Måste vi vänta på Jono? [LÖST]

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

SV: Måste vi vänta på Jono?

Inlägg av Okänd »

[img width=128 height=80]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... basket.gif[/img]

Bättre så?
Okänd

Inlägg av Okänd »

YESSS! Jag "klippte" #100 här också!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;)

Jag har haft lite kontakter via PM-funktionen och det känns som om jag kanske skall göra
ett klarläggande rent generellt och även angående mailet till och från Jono.

Den som vill läsa mailen (ena, andra eller båda) kan sända mig ett PM så returnerar jag en kopia.

Angående Jonos svar (se nedan: )

Who are the two people?

I recommend we organise an IRC meeting to see if the team as a whole is
happy with this solution, and if they are, I am happy with this. Leende (smiley)

Let me know the names of the two people and I will schedule a meeting.

Jono vill ha namnen på dem vi anser oss vilja ha.
Who are the two people?
I mitt mail till honom fanns inga namn angivna.
Namnen sändes över med ett vändande mail.

Jono testar mig och vad jag har på fötterna.
I recommend we organise an IRC meeting to see if the team as a whole is
happy with this solution

Här tycker jag att han är proffsig, faktiskt.

Sedan klargör han tämligen klart vad som gäller från hans sida sett.
if they are, I am happy with this
Kan det bli mer klart än så här?
Är teamet/Locot nöjt med detta, så är jag det också

Det intressanta för Jono är inte vad jag tycker, eller ett fåtal andra, utan vad teamet, LoCot, tycker
som är det intressanta. Så är det ju.

Ja, vad vill jag nu ha sagt med detta?

Ja, vi har helt enkelt ingen tid att förlora. Vi måste starta upp. Forummedlemmar som aldrig är inne i denna "tavla, forumtråd" måste bli
varse vad som är på tapeten, helt enkelt. Vi måste tala om IRC, handledning, få medlemmarna att försöka hitta in. Vi bör tala om vad
som gäller och att vi har personer på förslag att representera oss visavi Ubuntu.com.

Alternativet är ytterligare tidsutdräkt och osäkerhet.

Hitintills har det ju varit så att några få har diskuterat i en tråd. Det ena har givit det andra. Med tiden (Kort sådan, drygt ett dygn, bara)
har vi börjat se lösningar på ett problem. Lösningen är suverän, sett ur många synpunkter. (Personlig uppfattning).

Fler behöver få information. Fler behöver få säga sitt. Fler behöver vara informerade och själva få ha skapat sig en uppfattning.
Jono vill se resultat i form av många närvarande och färdiga personliga uppfattningar. Oavsett VAD man tycker,
är det viktigt för honom att få se om vi är eniga eller inte i en personvalsfråga.

För honom är ingendera något större problem. Är vi inte eniga, arbetar han vidare.

Skulle det visa sig att vi är eniga, kommer han att vara nöjd på samma sätt som vi (. . . if they are, I am happy with this )

Han lovar inget för framtiden, men han klargör tämligen klart enligt min uppfattning, att han är lika nöjd som vi om vi har skapat oss en gemensam
ståndpunkt och vill gå vidare med arbetet för den.

Alltså! Nu är det nog dags att vi börjar koncentrera oss. Information om vad denna tråd har skapat bör affischeras på forumet.
För kontaktmännens (blivande) skull bör vi kanske raskt ta fram ett forum så att fler kan få ha synpunkter och så att en öppen diskussion kan få flyta.
Ju fler som kan få ta ställning till de nominerade, ju bättre. Desto starkare blir även därigenom deras ställning. Det måste vi hjälpa dem till att få känna.

Där någonstans bör vi kanske hamna i den första hänryckningens tid. Sedan kommer Jono med ett datum och då vill han där få höra våra röster.

Får han inte det, kan vi vara ett antal månader bakåt i tiden.
Friheten är värd att försvara.
Det är inte alltid lätt.
Men priset för att inte ha försvarat den är inget lovvärt. . . .

That's all

Hälsningar
Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Bra, då vet vi vad som gäller.

Bäst att sätta igång så snart som möjligt.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

:)
Detta var då och är än idag en underbar tråd.
Nu kan det kanske finnas skäl till att göra en avrundning och få till ett avslut på den.

Tack alla ni som bidragit med era inlägg i tråden.

Ett särskilt tack vill jag ge till:

Little John, som startade upp den.
                  I något som även visade sig vara många andras tankar och funderingar.
                  Little John fångade in sinnesstämningen och gav den ett uttryck.

Urban A och Leif S
                  Som valde ett samarbete -i sann Ubuntuanda- och därmed tillmötesgick alla oss andra.

Bobcat, som såg lösningen på problemet med de två kandidaterna och kläckte den idéen.

Alla vi andra
                  Som varit med och bidragit i tråden och dess utveckling till:

Att ett val så småningom genomfördes. Med fullödig information till samtliga registrerade forummedlemmar. Info på forumet och särskild informativ tråd.

Något som idag har kunnat avslutas med detta mail till Jono Bacon:

****************************************************************************************************
Hello again Jono,

Thank You for Your e-mail regarding the IRC-meeting on the 9th. The admins/moderators of the LoCo/forum
are informed and have posted information in the forum about the event.

During this past week there has been a vote/poll held in the forum Ubuntu-se., pro or con Urban Anjar and
Leif Sandvik as contacts.

The admins/moderators have informed all registered members through a personal PM, on a noticeboard in
the forum and in a thread about the election/poll. The poll has gone on since Saturday March 24th until
today, March 31st 13,40 CET.

Of more than 3000 members 220 have voted. 7 voted against the suggestion of Urban Anjar and Leif Sandvik
becoming contact persons, the rest voted for. Even if the number of voters was fairly low, they were still
higher than those of us that were present in that first meeting with You on the IRC, during that terrible
conflict that we had here.

It was also good to see that the difference between yay- and nay-votes was as clear as it was/is. A too even
election result might have become more complicated to deal with.

We will be starting up with these two contact persons and are working with unflagging enthusiasm to make
Ubuntu-se big and strong..

Now, is there something You would like us to take into consideration before the meeting with You on the 9th?
Do You have any particular agenda in mind that You would like us to prepare for?

Now You may also contact Urban Anjar directly, if You wish to do so. I presume that You have access to his e-mail address.

On behalf of Ubuntu-se

Yours truly

Leif Nyström
********************************************************************************************'

Vad Jono nu sedan vill, det vet vi inte idag. Men tusan skall veta att vi gjort ett sjusärdeles gott och fint arbete
tillsammans. Ett arbete som vi alla skall ha ära, heder och kredit för. Enade har vi arbetat för detta i ett par veckor nu.
Ingen har svikit. Ända fram till forumansvarig har ett proffessionellt och hedervärt arbete utförts, för att göra detta
till ett fint landmärke för vad vi kan åstadkomma tillsammans.

Sällsynt gott resultat har vi uppnått!

Räcker detta ändå inte till i slutänden, så har vi ändå sannerligen fallit med flaggan i topp!

Stort tack till er alla och envar!  Det här gjorde vi * * * * * * * * bra!

Hälsar Grön Göling och Broder Tuck
(som är förbaskat glada och stolta både över sig själva och alla er som var med på vandringsstigen).
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Tack  :D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Tack och nu får vi hoppas att han ger oss lite mer kött på benen vad han har på dagordningen till mötet.  :D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Stort TACK, broder !

EDIT: Märkte tråden som LÖST !  ;D ;D ;D
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 1 gånger.
Okänd

SV: Måste vi vänta på Jono? [LÖST]

Inlägg av Okänd »

LOST och LOST. Är det en korsning mellan LÖST och LÅST?
Okänd

SV: Måste vi vänta på Jono? [LÖST]

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev: LOST och LOST. Är det en korsning mellan LÖST och LÅST?
Jajajaja.......................Fixat
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"