Little John hedersmedlem?

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Re: Little John hedersmedlem?

Inlägg av P.Forsberg »

cupe skrev:Om jag kolla tavlan "Bortmodererade inlägg", som jag rekommenderar alla att göra, så är det
ett namn som kommer upp regelbunden. Härligt att se och en intressant läsning med alla
förolämpningar och angrepp.

Härligt att se? Endast på grund av att du personligen har något emot Sid? Det låter ju väldigt demokratiskt.

Jag tycker att det modereras bort allt för mycket - har fått den känslan att om man skriver något som administrationen inte håller med om så modereras det bort - utan att man får en chans att förklara / komma med synpunkter.
Visst.
En till röst.
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Little John skrev:
Nu tog jag beslutet...

att lämna det officiella forumet för Ubuntu i Sverige för gott. Utvecklingen där tycker jag inte längre om. Det blev en debatt-forum och det är ibland svårt att någon hjälper till där om man har tekniska problem. Administrationen och jag är inte överens om hur man ska hantera bråkmakare och för mig, som blev angripen, förolämpad och hotat, blev situationen ohållbart, tyvärr.
Som ordförande i Föreningen Ubuntu Sverige sitter jag kvar tills föreningens styrelse hitta någon annan.
Återigen postar jag här en kopia av min blogg som Sid så gärna använder som bevis för något som inte finns.
Vi har yttrande frihet i det här landet, och härinne vet många varför jag ville lämna. Inga hemligheter.
Men kan du visa mig på vilket ställe jag "baktalar" eller "förolämpar" personer eller forumet?
Det vad jag skrev är sanningen. Ingen vågar ta steget att göra något åt bråkmakarna som jag personligen
anser att du är, Sid. Tyvärr har det blivit så.
Sakfrågorna, som du ibland ta upp, tycker jag om och håller med om det du skriver. Men som vanligt är det
så att nästan alla dina trådar slutar med bråk eller personangrepp. Varför? Inte vet jag, men det är ett faktum.
Du glömmer ditt kunnande om Ubuntu under alla debattstrider som du för det mesta starta själv.
Synd det.
Varför tog du bort bloggen från IDG då?

Du har aldrig hållit med mig i någon sakfråga. Du ville få portalen att likna aftonbladet.se. Har du glömt det?
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Jag hittar inga sakskäl i Sids inlägg mot LJ. Oaktat inlägget i IDG förtjänar LJ en speciell plats i Ubuntu Sveriges gemenskap för det insatser och stöd han givit hela tiden. ett jättearbete som ur vissa perspektiv renderat mindre beröm än kritik.

@Sid. Ditt rakryggade försvar för GNU/FOSS till trots. Jag tycker att du skall göra avbön och/eller lämna forumet för lite perspektiv och självrannsakan.
Sid

Inlägg av Sid »

Ulsak skrev:Jag hittar inga sakskäl i Sids inlägg mot LJ. Oaktat inlägget i IDG förtjänar LJ en speciell plats i Ubuntu Sveriges gemenskap för det insatser och stöd han givit hela tiden. ett jättearbete som ur vissa perspektiv renderat mindre beröm än kritik.

@Sid. Ditt rakryggade försvar för GNU/FOSS till trots. Jag tycker att du skall göra avbön och/eller lämna forumet för lite perspektiv och självrannsakan.
Jag har inga planer på att lämna forumet. Vi är många som har den här åsikten. Speciellt vi som blivit utsatta för LJ:s "demokrati"
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Jag instämmer i att det inte ser bra ut att Little John förespråkat sig själv som hedersmedlem i ett slutet forum, därefter har administrationen utsett bl.a. honom som hedersmedlem utan omröstning bland medlemmarna, såvitt jag förstått situationen. Han är dessutom fortfarande aktiv medlem. (Hans insatser i forum är däremot stora, men det tycker ju de flesta.)

Största problemet är kanske att systemet för tillsättningarna nog inte har varit riktigt bra?

Men jag tycker att detta i alla fall kastar en viss skugga över hela hedersmedlemskapet. (Kanske t.o.m kan göra att titeln i vissa fall kan vändas mot dess bärare?)

Man kanske skall ge samtliga de otvetydigt duktiga hedersmedlemmarna ett hedersomnämnande och sedan skrota systemet med hedersmedlemmar? Jag gissar att även framtida diskussioner av liknande tillsättningar, vilka jag också tror bör föras i öppna forum, kan bli synnerligen inflammerade.

Ett annat alternativ kanske kan vara att låta Ozamosi behålla titeln eftersom han inte är aktiv. (Vill han bli aktiv får titeln bli vilande.) Sedan bara ge titeln till medlemmar som avslutat aktiv karriär. Men de långa diskusionerna blir ju ändå kvar med detta alternativ. Omröstning bland medlemmarna måste väl krävas.

(Diskussionen kanske är lite för het nu för detta inlägg men jag vill gärna flika in det. ;) )
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Vad sägs om att friska upp minnet vilka SAKFRÅGOR eller handlingar som en enskild admin som LJ kan begått för rendera ett så oproportionerligt missnöje?
Jag hittar bara personliga påhopp. Som att han skulle vara "odemokratisk" eller "oduglig" ? Han är vald av communitien och inte anställd, gör det sålunda på idéell basis. Jag ser ej problemet.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Du har aldrig hållit med mig i någon sakfråga. Du ville få portalen att likna aftonbladet.se. Har du glömt det?
Bloggen tog jag bort av andra orsaker som inte har med Ubuntu att göra.
Och ja, jag höll med dig i många sakfrågor.
Även nu tycker jag om, att du tog upp det här med hedersmedlemmar och med förtroendevalda överhuvudtaget.
Det är viktigt med allas synpunkter.
Glöm inte att alla vi är amatörer och jobbar idéellt. Visst gör vi fel. Många fel ibland. Men hur kan vi samlar in
erfarenheter? Bara här i det dagliga livet, alltså i forumet. Och det kan går väldigt fel ibland. Såklart.
Jag är gubbe och förstår inte ungdomarnas synpunkter ibland. Bara ett exempel.
Dessutom är jag utlänning och har extra svårt att uttrycka mig. Då blir det kanske klumpigt, dumt eller ännu värre.
Jag har bett dig om ursäkt en gång i tiden för det vad jag skrev i stridens hetta. Jag förstod det du tog illa upp, efteråt.
Men varför angriper du mig nu när jag lämnade här och inte hade möjlighet att försvara mig? Samma sak som du
anklagade mig för. Jag ansökte om att öppna kontot igen för att kunna svara här. Inte för att hänga ut att jag är
hedersmedlem. Du, och särskild du, borde kunna förstår det.
Jag är inte sugen efter titeln hedersmedlem.Överhuvudtaget ingen titel.
Och det är inte jag som ligger bakom "dolda rum" som finns i alla forum.
Bara en förklaring hur jag tycker och tänker och jag vore tacksamt om du kan komma med argument, som jag
kan besvara. Inte med angrepp. Låt oss glömma det nu och för alltid.
Du och jag är vuxna människor med i princip samma mål, eller hur?
Kom med dina synpunkter och alla, verkligen alla kommer att svara på dom.

LJ
Sid

Inlägg av Sid »

Little John skrev:
Bloggen tog jag bort av andra orsaker som inte har med Ubuntu att göra.
Och ja, jag höll med dig i många sakfrågor.
Även nu tycker jag om, att du tog upp det här med hedersmedlemmar och med förtroendevalda överhuvudtaget.
Det är viktigt med allas synpunkter.
Glöm inte att alla vi är amatörer och jobbar idéellt. Visst gör vi fel. Många fel ibland. Men hur kan vi samlar in
erfarenheter? Bara här i det dagliga livet, alltså i forumet. Och det kan går väldigt fel ibland. Såklart.
Jag är gubbe och förstår inte ungdomarnas synpunkter ibland. Bara ett exempel.
Dessutom är jag utlänning och har extra svårt att uttrycka mig. Då blir det kanske klumpigt, dumt eller ännu värre.
Jag har bett dig om ursäkt en gång i tiden för det vad jag skrev i stridens hetta. Jag förstod det du tog illa upp, efteråt.
Men varför angriper du mig nu när jag lämnade här och inte hade möjlighet att försvara mig? Samma sak som du
anklagade mig för. Jag ansökte om att öppna kontot igen för att kunna svara här. Inte för att hänga ut att jag är
hedersmedlem. Du, och särskild du, borde kunna förstår det.
Jag är inte sugen efter titeln hedersmedlem.Överhuvudtaget ingen titel.
Och det är inte jag som ligger bakom "dolda rum" som finns i alla forum.
Bara en förklaring hur jag tycker och tänker och jag vore tacksamt om du kan komma med argument, som jag
kan besvara. Inte med angrepp. Låt oss glömma det nu och för alltid.
Du och jag är vuxna människor med i princip samma mål, eller hur?
Kom med dina synpunkter och alla, verkligen alla kommer att svara på dom.

LJ
Inte möjlighet att försvara dig? Du är ju här...

Du angrep mig när jag inte hade möjlighet att skriva här. Det är skillnad.

Det är inte det saken gäller. Saken gäller att du inte borde vara hedersmedlem. Vill du inte själv ha den så lämna in en avskedsansökan.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Det gjorde jag redan innan du kom på idéen.
Det slutade med att dom inte ville att jag "leka martyr".
Förstår du det? Nej ?
Visst.
Du är och förblir ett problem i forumet trots dina "talrika vänner" som du har här. ???
Jag personligen beklagar att du inte tog upp mitt erbjudande att sluta fred.

Då är det som det är.

LJ

EDIT:
Du angrep mig när jag inte hade möjlighet att skriva här. Det är skillnad.
Samma här. Du angrep mig när jag redan varit borta.
Med två tradar.
Sid

Inlägg av Sid »

Little John skrev:Det gjorde jag redan innan du kom på idéen.
Förstår du det? Nej ?
Visst.
Du är och förblir ett problem i forumet trots dina "talrika vänner" som du har här. ???

Då är det som det är.

LJ
Sluta fred?

Varje gång vi sluter fred så skapar du en tråd i ett dolt forum eller en öppen tråd när jag är avstängd.

Du hugger oss i ryggen gång på gång LJ. Varför ska vi lita på dig?
Sid

Inlägg av Sid »

Urban Anjar skrev:
cupe skrev: (...)

Jag tycker att det modereras bort allt för mycket - har fått den känslan att om man skriver något som administrationen inte håller med om så modereras det bort - utan att man får en chans att förklara / komma med synpunkter.
Dumheter! Moderering sker till följd av regelbrott. Kan du finna ett enda exempel på motsatsen ska du anmäla det till förtroenderådet, inte sprida ditt gift här. "har fått den känslan" -- kyss mig där solen aldrig når.
Nu börjar du låta som Plun, Urban
Sid

Inlägg av Sid »

Vilka här på forumet är det som bär på "giftet"?
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

(Mina fetningar)

Du börjar låta lite konstigt du också. Hur ska man tolka det? Har du drabbats av ohyra? ;)
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Sid skrev:
Little John skrev:Det gjorde jag redan innan du kom på idéen.
Förstår du det? Nej ?
Visst.

Då är det som det är.

LJ
Sluta fred?

Varje gång vi sluter fred så skapar du en tråd i ett dolt forum eller en öppen tråd när jag är avstängd.
Vi? Vilka vi? Det är nästan bara du. "Huggar oss" i ryggen? Gång på gång?
Jag ville ha bort dig för att du är en bråkmakare. Och? Det är jag inte ensam om!
Jag kräver inte att någon ska lita på mig eftersom jag som alla andra jobbar idéellt, som sagt.
Jag struntar i om folk vill har bort mig, och jag struntar i att folk som inte gör något vettigt härinne
kommer med osakligt kritik.
Och det, precis det, gör du. Om och om igen. Kom med saklig kritik.
Jag säger det en gång till. Jag erbjuder dig fred.
Om du inte ta det, skulle jag beklagar det.
Sid

Inlägg av Sid »

Urban Anjar skrev:
(Mina fetningar)

Du börjar låta lite konstigt du också. Hur ska man tolka det? Har du drabbats av ohyra? ;)
Han har huggit tre tongivande personer här på forumet i ryggen. Därav plural.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Sid skrev:
Urban Anjar skrev:
(Mina fetningar)

Han har huggit tre tongivande personer här på forumet i ryggen. Därav plural.
Jaså? Vilka?

LJ
Sid

Inlägg av Sid »

Vi? Vilka vi? Det är nästan bara du. "Huggar oss" i ryggen? Gång på gång?
Jag ville ha bort dig för att du är en bråkmakare. Och? Det är jag inte ensam om!
Jag kräver inte att någon ska lita på mig eftersom jag som alla andra jobbar idéellt, som sagt.
Jag struntar i om folk vill har bort mig, och jag struntar i att folk som inte gör något vettigt härinne
kommer med osakligt kritik.
Och det, precis det, gör du. Om och om igen. Kom med saklig kritik.
Jag säger det en gång till. Jag erbjuder dig fred.
Om du inte ta det, skulle jag beklagar det.
Är det verkligen bara jag LJ?

En stor del av forumet tycker illa om dig. Det finns inget gift. Bara sunt förnuft.
KiviE

Inlägg av KiviE »

Jag har nu låst tråden så alla får en chans att ta igen sig innan den spårar ut ännu mer än den redan har gjort.
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Öppnar igen om ni fortfarande vill diskutera vad ni nu vill veta... Men ni kan väl vara lite snälla och hålla god ton, roligare både för oss moderatorer som ska rensa skräpet, och det ser ju allmänt trevligare ut. ;)

Och tänk vad många supporttrådar som skulle ha kunnat besvarats om all energi som begravts här skulle spridits i resten av forumet istället...
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Det är bättre att markera den som löst.

1. Forumadmins + kontaktpersonerna är de som utnämnt hedersmedlemmarna.
den som har problem med det ska pm:a vederbörande

2. LJ är ej färgkodad som hedersmedlem ( fast han borde vara det)
Låst

Återgå till "Forum"