Färgkodningen kan han välja själv. Om man är med i flera olika medlemsgrupper så kan man själv välja vilken som är huvudsaklig grupp och färgkodning (eller avsaknad av färgkodning) för den gruppen är det som visas för aktuell användare.Ulsak skrev:Det är bättre att markera den som löst.
1. Forumadmins + kontaktpersonerna är de som utnämnt hedersmedlemmarna.
den som har problem med det ska pm:a vederbörande
2. LJ är ej färgkodad som hedersmedlem ( fast han borde vara det)
Little John hedersmedlem?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Little John hedersmedlem?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Vilka grupper är han medlem i i dagsläget? Det ändras ju rätt oftavulfgar skrev:Färgkodningen kan han välja själv. Om man är med i flera olika medlemsgrupper så kan man själv välja vilken som är huvudsaklig grupp och färgkodning (eller avsaknad av färgkodning) för den gruppen är det som visas för aktuell användare.Ulsak skrev:Det är bättre att markera den som löst.
- vulfgar
- ung forumnörd
Man kan se vilka som är med i en medlemsgrupp genom att klicka på gruppen längst ner på index-sidan. Man kan se vilka grupper en person är med i genom att klicka på personens nick, då ser man profilen med bla medlemsgrupper.Sid skrev:Vilka grupper är han medlem i i dagsläget? Det ändras ju rätt oftavulfgar skrev:Färgkodningen kan han välja själv. Om man är med i flera olika medlemsgrupper så kan man själv välja vilken som är huvudsaklig grupp och färgkodning (eller avsaknad av färgkodning) för den gruppen är det som visas för aktuell användare.Ulsak skrev:Det är bättre att markera den som löst.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Little John är inte längre hedersmedlem, så nu kan nog tråden låsas.
-
Han är nog tillbaka om en vecka så det är lika bra att ha den öppen.
- Ulsak
nej, inte som hedersmedlem. Håkan har rätt.
Oaktat vad du tycker så har LJ jobbat kopiöst för Ubuntu och gemenskapen. Han har säkert gjort en massa fel i en del personers ögon. Så blir det när man gör en massa saker. Du har säkert inte varit ofelbar du heller, Sid. För de insatser han dock gjort förtjänar han ett hedersmedlemskap. IMHO.
Men nu har han avsagt sig det. So be it. Tråden är löst.
Oaktat vad du tycker så har LJ jobbat kopiöst för Ubuntu och gemenskapen. Han har säkert gjort en massa fel i en del personers ögon. Så blir det när man gör en massa saker. Du har säkert inte varit ofelbar du heller, Sid. För de insatser han dock gjort förtjänar han ett hedersmedlemskap. IMHO.
Men nu har han avsagt sig det. So be it. Tråden är löst.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Sens moral: Mobbing lönar sigHakanS skrev:Little John är inte längre hedersmedlem, så nu kan nog tråden låsas.
Fy fan, är detta ubuntu är jag gubben i månen!
-
Nej du är en ledare. Alltså skulle du tagit tag i det som skedde i bollblanket innan det gick så här långt.Urban Anjar skrev:Sens moral: Mobbing lönar sigHakanS skrev:Little John är inte längre hedersmedlem, så nu kan nog tråden låsas.
Fy fan, är detta ubuntu är jag gubben i månen!
Lite självrannsakan, gubben i månen...
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Tycker jag inte.Urban Anjar skrev:Sens moral: Mobbing lönar sig
Sens moralen är väl snarare att man kan inte begära att man ska bli borttagen som medlem (för all framtid) och samtidigt stanna kvar som hedersmedlem.
- Urban Anjar
- Kontakt:
Jag har min åsikt. Du har din.
-
- Kontakt:
Inlägget om förtjänstmedalj som jag skrev nyss i den här tråden blev rapporterat och föreslaget en egen tråd. Efter diskussion med huvudmoderator så gör vi så.
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 60&t=29709
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 60&t=29709
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Jag gör som northface och sätter en
. < = = = =
I övrigt önskar jag en bra dag till envar
Tukken
. < = = = =
I övrigt önskar jag en bra dag till envar
Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Little John har rätten att vara hedersmedlem på livs tid. Det bör inte föras någon diskussion om Little John eller hans rätt att vara hedersmedlem. Som en av skaparna av sajten har utan förbihåll den här förmånen. Vissa saker är jag inte glad för. Men man får ha lite nyans. Inte blanda in personliga stridigheter eller gamalt groll. I sin bedömning.
Max

Max

Kontakt:
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
Vänta nu.. Du menar alltså att man överhuvudtaget inte ens bör diskutera detta? Detta är ett diskussionsforum och vi brukar oftast tillämpa demokrati i det här landet.Klurig skrev:Little John har rätten att vara hedersmedlem på livs tid. Det bör inte föras någon diskussion om Little John eller hans rätt att vara hedersmedlem. Som en av skaparna av sajten har utan förbihåll den här förmånen. Vissa saker är jag inte glad för. Men man får ha lite nyans. Inte blanda in personliga stridigheter eller gamalt groll. I sin bedömning.
Max
OK
Jag sitter här och läser på ert forum och konstaterar att historien upprepar sig, igen. Ett fåtal medlemmar får, utan större problem eller kritik, driva med ledningen för Ubuntu Sverige, så pass mycket så att man är beredd att ändra på reglerna för TVÅ personers skull baserat på deras ickeargumentation, att de verkligen agerar som totala puckon. Sluta med mobbingen nu, för helvete!
Jag lider med er, verkligen, för jag vet hur det känns att vara i ledningen och känna sig jagad och påpassad, hela tiden med tankarna, vad händer härnäst?
För min del var det en av Ubuntu Sveriges grundare som spädde på allt och såg till att allt gick helt åt helvete, med besked. Vi blev helt klara över att vi råkade ut för vissa som gärna var som kappan efter vinden, vissa som gärna utövade psykopatiskt ledarskap, med allt vad det innebär, och vissa som älskade någon konstig total demokrati med starka inslag av anarki. En ledare fick tex inte kallas för ledare, även om hela världen är uppbyggd på det sättet, med ledare och följare.
Jag beklagar verkligen att ni i ledningen måste genomlida nåt liknande som jag mfl gjort och jag lider med er i hjärtat.
En sak säger jag till er alla. Den eller de som uppför sig illa på ubuntu.se får se konsekvenser av det. Synd att ni i ledningen inte orkar/vågar tänka på samma sätt som resten av samhället är uppbyggt, dvs, varje handling och val har en konsekvens, positiv eller negativ, för alla människor!
Från en något bedrövad....
Micke
PS. Mitt skitforum, som nån uttryckt det, är jag stolt över och det fungerar precis som det ska, utan en massa barnsligt bråk, elände och tjafs. DS.
Jag sitter här och läser på ert forum och konstaterar att historien upprepar sig, igen. Ett fåtal medlemmar får, utan större problem eller kritik, driva med ledningen för Ubuntu Sverige, så pass mycket så att man är beredd att ändra på reglerna för TVÅ personers skull baserat på deras ickeargumentation, att de verkligen agerar som totala puckon. Sluta med mobbingen nu, för helvete!
Jag lider med er, verkligen, för jag vet hur det känns att vara i ledningen och känna sig jagad och påpassad, hela tiden med tankarna, vad händer härnäst?
För min del var det en av Ubuntu Sveriges grundare som spädde på allt och såg till att allt gick helt åt helvete, med besked. Vi blev helt klara över att vi råkade ut för vissa som gärna var som kappan efter vinden, vissa som gärna utövade psykopatiskt ledarskap, med allt vad det innebär, och vissa som älskade någon konstig total demokrati med starka inslag av anarki. En ledare fick tex inte kallas för ledare, även om hela världen är uppbyggd på det sättet, med ledare och följare.
Jag beklagar verkligen att ni i ledningen måste genomlida nåt liknande som jag mfl gjort och jag lider med er i hjärtat.
En sak säger jag till er alla. Den eller de som uppför sig illa på ubuntu.se får se konsekvenser av det. Synd att ni i ledningen inte orkar/vågar tänka på samma sätt som resten av samhället är uppbyggt, dvs, varje handling och val har en konsekvens, positiv eller negativ, för alla människor!
Från en något bedrövad....
Micke
PS. Mitt skitforum, som nån uttryckt det, är jag stolt över och det fungerar precis som det ska, utan en massa barnsligt bråk, elände och tjafs. DS.
Senast redigerad av 1 No1Viking.gammal, redigerad totalt 16 gånger.
Det kommer att bli hårdare tag framöver. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Håll noga koll på supportsabotaget.... skapar enbart förvirring och är svårare att se för en moderator.Hund skrev:Det kommer att bli hårdare tag framöver.
Mycket effektivt av "distsabotörer" för att skapa oreda...

# Please remember to do things the Ubuntu way. There are always more than one solution to a problem, choose the one you think will be the easiest for the user. Automatic package installation (using Synaptic, Aptitude, or apt) over manual installation. DEB over source. Please never instruct users to do anything that might break their system, this includes using --force and -ignore-depends when installing a DEB. Try to think as a green user and choose the simplest solution.
Sen ska ALLT "skittug" ur supporttrådar. Noll tolerans
Replies to questions that ask for help running legitimate software (albeit closed source or proprietary) that do not answer the question, but instead instruct the user that they should not be using that software on the grounds that it is not free serve only to frustrate and confuse the user and will be removed to make room for answers to the question the user asked at the moderator's discretion. The goal of this forum is to first provide technical assistance and then to educate users on the benefits of free software.
- Urban Anjar
- Kontakt:
pun, bra citat, har du någon latlänk?