http://blogg.gp.se/teknik/
Urrrk..... det där uttjatade argumentet...
Jag kör Lucid med en I3:a och det är helt kanon....allting funkar och är blixtsnabbt...Börjar datorn bli gammal och seg? Då kan du ge den nytt liv med Lucid Lynx, nya versionen av det fria systemet Ubuntu.
pun skrev:Urrrk..... det där uttjatade argumentet...
Jag kör Lucid med en I3:a och det är helt kanon....allting funkar och är blixtsnabbt...Börjar datorn bli gammal och seg? Då kan du ge den nytt liv med Lucid Lynx, nya versionen av det fria systemet Ubuntu.Mer än blixtsnabbt
![]()
Annars var det en bra artikel.. !
En bra artikel och bra jobbat av er som medverkat!
Det "uttjatade argumenetet" är ju korrekt, varför reeta sej på det?pun skrev:Urrrk..... det där uttjatade argumentet...
Jag kör Lucid med en I3:a och det är helt kanon....allting funkar och är blixtsnabbt...Börjar datorn bli gammal och seg? Då kan du ge den nytt liv med Lucid Lynx, nya versionen av det fria systemet Ubuntu.Mer än blixtsnabbt
![]()
Annars var det en bra artikel.. !
Ubuntu går förstås också att köra på en ny dator.
Det "uttjatade argumenetet" är ju korrekt, varför reeta sej på det?vulfgar skrev: Annars var det en bra artikel.. !
Jo det missade jag.Ubuntu går förstås också att köra på en ny dator.
Jag kom faktiskt på en idé idag - vad sägs om en skolstartsintroduktion i början av augusti? Fokusera på universitetsstudenter typ? Chalmers m.fl. delar av GU kör ju GNU/Linux på skoldatorerna ändå, så steget för elever att skippa Windows till förmån för GNU/Linux är inte jättestort...Ulsak skrev:jeap, vi får träffas och utvärdera och planera mer aktiviteter, inte bara Maverick Meerkat 10.10--
Det tycker jag låter som en skitbra idé!farmfield skrev:Jag kom faktiskt på en idé idag - vad sägs om en skolstartsintroduktion i början av augusti? Fokusera på universitetsstudenter typ? Chalmers m.fl. delar av GU kör ju GNU/Linux på skoldatorerna ändå, så steget för elever att skippa Windows till förmån för GNU/Linux är inte jättestort...
What can I say, I'm a genious...andreasn skrev:Det tycker jag låter som en skitbra idé!farmfield skrev:Jag kom faktiskt på en idé idag - vad sägs om en skolstartsintroduktion i början av augusti? Fokusera på universitetsstudenter typ? Chalmers m.fl. delar av GU kör ju GNU/Linux på skoldatorerna ändå, så steget för elever att skippa Windows till förmån för GNU/Linux är inte jättestort...
Kanonbra! Det ger ju dessutom ett extra tillfälle att träffas...farmfield skrev:Jag kom faktiskt på en idé idag - vad sägs om en skolstartsintroduktion i början av augusti? Fokusera på universitetsstudenter typ? Chalmers m.fl. delar av GU kör ju GNU/Linux på skoldatorerna ändå, så steget för elever att skippa Windows till förmån för GNU/Linux är inte jättestort...Ulsak skrev:jeap, vi får träffas och utvärdera och planera mer aktiviteter, inte bara Maverick Meerkat 10.10--
Bara en bonus...vulfgar skrev:Kanonbra! Det ger ju dessutom ett extra tillfälle att träffas...farmfield skrev:Jag kom faktiskt på en idé idag - vad sägs om en skolstartsintroduktion i början av augusti? Fokusera på universitetsstudenter typ? Chalmers m.fl. delar av GU kör ju GNU/Linux på skoldatorerna ändå, så steget för elever att skippa Windows till förmån för GNU/Linux är inte jättestort...Ulsak skrev:jeap, vi får träffas och utvärdera och planera mer aktiviteter, inte bara Maverick Meerkat 10.10--