vulfgar skrev:Jag är redan lite trött på kubuntu, framför allt för att det verkar instabilt.
Just nu kör jag lubuntu, hittills så tror jag det är den version som passar mej bäst, men ska kanske ge xubuntu en chans också så småningom. Unity kan nog bli bra, men känns knappt halvfärdigt, samma sak med GS. Nu är de tju lätt att ha flera olika miljöer samtidigt på datorn, men tror att jag kommer att använda lubuntu som huvud operativ ett tag.
Det finns andra KDE baserad distar därute

. Vill man ha komplett DE upplevelse så är det få DE för Linux som kan slå KDE. Testa andra KDE baserade distar och du lär förstå mig. Kanske rentav den jag kör?
Lubuntu har för mig alltid varit den bästa LXDE tillämpningen jag sett av samtliga Linux distar. Blev därför inte förvånad att du föll för Lubuntu.
Xubuntu med nya xfce 4.8 och för en nostalgisk gnome 2 användare som dig kanske det påminner lite om gnome 2

. Hursomhelst så är Xubuntu en helt okej Ubuntu baserad dist.
Har du tagit titt på Bohdi Linux? Trodde från början inte att dem var ett seriöst Ubuntu baserad dist, men dem verkar fått ihop en riktig bra e17 implementation. Dessutom till skillnad från standard Ubuntu så påtvingar dem inte kärnuppdateringar. Vilket uppskattas i min värld. Ta en titt om du är intresserad av en annan skrivbordsupplevelse.
Jag kör varken GS eller Unity så jag kan nog inte ge en rättvis bedömning, men jag litar på ditt ord. Tror personligen i långa loppet, om Ubuntu får i ordning på allt så är Unity rätt vägval. Unity lär bli mogen till kommande LTS. Hoppas Ubuntu med kommande LTS fokuserar på stabilitet, buggfix och prestandahöjning/boot-tid. Ubuntus uppsatta mål med boot-tid har tyvärr inte infriats ännu. Det har med 11.04 bara gått nerför. Istället för massa funktioner i Unity så bör dem fokusera på stabilitet/buggfix. Sedan bör det näst viktigaste vara prestanda/boot-tid.