För det kommande årskiftet 2007/2008 kommer vi "bara" att nå upp till cirka 6200 enligt mina egna vilda teorier.
Ja du, arma kattkrake, faktiskt så är nog det vad som skulle verka mest troligt. . . .
men,
det jag går efter (och knappt vågar tro på själv,) är den historiska (två år, pinsamt litet, medgives

) utvecklingen.
Vad vi än har haft i medlemsantal under sommaren, så har vi mer än fördubblat det till kommande årsskifte.
Plus för det är Gutsy. Gör utvecklarna ett bra arbete nu, vilket jag förutsätter, får Ubuntu goda vitsord i press världen över. Det ger en extra skjuts.
Minus är, att snart bör den hitintillsvarande utvecklingen plana ut . . Låt oss hoppas att det istället blir avsevärt längre fram i tiden.
Förutom god publicitet i allmänhet, redan vordna Ubuntuister drar med sig fler . . . osv., osv.. Vista har sitt och sina problem . . . Nja (eller kanske Mjau?

), fakta är, att jag gillar tanken och tror faktiskt på den . . .
Visst, en munk från Sherwood-skogen sticker sannerligen ut nacken. För stunden kan dock inget få mig att misstro den slutledning jag angivit. Men det är klart, 7-8 tusen är allt gott, det med. Men munken sneglar uppåt, knäpper sina händer och tycker sig allt förnimma något liknande 10 tusen till årsskiftet . . .

Fylleslag? Dilerium? Eller vad? Har munken tullat av nattvardsvinet IGEN?
Icke så, broder katt. Nykter. Så gott det nu går . . .
Tycker mig därtill skymta att Nottingham-sheriffen, med sina halvt livegna vapenbröder,
gör vad de kan för att diskret och på sina egna villkor försöker närma sig strömningarna från Sherwood-skogen. Det senaste är ju deras drag för SIN standard.
Antingen segrar de i slutänden, eller så kommer historien att skriva att de slogs mot väderkvarnar i bl.a. det fallet.
Det besynnerliga är ju faktiskt, att du och jag, samt alla andra här inne (för att ta ett exempel) tillsammans med likasinnade världen runt, fortfarande har möjligheten att jaga dem ut ur Sherwood-skogen och långt, väldigt långt, bort mot Nottinghamhållet till.
Om så är, ändrar
vi historieskrivningen.
Man brukar ju säga att det är segraren som skriver historien.... Inte alltid så vackert kanske, men det är ju segraren som, förhoppningsvis, har någon kvar, till att skriva den.
Förra gången vi skrev något liknande här på forumet, önskade jag att du skulle vinna av oss två, för att ditt siande var mer positivt för Ubuntu än mitt. Denna gång är jag inte lika chevaleresk. Nu var det väl f - n om det inte kan få bli min tur, någon gång
Skickar en kram och en vänlig kill-e-kill under hakan från gumman.
Lev väl. Njut av livets fröjder, som Ubuntu, t.ex.. Medans vi hinner, orkar och kan.