Vi börjar bli lite halv-stora...
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kan bara meddela att vi idag steg över 10000 unika besökare hittills under oktober månad. Motsvarande siffra för hela september var 9545. Stadig tillväxt med andra ord. 

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
wow, det var ju jätte mycket!
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Tja, då ingen annan påpekat det. 20 000 inlägg. 

Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
[quote="Quartus"]Tja, då ingen annan påpekat det. 20 000 inlägg.
[/quote]
Är svårt att hinna med att konstatera att vi växer känner jag

Är svårt att hinna med att konstatera att vi växer känner jag

- CrashLord
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
då har vi bara 290 kvar till 2000 st medlemmar 

-
Jag vill efterlysa en RSS-funktion. Kanske är det på G? Tror det skulle underlätta för att följa upp alla nya inlägg.
c.neese.se: Vi har en tråd som är helt perfekt för förslag till forumet: Förslag, feedback och förändring.... Men kan säga att när det gäller RSS för forumet så är det planerat för Webbplats2.0..
- CrashLord
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Då är det bara 4 dagar kvar och det är 49 st kvar till 2000 st medlemmar.
tror vi landar runt 1989 st när vi passerar tolvslaget den 31 december
tror vi landar runt 1989 st när vi passerar tolvslaget den 31 december
Men hur många är egentligen aktiva?
På linux.se's forum så registrerar sig typ 10 SPAM användare varje dag. De flesta förmodligen av robotar, och det är fixat så att de inte kan skriva.
De tas iof fort efter 24h, men hur är det här?
På linux.se's forum så registrerar sig typ 10 SPAM användare varje dag. De flesta förmodligen av robotar, och det är fixat så att de inte kan skriva.
De tas iof fort efter 24h, men hur är det här?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
[quote="emil.s"]Men hur många är egentligen aktiva?
De tas iof fort efter 24h, men hur är det här?[/quote]
Ja du emil, det beror ju lite på vad man menar med aktiv, finns många användare som bara registrerar sig för att fråga en sak och sedan går sin väg som på alla andra ställen, vet faktiskt inte om man kan få någon procentsats på det hela.
Vad gäller spambotar och grejer så tror jag inte att det är något problem på forumet i nuläget, jag har i alla fall inte sett något av det
MVH
Ja du emil, det beror ju lite på vad man menar med aktiv, finns många användare som bara registrerar sig för att fråga en sak och sedan går sin väg som på alla andra ställen, vet faktiskt inte om man kan få någon procentsats på det hela.
Vad gäller spambotar och grejer så tror jag inte att det är något problem på forumet i nuläget, jag har i alla fall inte sett något av det

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
[quote="emil.s"]Men hur många är egentligen aktiva?
Om några månader kommer verifiering genom att ange bokstäver från bild samt bekräftelse av e-postadress att krävas av alla registrerade. För närvarande finns inte denna säkerhet
Om några månader kommer verifiering genom att ange bokstäver från bild samt bekräftelse av e-postadress att krävas av alla registrerade. För närvarande finns inte denna säkerhet
[quote="sebastean"][quote="emil.s"]Men hur många är egentligen aktiva?
Om några månader kommer verifiering genom att ange bokstäver från bild samt bekräftelse av e-postadress att krävas av alla registrerade. För närvarande finns inte denna säkerhet[/quote]
Härligt!
Men är det SMF du menar då?
Den där bokstav/siffer kods grejjen funkar inge vidare. Inte för mig i allafall. klagade på att det var fel vad man än skrev. Funkade bara ibland.
Ibland känslig på stora/små bokstäver, ibland inte. Oftast fick man lyssna på ljudfilen, om det funkade...
Men jag hade väl kanske ett "måndags exemplar".
Annars så är det ett mycket bra forum.
Om några månader kommer verifiering genom att ange bokstäver från bild samt bekräftelse av e-postadress att krävas av alla registrerade. För närvarande finns inte denna säkerhet[/quote]
Härligt!

Men är det SMF du menar då?
Den där bokstav/siffer kods grejjen funkar inge vidare. Inte för mig i allafall. klagade på att det var fel vad man än skrev. Funkade bara ibland.
Ibland känslig på stora/små bokstäver, ibland inte. Oftast fick man lyssna på ljudfilen, om det funkade...
Men jag hade väl kanske ett "måndags exemplar".

Annars så är det ett mycket bra forum.

SMF ja.
Nu är det inte långt kvar till 2000 medlemar det är just nu i denna stund 1982 medlemmar så hinner vi få 2000 till nyåret tror ni?
Roger

Roger

- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
[quote="rogras"]Nu är det inte långt kvar till 2000 medlemar det är just nu i denna stund 1982 medlemmar så hinner vi få 2000 till nyåret tror ni?
Roger
http://i137.photobucket.com/albums/q202 ... ogras1.gif[/quote]
18, användare till.
Jag tror inte vi hinner
Dock spelar det ingen roll för jag tycker att vi redan uppnått målet, 5 användare hit och dit är klart godkännt.
Roger
http://i137.photobucket.com/albums/q202 ... ogras1.gif[/quote]
18, användare till.
Jag tror inte vi hinner

Dock spelar det ingen roll för jag tycker att vi redan uppnått målet, 5 användare hit och dit är klart godkännt.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
1996 användare. Klockan visar:
Hinner vi? 
Kod: Markera allt
Sun Dec 31 15:04:44 CET 2006

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Vojne, vojne,
munken vandrar oroligt av och an i sin mörka, kala och kalla klostercell. Vrider sina händer . . . .
Skall dettta fixa till sig? Når vi 2000 (kanske +2) för de nyligen avstängda?
Det sista som skall svika människan, bör väl vara hoppet?
Men, ändå? Ja, sjutton vet ( . . . men den artonde . . .

Vi får hålla tummmarna för att det lyckas. Samtidigt kan man ju undra om inte dagens egentliga
betydelse medför att allt för många har annat att sysselsätta sig med, än att sitta vid ett tangentbord och knappa.
Som munken gör.

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.