För då ska jag "bära fram" familjen.
Dom har bett om att få vara med

Nja jag har fött ut dom. och nu..

Alla språk som går att välja vid installtionen bör fungera. Jag har själv inte provat annat än svenska, engelska och latin ännu.Hans Linde skrev:Är spanska, franska o tyska tillgängligt, precis som det ser ut?
Nästan... jag menade att du först skulle installera nautilus, och sedan köra det där kommandot.Hans Linde skrev:Det var inte så du menade eller?
xub@xub:~$ nautilus --no-desktop network:
Programmet "nautilus" är för närvarande inte installerat. Du kan installera det genom att ange:
sudo apt-get install nautilus
bash: nautilus: kommandot finns inte
xub@xub:~$
Du menar "nätverk" igen? Går den inte att starta med samma kommando en gång till?Hans Linde skrev:"poff"så var det borta.
Har du lösningen för att den finns i meny under "places" eller dylikt?
Eller är det ett långskott?
Jo, det tycker jag.Hans Linde skrev:Vi kanske ska spara på krafterna för att tänka ut hur tangenterna, mm ska landa.
Det verkar logiskt o vettigt kanske du har en grund ide.Det kanske t.ex. skulle vara bra om prev ligger precis till vänster om start och next precis till höger om start.
Om folk själva ska kunna välja bindningar precis hur de vill på ett dynamiskt sätt så blir det genast ganska krångligt. Om det är ok att ändra sådant i en textfil så är det inga problem. Det går förmodligen även bra att ha ett par olika bindnings-teman som går att byta mellan.Hans Linde skrev:Det kräver iaf att bindningen kan vara olika.
Är det okay eller tycker du jag krånglar till det?
Behöver det egentligen finnas två olika. Om vi t.ex. ser till att det som du kallar "run-mode" finns lättillgängligt på säg F1 till F12, medan "adj-mode" är mer svårtillgängligt med control- och shift-kombinationer.Hans Linde skrev:Låt mig kalla de för "adj-mode" o "run-mode".
De två raderna är bortkommenterade i r20 eftersom det var en "fulfix" från min sida som gjorde att freq och rate då inte gick att ändra löst. Att göra en "finfix" kräver en omstrukturering av koden, vilket jag tycket var onödigt innan vi vet exakt hur vi vill ha det med den här biten. Vill du aktivera det igen så kan du helt enkelt leta reda på de båda bortkommenterade raderna och ta bort kommenteringen. Det ska vara ungefär omkring rad 280.Hans Linde skrev:Valde du att inte sammanfoga resultatet från hastighetstesterna,
eller har du låtit det bero.
Jag uppfattar ingen förändring av röstkaraktären med hastigheten.
Skillnaden är nog att 8.10 har en nyare version av espeak som stödjer fler mbrola-röster.Hans Linde skrev:Det finns flera röster att installera då r20 installeras i Xubuntu8.10, än i Ubuntu8.04.
Tex es1 o es2
Du kanske får rätt....jag har inte räknat knapparna. Men det blir bara en tangent kvar på "först raden" i run-mode.Behöver det egentligen finnas två olika. Om vi t.ex. ser till att det som du kallar "run-mode" finns lättillgängligt på säg F1 till F12, medan "adj-mode" är mer svårtillgängligt med control- och shift-kombinationer.
Om vi har plats över så kan vi ju t.ex. koppla F1 till en lista över alla bindningar eller något i den stilen.Hans Linde skrev:Du kanske får rätt....jag har inte räknat knapparna. Men det blir bara en tangent kvar på "först raden" i run-mode.
Det kan behöva förklaras.