SV: Vad gör du i Windows?

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: SV: Vad gör du i Windows?

Inlägg av Rasmus »

Det jag gör i vista (p.g.a os:et så blir det allt mer sällan) är:
Spelar (crysis med högsta grafikinställningar fungerar inte i xp :( )
Programmerar min BASIC STAMP
Jag tänker även införskaffa lite pic processorer vilka också kommer att programmeras i vista :(
Hjalle
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Hjalle »

DimensionX skrev:Man kan ju undra varför någon släpper nåt som faktiskt fungerar betydligt sämre. Behövdes verkligen det?
Microsoft var tvungna att släppa Vista. Diskussionerna runt just säkerhet var nog för betungande för Microsoft. Men varken företag eller privatpersoner är villiga att uppdatera, så det gick inget bra. Många har löst säkerheten på egen hand med skydd från andra mjukvaru tillverkare i XP.

Microsoft har fokuserat på själva upplevelsen av Vista i sina reklamkampanjer, men kunderna upplever inte detta. Och som jag brukar säga till aggressiva MAC-are: man har sällan en älgskog med ett OS.
Men Vista ger mig lite avsmak. Men till detta hör att jag är stock konservativ och en tillbakasträvare. :)
Henry Tikkanen tror jag har sagt att – konservativa har i alla fall haft ett bättre förflutet.
Jag har börjat tröttna på uppgraderingar (sådana som kostar pengar). När det gäller 3D Studio max så hoppar jag över var anat år (de två sista gångerna i alla fall), sitter på R9 nu, fast nya MAX kom förra året.. Jag har inte lust att uppgradera varje år, när "plugg in" tillverkarna ändå väntar så pass länge innan det går att använda i den nya releasen.

Men nu så kommer också OS-en för tätt. Vad kommer hända med vår längtan? :)
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

De kunde hellre fått gjort XP lite säkrare istället. ;)

Så du sitter med 3-D Studio Max? Själv är jag typisk Photoshoppare. :)

Sitter också med ljudredigering och sequencerprogram. ;)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Emil.s skrev:Spelar... :P

Men däremot så sitter jag i OS X ganska ofta.
Mest beroende på att WLANet inte funkar i Linux på Macbooken. :P
Vad är det för chipset för wlan i MacBook (och MB Pro) ?
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

farmfield skrev:
Emil.s skrev:Spelar... :P

Men däremot så sitter jag i OS X ganska ofta.
Mest beroende på att WLANet inte funkar i Linux på Macbooken. :P
Vad är det för chipset för wlan i MacBook (och MB Pro) ?
Atheros, verkar det som.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

DimensionX skrev:
farmfield skrev:Vad är det för chipset för wlan i MacBook (och MB Pro) ?
Atheros, verkar det som.
Har för mig att det var det ja... Toshiba kör också Atheros och där går det tydligen att få igång korten med "MadWifi"-drivaren - undrar om det är kört på MacBook?

...fast jag har inget behov av en bärbar egentligen, kanske blir en EeePC men i så fall en grön och bara för att kunna måla den camo då... xD
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

farmfield skrev:
DimensionX skrev:
farmfield skrev:Vad är det för chipset för wlan i MacBook (och MB Pro) ?
Atheros, verkar det som.
Har för mig att det var det ja... Toshiba kör också Atheros och där går det tydligen att få igång korten med "MadWifi"-drivaren - undrar om det är kört på MacBook?

...fast jag har inget behov av en bärbar egentligen, kanske blir en EeePC men i så fall en grön och bara för att kunna måla den camo då... xD
Hittade mer, i Pro sitter det tydligen inte Atheros. Du kan kolla själv.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=435094
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

Jag gör inte speciellt mycket i Windows men går dit och övar ibland för att jag inte ska glömma systemet. De som man mest supportar sitter ju på XP.
Att t.ex. bränna en skiva gör jag alltid i Ubuntu, förut var det Nero som gällde men nu är det K3b.
Skriver gör jag i Abiword. Firefox är webbläsaren. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic. :)
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Turbo skrev:Jag gör inte speciellt mycket i Windows men går dit och övar ibland för att jag inte ska glömma systemet. De som man mest supportar sitter ju på XP.
Att t.ex. bränna en skiva gör jag alltid i Ubuntu, förut var det Nero som gällde men nu är det K3b.
Skriver gör jag i Abiword. Firefox är webbläsaren. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic. :)
Är du ute efter film och tv-serier så är PB ett bra första val. ;)

(skojar lite med dig turbo)

Så, du får ge support du också. Det får jag också göra titt som tätt. Jag skall iväg imorgon och installera ett trådlöst nätverk. (det betyder mer support när de själva strular till det sen). ;) :)
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

DimensionX skrev: Så, du får ge support du också. Det får jag också göra titt som tätt. Jag skall iväg imorgon och installera ett trådlöst nätverk. (det betyder mer support när de själva strular till det sen). ;) :)
och support betyder förstås att du tittar på datorn i några sekunder och äger "aj aj aj detta kommer aldrig att gå att fixa antingen får ni köpa nya grejer för 5000pix eller annars kan jag installera ubuntu åt er" ;D
Hjalle

Inlägg av Hjalle »

Turbo skrev:. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic. :)
När jag satt i Windows så lyssnade jag på Captain Beefheart, när jag började använda linux så lyssnar jag bara på Carola Häggkvist julskivor. Om det nu kommer bli så på sikt, hur kommer jag känna igen symptomen. Jag är rädd. :)
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Rasmus skrev:
DimensionX skrev: Så, du får ge support du också. Det får jag också göra titt som tätt. Jag skall iväg imorgon och installera ett trådlöst nätverk. (det betyder mer support när de själva strular till det sen). ;) :)
och support betyder förstås att du tittar på datorn i några sekunder och äger "aj aj aj detta kommer aldrig att gå att fixa antingen får ni köpa nya grejer för 5000pix eller annars kan jag installera ubuntu åt er" ;D
Ha ha ha ha

Låter som en bra lösning. ;)
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Hjalle skrev:
Turbo skrev:. För (i tiden) med XP så hängde jag på Thepiratebay men nu är jag aldrig där, hänger numera på Synaptic. :)
När jag satt i Windows så lyssnade jag på Captain Beefheart, när jag började använda linux så lyssnar jag bara på Carola Häggkvist julskivor. Om det nu kommer bli så på sikt, hur kommer jag känna igen symptomen. Jag är rädd. :)
Captain Beefheart.

WOW, en som har musiksmak hör jag. :)

Har alla hans skivor som mp3. ;)
Hjalle

Inlägg av Hjalle »

DimensionX skrev:
Hjalle skrev:
Captain Beefheart.

Jag är en gammal Zappa freak och var väl alltid lite intresserad av Beefheart som förekom på en del Zappa plattor. Köpte ”Trout Mask Replica” och en massa frågor uppstod. Kämpade länge med den plattan innan jag köpte några fler plattor. Nu har jag alla på CD och älskar hans musik. Men mycket är fortfarande förbryllande: Han är unik.
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Hjalle skrev:
DimensionX skrev:
Hjalle skrev:
Captain Beefheart.

Jag är en gammal Zappa freak och var väl alltid lite intresserad av Beefheart som förekom på en del Zappa plattor. Köpte ”Trout Mask Replica” och en massa frågor uppstod. Kämpade länge med den plattan innan jag köpte några fler plattor. Nu har jag alla på CD och älskar hans musik. Men mycket är fortfarande förbryllande: Han är unik.
Enligt Zappa så var ju Beefheart det största musikgeniet som levt, och visst är Beefheart väldigt annorlunda och experimentell, precis som Zappa.

Mina två första LP med Beefheart på 80 talet var Ice Cream For Crows & Doc At the Radar Station.

Då gillar du antagligen en annan av mina favoriter Tom Waits. Också väldigt egen.

Hmmmm, bäst vi inte glider för mycket off topic, då får vi Vulfgar eller Hund i luven. ;D

Sitter med Windows precis nu faktiskt och har just jobbat lite i Photoshop, tack och lov för alla bra plugins som finns. Alla Alien Skins och Auto FX pluggar tycker jag mycket om. :)

Borde lära mig Gimp lite bättre än jag gjort men jag känner mig handikappad när jag inte har Photoshop framför mig.
Hjalle

Inlägg av Hjalle »

Jösses, jo jag har alla Tom Waits också på CD.
Gå ifrån ämnet............om vi säger att vi lyssnar på detta i windows då.
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Hjalle skrev:Jösses, jo jag har alla Tom Waits också på CD.
Gå ifrån ämnet............om vi säger att vi lyssnar på detta i windows då.
Ha ha ha ha

Den vred du till bra.

Vi säger Winamp. ;)

Vill vi snacka mer musik sen så finns ju kultur forumet i cafet. :)
Användarvisningsbild
christer
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av christer »

Har nu Ubuntu 8.04 på hela hårddisken. Enda resten av Windows är Wine med programmet Anteckningar.
Det har gått så långt att jag skulle välja Ubuntu även om jag skulle få Windows Vista gratis.

Musik och DVD spelar jag med Mediaspelaren VLC + libdvdcss.

Kan inte längre fungera som stöd för Windows.
lord

Inlägg av lord »

Just nu för att jag ska göra ett spel i skolan och inte kan programmera så bra på Linux.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Rasmus skrev:Det jag gör i vista (p.g.a os:et så blir det allt mer sällan) är:
Spelar (crysis med högsta grafikinställningar fungerar inte i xp :( )
Hur fän kan du ha en sån tung burk så du kan köra Vista + Crysis i högsta upplösningen men så dåligt tangentbord att du måste varna för det i din signatur, hehe? ;D LOL

Hört på banken, lånedisken: Så du har köpt en Range Rover kontant och nu vill du låna pengar så du har råd att tanka den? ;D
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"