Motion: Detta tror vi kommer fungera! (återtagen)

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Motion: Detta tror vi kommer fungera!

Inlägg av vulfgar »

ZX Spectrum skrev: Sen skulle jag vilja se att irc-mötet kommer att resultera i att fler medlemmar blir nöjda än innan mötet, alltså om 60% av medlemmarna är nöjda med ett förslag innan mötet så kanske det är 80% som är nöjda efteråt. Alltså kanske det blir kompromisser från alla håll för att få så många nöjda som möjligt.
+1
Kompromisser från alla håll är förmodligen det som gäller för att tillfredsställa så stor grupp som möjligt. :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

HakanS skrev:Kan du ge exempel på åtminstone två saker som diskuterats i oändlighet, som skulle bli genomförda om detta styrelsesätt användes?
Jag tar mej friheten att svara.
Ett exempel är diskussionen om nya forumregler som nu är i omröstningstavlan, där det röstas om bl.a layouten i två veckor.
WOW, vilket tempo.... (stark ironi) :)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Rune.K skrev:
HakanS skrev:Kan du ge exempel på åtminstone två saker som diskuterats i oändlighet, som skulle bli genomförda om detta styrelsesätt användes?
Ett exempel är diskussionen om nya forumregler som nu är i omröstningstavlan, där det röstas om bl.a layouten i två veckor.
Utanför ämnet: Hur menar du? Skulle vi inte rösta om reglerna? Skulle jag och Vulfgar ha bestämt dem rakt av? Skulle moderatorerna ha bestämt dem? Skulle omröstningen ha varit kortare?

Och om vi hade haft en styrelse, hade det gått fortare för det? Den hade förmodligen inte sammanträtt mer än allra högst var fjortonde dag, troligen mer sällan.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev:
Rune.K skrev: Kan du vara vänlig och förklara varför du just nu lägger fram en massa förslag/motioner?
Vad jag vet så har du haft mer än ett år på dej att förbättra LoCot.
Givetvis lämnar jag motioner för att jag vill förbättra hur saker funkar här. Varför det inte redan funkar som jag vill framgår av detta:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39835

@ZX, nä, kanske inte trögare, men inte så mycket bättre som det borde.

En styrelse kan peka ut riktningen i stort, där har ert förslag en poäng. Se'n har jag i ett antal motioner förklarat hur jag anser att det dagliga arbetet bör organiseras, precis för att undvika den tröghet som vi har haft idag, där en handfull gnällspikar och nejsägare kan lamslå arbetet.

Vi behöver nämligen inte bara en eller två grupper utan vi behöver flera stycken och vi behöver klara ut hur de ska funka tillsammans och vi behöver någon form av daglig ledning som kan ta beslut när styrelsen inte är samlad.
Du kan väl vara vänlig och redovisa vad du gjort för att förbättra LoCot.
Du missade nog den frågan...
Nu menar jag inte dina förslag/motioner som du slängt ihop i ren panik de senaste dagarna.

"Och var varsam med sanningen"...
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Allt som är av intresse för majoriteten av medlemmarna.

Halleluja!

Inte Bossieman också. Jag sörjer. Det här var droppen. Avgå Urban Anjar.

Detta är nog slutet.

Pink Panther

:'(
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

@ Rune

Utanför ämnet: Jag tror inte det här är rätt tråd för att jag ska redovisa allt jag gjort för LoCot, jag tror att alla andra skulle uppfatta det som väldigt OT.
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:@ Rune

Utanför ämnet: Jag tror inte det här är rätt tråd för att jag ska redovisa allt jag gjort för LoCot, jag tror att alla andra skulle uppfatta det som väldigt OT.
Så då startar du en ny tråd då?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Rune.K skrev:
Omröstningen gäller framför allt nya regler. Layouten hade vi inte tagit med alls om det inte varit för att omröstningen ändå pågår, då kunde lika gärna den delen få vara med också.

Håller med att det tog för lång tid att få förslagen att komma till omröstning, däremot förstår jag inte vad som skulle vara fel med att låta omröstningen pågå under två veckor. ??? Det är ju just det som är en fördel i ett webbforum, framför ett möte, man kan låta omröstningen pågå lite längre så att fler har möjlighet att delta. Bra för demokratin.
Fast jag kanske missförstod dej, Rune.K? Det kanske var långbänken före omröstningen som du var kritisk till, inte själva omröstningstiden?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Xcore

Inlägg av Xcore »

vulfgar skrev:
ZX Spectrum skrev: Sen skulle jag vilja se att irc-mötet kommer att resultera i att fler medlemmar blir nöjda än innan mötet, alltså om 60% av medlemmarna är nöjda med ett förslag innan mötet så kanske det är 80% som är nöjda efteråt. Alltså kanske det blir kompromisser från alla håll för att få så många nöjda som möjligt.
+1
Kompromisser från alla håll är förmodligen det som gäller för att tillfredsställa så stor grupp som möjligt. :)
Nej!

Om du inte märkt det så är det just kompromisser från alla håll som skapat detta virrvarr.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Hatten skrev:

Utanför ämnet: Mina memoarer är inte högsta prioritet just nu.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:
Hatten skrev:

Utanför ämnet: Mina memoarer är inte högsta prioritet just nu.
Förstod det. Ville bara att du skulle säga det helt själv. Så var det med hur mycket man gjort för locot.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

LOL

Tittar du dig någonsin omkring, Hakan? ::)

Till er övriga - som lever i samma universum som oss andra - så har jag pratat med såväl CryingFreeman som Freakhead & Kattskrället idag och vi tror inte längre det finns något hopp, speciellt inte efter Bossiemans utträde ur såväl FR som gemenskapen i sin helhet... Vi tror tyvärr det är kört nu...

Vi trodde på detta förslag, men det spelar ingen roll om ett förslag är bra eller dåligt eller nånting - om det inte finns några kvar som kan genomföra det... Och ni driver ju bara på diskussionerna...
Urban Anjar skrev:Och om vi hade haft en styrelse, hade det gått fortare för det? Den hade förmodligen inte sammanträtt mer än allra högst var fjortonde dag, troligen mer sällan.
Vad svamlar du om nu? Har vi ont om rum på slottet? Måste vi boka i förväg? Styrelsen skulle vara en tavla, och där snackas det om det behövs... Vadå var 14e dag? Skall du associera med nån föreningsstyrelse du har varit med i nu? Skall du uppfinna stadgar för möten var annan vecka och annat eller vad är det om? Styrelse, då blir det styrelse som på Volvo. Råd, då blir det förtroenderådsassicoationer... Måste vi uppfinna ett ord för att ni skall sluta lägga nåt slags association till något annat? Då föreslår vi att det bildas en "nrunu" med 5 fasta och 2 suppleanter.

Varför behandlar du detta som om det vore teknikutveckling inom inverterad genetik? Det handlar om folk som är intresserade av samma sak och som vill hjälpa andra med att komma in i detta roliga...

Men det här är fruktlöst... Det finns som sagt ingenting att kämpa för längre ändå... :-[

Vad svarar du på frågan "Vad hände med ubuntu-se.org" om den ställs nästa gång du föreläser om Ubuntu? Du har sprungit omkring och pratat som om du vore en ledare här - och med det så kommer det bli DU som blir ihågkommen som den som höll rodret när skutan sjönk...
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 17 gånger.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Pink Panther skrev:Allt som är av intresse för majoriteten av medlemmarna.

Halleluja!

Inte Bossieman också. Jag sörjer. Det här var droppen. Avgå Urban Anjar.

Detta är nog slutet.

Pink Panther

:'(
Jo, det var tråkigt att Bossieman slutade, en av de som varit mest förnuftig här.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

vulfgar skrev:
Rune.K skrev:
Omröstningen gäller framför allt nya regler. Layouten hade vi inte tagit med alls om det inte varit för att omröstningen ändå pågår, då kunde lika gärna den delen få vara med också.

Håller med att det tog för lång tid att få förslagen att komma till omröstning, däremot förstår jag inte vad som skulle vara fel med att låta omröstningen pågå under två veckor. ??? Det är ju just det som är en fördel i ett webbforum, framför ett möte, man kan låta omröstningen pågå lite längre så att fler har möjlighet att delta. Bra för demokratin.
Fast jag kanske missförstod dej, Rune.K? Det kanske var långbänken före omröstningen som du var kritisk till, inte själva omröstningstiden?
Jag får erkänna att jag hade fel.
Jag har missförstått att de fyra omröstningarna handlar om att om de nya forumreglerna ska gälla eller inte.
Men jag tycker det är lite märkligt att lägga upp fyra omröstningar som i stort handlar om samma sak.
Det är verkligen att bädda för missförstånd, eller hur?
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

@ farmfield

Jodå, det finns massor att kämpa för, massor att göra. Det är klart att vi vänder det här!

Vårt stora problem är nog just hängläpparna, nejsägarna, de som hela tiden sprider intrycket av att "det går inte". Det är klart som fan att det går!

Det gick till och med att få dig att förklara hur styrelsen var tänkt att fungera - fast det tog emot en aning. ;D
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:@ farmfield

Jodå, det finns massor att kämpa för, massor att göra. Det är klart att vi vänder det här!

Vårt stora problem är nog just hängläpparna, nejsägarna, de som hela tiden sprider intrycket av att "det går inte". Det är klart som fan att det går!

Det gick till och med att få dig att förklara hur styrelsen var tänkt att fungera - fast det tog emot en aning. ;D
Gör det verkligen?

Tänk lite.

Var jag än ser i den här forumdelen så är det rena nonsenstrådar, en massa tjafs i politikerklass. Lägg ned struntpratet och var raka istället. Vem läser såna trådar? Möjligtvis om man är hjärnskadad.

"Motioner" som är virrigaste tänkbara.

Var rak och enkel i era inlägg och korta ned dem rejält, förslagsvis 95%

En community i den här storleken är dödsdömd med det här sättet att sköta den. Lägg ned tramset för sjutton. Man kan inte lyssna på vad varje enskild medlem vill, då blir det KAOS!!!!

Admins och mods behöver nog börja på att jobba lite tycker jag, Hund?. Så här kan man inte sköta ett forum.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Vi kallar det nedkämpa men dom teknikerna kan jag inte använda här, tyvärr.
Nej, jag hävdar fortfarande att du är det absolut största problemet här. Du är en bromskloss för allt vett och sans, jag kan inte beskriva det på något annat sätt...
Och återigen skall du vrida och vända på något som aldrig varit till något som aldrig hänt... Vad pratar du om?

Hopplöshet, det vore ett kliv uppåt nu...
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Du är väl den största hängläppen med ditt "Mot-förslag..." och alla dina förslag du helt plötsligt slängt iväg.
Du har haft mer än ett år på dej att förbättra LoCot...
Det är du som säger att det inte går att LoCot har en styrelse på 5+2 medlemmar som i sin tur väljer en Ordförande som ska "styra" LoCot.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Hatten skrev:

Gör det verkligen?

Tänk lite.

Var jag än ser i den här forumdelen så är det rena nonsenstrådar, en massa tjafs i politikerklass. Lägg ned struntpratet och var raka istället. Vem läser såna trådar? Möjligtvis om man är hjärnskadad.

En community i den här storleken är dödsdömd med det här sättet att sköta den. Lägg ned tramset för sjutton. Man kan inte lyssna på vad varje enskild medlem vill, då blir det KAOS!!!!

Admins och mods behöver nog börja på att jobba lite tycker jag, Hund?. Så här kan man inte sköta ett forum.
Vi behöver ändra på ett och annat. Det är nog de flesta överens om. Därav alla motionerna. Eftersom du är ny här kan du börja med att läsa den här:

och den här

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39836

så får du lite överblick. Båda är dessutom rätt korta!
Xcore

Inlägg av Xcore »

Urban Anjar skrev:
Hatten skrev:

Gör det verkligen?

Tänk lite.

Vi behöver ändra på ett och annat. Det är nog de flesta överens om. Därav alla motionerna. Eftersom du är ny här kan du börja med att läsa den här:

och den här

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39836

så får du lite överblick. Båda är dessutom rätt korta!
Jag har läst dem och har ett annat förslag.

Urban, du snackar så generellt hela tiden.

Nu måste vi ta nya tag, etc etc. Men det händer ju inget. Du tjafsar runt hela tiden med en massa generella intesägande inlägg. Det tramsas om precis allting. Minsta lilla sak blir till en stordebatt, som ändå inte leder någonvart.

1.Utse några ni litar mycket på och som gjort mycket för communityn och utse dessa till ledare

2.Lägg ned förtroenderåd och sånt trams, det behövs inte om de som sitter i ledningen har allas fulla förtroende och alltid har gjort ett bra jobb för Ubuntu-se.org

3.Man kan inte lyssna på vad varje enskild medlem vill med en community i den här storleken, då blir det kaos.

Och bättre jobb från mods och admins innan det går för långt.
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"