Spelar (crysis med högsta grafikinställningar fungerar inte i xp

Programmerar min BASIC STAMP
Jag tänker även införskaffa lite pic processorer vilka också kommer att programmeras i vista

Microsoft var tvungna att släppa Vista. Diskussionerna runt just säkerhet var nog för betungande för Microsoft. Men varken företag eller privatpersoner är villiga att uppdatera, så det gick inget bra. Många har löst säkerheten på egen hand med skydd från andra mjukvaru tillverkare i XP.DimensionX skrev:Man kan ju undra varför någon släpper nåt som faktiskt fungerar betydligt sämre. Behövdes verkligen det?
Vad är det för chipset för wlan i MacBook (och MB Pro) ?Emil.s skrev:Spelar...
Men däremot så sitter jag i OS X ganska ofta.
Mest beroende på att WLANet inte funkar i Linux på Macbooken.
Atheros, verkar det som.farmfield skrev:Vad är det för chipset för wlan i MacBook (och MB Pro) ?Emil.s skrev:Spelar...
Men däremot så sitter jag i OS X ganska ofta.
Mest beroende på att WLANet inte funkar i Linux på Macbooken.
Har för mig att det var det ja... Toshiba kör också Atheros och där går det tydligen att få igång korten med "MadWifi"-drivaren - undrar om det är kört på MacBook?DimensionX skrev:Atheros, verkar det som.farmfield skrev:Vad är det för chipset för wlan i MacBook (och MB Pro) ?
Hittade mer, i Pro sitter det tydligen inte Atheros. Du kan kolla själv.farmfield skrev:Har för mig att det var det ja... Toshiba kör också Atheros och där går det tydligen att få igång korten med "MadWifi"-drivaren - undrar om det är kört på MacBook?DimensionX skrev:Atheros, verkar det som.farmfield skrev:Vad är det för chipset för wlan i MacBook (och MB Pro) ?
...fast jag har inget behov av en bärbar egentligen, kanske blir en EeePC men i så fall en grön och bara för att kunna måla den camo då... xD
Är du ute efter film och tv-serier så är PB ett bra första val.Turbo skrev:Jag gör inte speciellt mycket i Windows men går dit och övar ibland för att jag inte ska glömma systemet. De som man mest supportar sitter ju på XP.
Att t.ex. bränna en skiva gör jag alltid i Ubuntu, förut var det Nero som gällde men nu är det K3b.
Skriver gör jag i Abiword. Firefox är webbläsaren. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic.
och support betyder förstås att du tittar på datorn i några sekunder och äger "aj aj aj detta kommer aldrig att gå att fixa antingen får ni köpa nya grejer för 5000pix eller annars kan jag installera ubuntu åt er"DimensionX skrev: Så, du får ge support du också. Det får jag också göra titt som tätt. Jag skall iväg imorgon och installera ett trådlöst nätverk. (det betyder mer support när de själva strular till det sen).![]()
När jag satt i Windows så lyssnade jag på Captain Beefheart, när jag började använda linux så lyssnar jag bara på Carola Häggkvist julskivor. Om det nu kommer bli så på sikt, hur kommer jag känna igen symptomen. Jag är rädd.Turbo skrev:. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic.
Ha ha ha haRasmus skrev:och support betyder förstås att du tittar på datorn i några sekunder och äger "aj aj aj detta kommer aldrig att gå att fixa antingen får ni köpa nya grejer för 5000pix eller annars kan jag installera ubuntu åt er"DimensionX skrev: Så, du får ge support du också. Det får jag också göra titt som tätt. Jag skall iväg imorgon och installera ett trådlöst nätverk. (det betyder mer support när de själva strular till det sen).![]()
Captain Beefheart.Hjalle skrev:När jag satt i Windows så lyssnade jag på Captain Beefheart, när jag började använda linux så lyssnar jag bara på Carola Häggkvist julskivor. Om det nu kommer bli så på sikt, hur kommer jag känna igen symptomen. Jag är rädd.Turbo skrev:. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic.
Jag är en gammal Zappa freak och var väl alltid lite intresserad av Beefheart som förekom på en del Zappa plattor. Köpte ”Trout Mask Replica” och en massa frågor uppstod. Kämpade länge med den plattan innan jag köpte några fler plattor. Nu har jag alla på CD och älskar hans musik. Men mycket är fortfarande förbryllande: Han är unik.DimensionX skrev:Captain Beefheart.Hjalle skrev:När jag satt i Windows så lyssnade jag på Captain Beefheart, när jag började använda linux så lyssnar jag bara på Carola Häggkvist julskivor. Om det nu kommer bli så på sikt, hur kommer jag känna igen symptomen. Jag är rädd.Turbo skrev:. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic.
WOW, en som har musiksmak hör jag.
Har alla hans skivor som mp3.
Enligt Zappa så var ju Beefheart det största musikgeniet som levt, och visst är Beefheart väldigt annorlunda och experimentell, precis som Zappa.Hjalle skrev:Jag är en gammal Zappa freak och var väl alltid lite intresserad av Beefheart som förekom på en del Zappa plattor. Köpte ”Trout Mask Replica” och en massa frågor uppstod. Kämpade länge med den plattan innan jag köpte några fler plattor. Nu har jag alla på CD och älskar hans musik. Men mycket är fortfarande förbryllande: Han är unik.DimensionX skrev:Captain Beefheart.Hjalle skrev:När jag satt i Windows så lyssnade jag på Captain Beefheart, när jag började använda linux så lyssnar jag bara på Carola Häggkvist julskivor. Om det nu kommer bli så på sikt, hur kommer jag känna igen symptomen. Jag är rädd.Turbo skrev:. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic.
WOW, en som har musiksmak hör jag.
Har alla hans skivor som mp3.
Ha ha ha haHjalle skrev:Jösses, jo jag har alla Tom Waits också på CD.
Gå ifrån ämnet............om vi säger att vi lyssnar på detta i windows då.
Hur fän kan du ha en sån tung burk så du kan köra Vista + Crysis i högsta upplösningen men så dåligt tangentbord att du måste varna för det i din signatur, hehe?Rasmus skrev:Det jag gör i vista (p.g.a os:et så blir det allt mer sällan) är:
Spelar (crysis med högsta grafikinställningar fungerar inte i xp)