuxkärnan, läste igenom rubbet av koden och kanske rent av postade en drös med patchar efter nåt år eller så, så skulle det ju vara bra för Linuxkärnan. Men under tiden skulle jag förmodligen vara tvungen att stänga ute rätt mycket annan information. Min sociala kompetens och min koll på hur man organiserar saker på bästa sätt skulle nog snarast bli sämre under tiden.

Utanför ämnet: Personligen blir jag väldigt betänksam när till exempel en professor i nationalekonomi uttalar sig med bestämdhet och yrkesauktoritet om hur barnomsorgen ska fungera. Om detta vet han antagligen inte ett skit mer än vilken "svensson" som helst.

Vad gäller folks mål, så finns här inga andra mål än dem som uttrycks i Ubuntus löften, filosofi, bugg #1 och CoC. Resten lämnar vi bakom oss när vi loggar in.
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Jo jag nöjer mig med att konstatera att nuvarande TL inte alls verkar ha uppfattat vad Ubuntu handlar om....

Isf för att mobilisera alla kreativa krafter så plitar han ner "sämsta Debianutbrottet" på lägsta möjliga nivå.

http://mikrofoncaught.blogspot.com/2009 ... appet.html

Högst besynnerligt..... ??? 8)
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

pun skrev:Jo jag nöjer mig med att konstatera att nuvarande TL inte alls verkar ha uppfattat vad Ubuntu handlar om....

Isf för att mobilisera alla kreativa krafter
Jag nöjer mig med att konstatera att om du menar "i stället för" så förkortas det istf. I så fall är isf.

Du som kan det där med att mobilisera alla kreativa krafter, hur skulle jag ha gjort?
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

pun skrev:Din agenda består ju av minimala Ubuntukunskaper och helt andra mål med din medverkan..... ;D

För att hålla oss till Topic så handlar då TC samt TL valet att hitta någon som kan balansera det här.

Naturligvist då med tonvikt på just Ubuntu >:D

IMHO... 8)

(för mig är det sedan mycket enkelt att se de som har andra agendor än just Ubuntus.....kan vara politiska, allmän okunskap, nyreligiös friknåderi etc...)
Om jag vore du skulle jag inte tala alltför högt om okunskap. En uttalande från en som lever i sin egen lilla värld och tycker att FRA är toppen därför att du ser "farliga dolda agendor" överallt och känner dig förföljd. Du vet inte mycket om någonting verkar det som, tror naivt, blåögt och blint på allt som ett kommersiellt vinstdrivande företag tutar i dig. Kanske även du kommer att se verkligheten någon gång utanför din egen lilla värld Plun. Dvs när du slutat med att envist bygga upp din skeva världsbild på något som ett litet kommersiellt företag inbillat dig är sant, där ideologin åkte ut när pengarna började rulla in och där man utnyttjade andras gratisarbete för att skapa succe på något som andra hade slitit med och där man inte sålt ideologin.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Vem startar omröstnings-tråden och när ?

LJ
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

pun skrev:Jo jag nöjer mig med att konstatera att nuvarande TL inte alls verkar ha uppfattat vad Ubuntu handlar om....

Isf för att mobilisera alla kreativa krafter så plitar han ner "sämsta Debianutbrottet" på lägsta möjliga nivå.

http://mikrofoncaught.blogspot.com/2009 ... appet.html

Högst besynnerligt..... ??? 8)
Jag brukar inte vilja underblåsa Puns obegripliga flummerier och konspirationsteorier, men det här var onekligen ett monumentalt självmål som han pekar på. Jag kommenterade det så här då:
Nästa version - sjukan

Jag skrev tidigare om diskussionen om uppdateringsfrekvensen för Ubuntu och kritiken mot 9.10. Jag kan inte låta bli att känna att det i en del av inläggen finns ett drag av "nästa version-sjukan".

Det är ett syndrom som jag tror drabbar stora delar av öppenkällkodsvärlden, eller i alla fall den svenska delen av den.

Vi inser att vårt program borde marknadsföras till vidare grupper - bara inte den här versionen, som är för buggig, ful, saknar viss funktionalitet eller vad det nu kan vara. Nästa version kommer att bli så bra, och då ska vi dela med oss till alla andra. Det är bara det att "nästa version" är rekursivt. Det finns alltid en bättre version om hörnet. I Ubuntus fall om högst ett halvår.

Problemet är att konkurrenterna inte fegar på samma sätt. Inte struntade Microsoft i att marknadsföra sitt kalkon-OS, Vista, i väntan på Windows 7. Man körde på så gott man kunde med det man hade. Säkert finns det å andra sidan massor med barnsjukdomar i Windows 7, men inte vilar man på hanen för det. Det är nytt och ska ut! Självklart utnyttjar man nyhetens behag.

Ubuntu är ett operativsystem i absolut toppklass. Visst, det finns enstaka brister, men även konkurrenterna har brister.

Öppen källkod kommer aldrig att tränga utanför en liten krets av geeks utan marknadsföring. Givetvis måste vi marknadsföra den kod vi har nu. Allt annat är självmål.

Ju fler användare vi har desto fler blir det som rapporterar buggar och desto bättre blir vi. Allteftersom buggarna hittas och fixas kommer det också ständiga uppdateringar.
Men CF var väl inte direkt ensam i den negativa och destruktiva klagokören.
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

Malou skrev:Troligen redan försent men chansar ändå orkar dessutom inte läsa igenom allt dravell i de olika trådarna ang nomineringar hit och dit :)

Härmed nominerar jag
TL => Little John
TC => CF

//Malou
100000000000000000000000000000+!
m!rage

Inlägg av m!rage »

Utanför ämnet: Så det är alltså CryingFreeman som är denne Buddy Jesus?
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

m!rage skrev:Utanför ämnet: Så det är alltså CryingFreeman som är denne Buddy Jesus?
Ja!

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Re: Nominering av Team Leader och Team Contact

Inlägg av Grön Göling »

Utanför ämnet: Då tråden alltmer verkar urarta till pajkastning, så vill jag iallafall påtala nedanstående som ett utmärkt exempel på moderation och upplysning om detsamma. I övrigt tänker jag inte ens kasta en stilla maräng fortsättningsvis.
Inlägget avdelat från nomineringstråden.
/mod
- - - -
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

CryingFreeman skrev:

Isf för att mobilisera alla kreativa krafter
Jag nöjer mig med att konstatera att om du menar "i stället för" så förkortas det istf. I så fall är isf.

Du som kan det där med att mobilisera alla kreativa krafter, hur skulle jag ha gjort?
Jo vad hjälper det att skriva en blogartikel som utpekar Ubuntu som rent skit ???
Är väl enbart korkat !

Hjälper knappast "Kalle Karlsson" som sitter på sin kammare och kliar sig i skallen.

Däremot är det ju full insyn i hela Ubuntus arbete inkl alla buggar.

Sedan med facit i hand så fixades det mesta inom några veckor med gemesamma kreativa krafter inom Ubuntu-communityn.

Nu var du ju inte ensam som ramlade ner i det här "Debianhålet" dvs att kasta skit på Ubuntu isf att göra något..... >:D
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

För att återgå till ämnet så inväntar jag med spänning dom andra kandidaternas valprogram.

LJ
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Debian som grund för Ubuntu skall vi inte glömma, men ta den diskussionen i en egen tråd i debattavlan. Jag flyttar inläggen om Debian/Ubuntu dit.

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 54#p370535

Diskussionen i denna tråd tillbaka till nomineringen och kandidaternas åsikter.

/mod
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"