go, go, goooo.oGGe skrev: Nu blev jag sketsugen på att skaffa Gutsy jag med, men jag har lovat mig själv att hålla mig tills T6![]()

go, go, goooo.oGGe skrev: Nu blev jag sketsugen på att skaffa Gutsy jag med, men jag har lovat mig själv att hålla mig tills T6![]()
zenbios skrev:go, go, goooo.oGGe skrev: Nu blev jag sketsugen på att skaffa Gutsy jag med, men jag har lovat mig själv att hålla mig tills T6![]()
![]()
![]()
![]()
Hoppas det går lika fint som det gör här.oGGe skrev: AAAH; JAG KAN INTE HÅLLA MIG! Blir uppdatering nu;D;D
Moste faktiskt klaga mkt (engelsk layout >.<), eftersom update-manager inte sager att jag kan uppdatera. jag kor det med "update-manager -c -d", jag har kort det i sudo ockso. Xubuntu serverinstallation, plus en egenkompilerad kernel. vad ar felet ?zenbios skrev:Hoppas det går lika fint som det gör här.oGGe skrev: AAAH; JAG KAN INTE HÅLLA MIG! Blir uppdatering nu;D;D
för ja kan faktiskt inte klaga alls.![]()
Standard Compiz flöt på oerhört bra för mig.invaderjohn skrev: sådär då har man uppgraderat, allt har funkat fin fint än så länge.. inga krascher, lite liten text i firefox bara.. o compiz-fusion funkar inte lika bra o inte samma saker som i trevinos repro.
man kan inte köra den i gutsy lr?
Om någon vecka är det Beta, och absolut dugligt för vardagen.Roksvamp skrev: Jag ska få en ny burk om någon vecka eller så, går datorn att använda om man installerar Gusty Tribe från början elr är den för ostabil för dagligt bruk?![]()
Jag är mer eller mindre tvingad till att köra Gutsy, eftersom Feisty inte fungerar med tillfredställande resultat på min laptop. Det har fungerat kanon för mig, i stort sett helt strulfritt. Jag har kört det "skarpt" nu i kanske 1½ vecka, och det är fortfarande inga uppdateringar som brutit något. De flesta problemen är nog ur världen, men det beror också lite på vad man har för hårdvara..Roksvamp skrev: Jag ska få en ny burk om någon vecka eller så, går datorn att använda om man installerar Gusty Tribe från början elr är den för ostabil för dagligt bruk?![]()
verkar som mitt inlägg blev dränkt. nån som vet felet ?oGGe skrev:Moste faktiskt klaga mkt (engelsk layout >.<), eftersom update-manager inte sager att jag kan uppdatera. jag kor det med "update-manager -c -d", jag har kort det i sudo ockso. Xubuntu serverinstallation, plus en egenkompilerad kernel. vad ar felet ?zenbios skrev:Hoppas det går lika fint som det gör här.oGGe skrev: AAAH; JAG KAN INTE HÅLLA MIG! Blir uppdatering nu;D;D
för ja kan faktiskt inte klaga alls.![]()
![]()
Jag hade samma problem med internet, men jag högerklickade bara på nätverksikonen uppe till höger och bockade ur och på den så fungerade det.lennart skrev: Jag testa installera Tribe5 för några dar sen, det mesta flyter på bra, men jag kan inte spela filmer, testat med olika mediaspelare och dom dör direkt efter start. Och ibland när ubuntu är nystartat kommer jag inte ut på nätet, får då ställa in nätverks kortet till roaming mode och sen ställa tillbaks den till vanligt mode för att det ska funka. Är detta buggar eller är jag extremt dålig? Om det är buggar hur rapporterar man dom??? Skall kanske tilläggas att dessa problem inte förekom för mig i FestyFawn.
Testat dig av vlc? den fungerar utan problem här.lennart skrev: Jag testa installera Tribe5 för några dar sen, det mesta flyter på bra, men jag kan inte spela filmer, testat med olika mediaspelare och dom dör direkt efter start.