..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Ulsak skrev:det är väl i bästa fall en av tio som använder ldxe - miljön. Men å andra sidan är dessa personer som samtidigt har spjutspetskunskap och kan reda sig själv och/eller vägleda vilsekomna nya användare på ett bra sätt, så jag hyser en försiktig optimism.
Vad jag har förståt mellan raderna Ulsak har du haft problem med LXPanel. Men det är inte svårt, blir det fel kan du alltid rätta till det.
Du skapar bara följande "script to fix it" eller alternativ kör följande i terminalen.
Sedan är du inte sjösatt längre och kan få det som du vill ha det. I grund botten inte så mycket svårare än gnome och Lubuntu arbetar hela tiden med att förenkla miljön. De har kanske inte nått sitt mål i nu. Men att de kommer att nå sitt mål är glasklart.
/PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Asså, nä... Du kan ju enkelt skapa en Prism-app till din hotmail eller yahoo-mail om du så önskar... Det enda OS jag känner till där du (iaf nästan) måste ha en Gmail-adress är Android, hehe...
Harlekin33 skrev:Om jag såg och fattat det rätt så är man tvingad att vara bunden till Gmail?
Nu är du ute och cyklar. Inte är det så. Men som med allt är det valfritt, gillar du inte Peppermint OS behöver du använda operativsystemet . Det är ditt val, men du behöver inte bekämpa alternativ. De begränsar din egen syn på möjligheter.
/PP
Linux Mint 18 Sarah
Harlekin33 skrev:Om jag såg och fattat det rätt så är man tvingad att vara bunden till Gmail?
Nu är du ute och cyklar. Inte är det så. Men som med allt är det valfritt, gillar du inte Peppermint OS behöver du använda operativsystemet . Det är ditt val, men du behöver inte bekämpa alternativ. De begränsar din egen syn på möjligheter.
/PP
H33 har aldrig påstått att han inte gillar PeppermintOS, han undrade om man var tvungen att vara bunden till gmail. Att påstå att han bekämpar alternativ är inte bara överdrivet, det är osant.
Jag vet inte vad ditt problem är för tillfället men du slutar med det här tjafsandet omedelbart annars blir det anmälning för trollning.
Nä, det är ju sant men snart har vi flera 1000 alternativ.
Snacka om att folk kommer vara förvirrade.
Nu tror jag att underskattar medlemmarna, de är inte "idioter" det är medlemmar med mål, kunskaper och egen fri vilja att nå sin egen kunskap och de är en tillgång för alla medlemmar,( medmänniskor ) i forumet. Jag respekterar uppskattar era kunskaper ni är guld för mig. Ingen annan har mer makt och kunskap än vad ni utgör för gemenskapen.
/PP
Linux Mint 18 Sarah
Ulsak skrev:det är väl i bästa fall en av tio som använder ldxe - miljön. Men å andra sidan är dessa personer som samtidigt har spjutspetskunskap och kan reda sig själv och/eller vägleda vilsekomna nya användare på ett bra sätt, så jag hyser en försiktig optimism.
Vad jag har förståt mellan raderna Ulsak har du haft problem med LXPanel. Men det är inte svårt, blir det fel kan du alltid rätta till det.
Du skapar bara följande "script to fix it" eller alternativ kör följande i terminalen.
Sedan är du inte sjösatt längre och kan få det som du vill ha det. I grund botten inte så mycket svårare än gnome och Lubuntu arbetar hela tiden med att förenkla miljön. De har kanske inte nått sitt mål i nu. Men att de kommer att nå sitt mål är glasklart.
/PP
nej, jag har ej haft problem med lxde-panel. Men jag vill inte att en nybörjare ska få det, eftersom det inte inte finns en fullgod supportbas ( förutom några av våra vassaste forumsmedlemmar !) Drar du själv inte själv slutsatser av den föga användarvänliga ( men i övrigt utmärkta) terminalfixen?
Jag har haft två dialoger på kort tid IRL ( på jobbet och på ett oväntat möte på ett café(!) ), jag lovar dig, det är inte terminalkommandon som gäller...
Hoppas verkligen att Lubuntu och Peppermint förenklar och gärna gör lite hands-on guider i själva OS:et,
Peter Forsberg skrev:Det är ju bara att bygga ett eget remix av Peppermin. Vad är problemet ?
Exton var/är arogant och han tar överpriser för sina remixer. Det är väl det som retar folk skulle jag tro. Att göra en remix är väl inte bara och bara för dom nya på GNU/Linux.
Peter Forsberg skrev:Det är ju bara att bygga ett eget remix av Peppermin. Vad är problemet ?
Exton var/är arogant och han tar överpriser för sina remixer. Det är väl det som retar folk skulle jag tro. Att göra en remix är väl inte bara och bara för dom nya på GNU/Linux.
Du kanske har rätt i det du säger. Men om man tycker mycket om Peppermint som OS finns det säker någon som kan fixa en remix. Jag själv håller mig till det "vanliga" Ubuntu när det gäller att göra den "bättre". Nuförtiden är det ubuntustudio som gäller
Undra bara om man kan köra Peppermint i UCK ( Ubutu customization kit ) borde funka och UCK är verkligen lätt....
Du kanske har rätt i det du säger. Men om man tycker mycket om Peppermint som OS finns det säker någon som kan fixa en remix. Jag själv håller mig till det "vanliga" Ubuntu när det gäller att göra den "bättre". Nuförtiden är det ubuntustudio som gäller
Undra bara om man kan köra Peppermint i UCK ( Ubutu customization kit ) borde funka och UCK är verkligen lätt....
PF
"Undra bara om man kan köra Peppermint i UCK ( Ubutu customization kit ) borde funka och UCK är verkligen lätt...."
Det kan du med all säkerhet göra, Peppermint os är Ubuntu/Lubuntu till minst 90 %. Det är bara utvalda applikationer från Linux Mint. Men avvakta och hör vad Pun har att säga i frågan.
/PP
Linux Mint 18 Sarah