Här finns i alla fall möjligheten:Emil.s skrev:Finns som sagt en anledning att inte ett enda större internetforum tillåter användare att avregistrera sig.
http://forum.ubuntu-fi.org/
Direkt med knapp i inställningarna för ditt konto dessutom.
Här finns i alla fall möjligheten:Emil.s skrev:Finns som sagt en anledning att inte ett enda större internetforum tillåter användare att avregistrera sig.
Men lille vän!bjoost61 skrev:Här finns i alla fall möjligheten:Emil.s skrev:Finns som sagt en anledning att inte ett enda större internetforum tillåter användare att avregistrera sig.
Med "större internetforum" så menar jag ju självklart inte ett annat litet skitforum i storlek med detta. Varken Ubuntu-FI eller Ubuntu-SE verkar ha någon koll på hur det funkar "på riktigt".bjoost61 skrev:Här finns i alla fall möjligheten:Emil.s skrev:Finns som sagt en anledning att inte ett enda större internetforum tillåter användare att avregistrera sig.
Har jag också för avsikt att göra när/om detta problem löser sig, jag är inte längre aktiv i någon tråd här mer än denna.Rune.K skrev:Men lille vän!
Sluta att logga in om du inte trivs här...
Att en person registrerat sig på forumet innebär inte att han/hon är med i någon organisation.Ulsak skrev:Organisationsrätten som gör att vi har rätt att organisera oss i t ex fackförening fungerar bara om det omvända gäller, att man har rätt att inte gå med eller gå ur en organisation.
Det borde gå att borträkna avaktiverade konton i statistiken. Då skulle ju bjoost61, LJ m.fl. bli nöjda. Eller?Ulsak skrev:För övrigt, oavsett hur andra forum för sin statistik, borde ubuntu-se.org ha en mer transparent statistik över verkligt besökarantal och aktiva registerade.
ur wikipedia, ditt favoritslagträ i debatter..Ett en person registrerat sig på forumet innebär inte att han/hon är med i någon organisation.
Egentligen är ointressant om bjoost eller LJ blir nöjda då vi redan känner till att de ej identifierar sig med organisationen s a s. Det som är intressant att vi får ett bra och rättvist mått på den aktiviteten som vi har här.Det borde gå att borträkna avaktiverade konton i statistiken. Då skulle ju bjoost61, LJ m.fl. bli nöjda. Eller?
Det borde gå att borträkna avaktiverade konton i statistiken. Då skulle ju bjoost61, LJ m.fl. bli nöjda. Eller?[/quote]Ulsak skrev:För övrigt, oavsett hur andra forum för sin statistik, borde ubuntu-se.org ha en mer transparent statistik över verkligt besökarantal och aktiva registerade.
Det låter bra Ulsak.Ulsak skrev:...
Egentligen är ointressant om bjoost eller LJ blir nöjda då vi redan känner till att de ej identifierar sig med organisationen s a s. Det som är intressant att vi får ett bra och rättvist mått på den aktiviteten som vi har här.
Menar du med detta att man också raderar sina poster är jag definitivt emot. Lagt kort liggerycc skrev:Den tidigare diskussionen i denna tråd huruvida vi skall ställa krav för att acceptera medlemmar i forum/loco fortsätter här:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=46355
/mod
När det gäller radering av konton är min bestämda åsikt att vi skall ge medlemmarna rätt att radera sina konton. Man skall inte behöva ingå i en statistik man inte önskar.
Vi måste dessutom ta fram en mer rättvisande statistik. T.ex. antal unika inloggningar senaste havåret som föreslagits.
/ycc
Posterna kan väl vara kvar med "avsändare"? Det kan väl bara stå något om Icke Medlem eller nå't under nicket?ycc skrev:Posterna skall vara kvar. (Under "gäst" eller gammalt namn det har jag ingen bestämd åsikt om, det har vi diskuterat förut.)
Viktigast är att få en statistik som visar rätt.
+1Grön Göling skrev:Posterna kan väl vara kvar med "avsändare"? Det kan väl bara stå något om Icke Medlem eller nå't under nicket?
Att ha alla avhoppade kvar under epitetet "Gäst" är bara dumt. Somliga har ju bytt nick ibland, medan andra envisas med att vara lätt igenkännliga. Våra nick är en del av våra identiteter härinne och dem ska man inte avpersonifiera hursomhelst. Det tyder inte på respekt för individen.
Individen i sin tur måste inse att det han/hon skrivit i forumet tillhör forumet och inte en själv längre, precis som allt annat som hamnar på internet. Har man skrivit något man inte vill stå för - tänk efter före och låt bli att skriva det då och ge f-n i att gnälla över att ens inlägg blir kvar om man går ur.
Som ni säkert vet, går det inte att radera sitt konto hos ubuntu-se.org.Du får det att låta som om det går annorstädes. Går det hos ubuntu.se?Little John skrev:Som ni säkert vet, går det inte att radera sitt konto hos ubuntu-se.org. Detta innebär att man i nuläge är reggat på livstid utan chans att ta bort sitt konto. Jag kanske förstår administrationens synpunkter men jag anser att detta förfalska statistiken kolossalt. Med andra ord, antalet registrerade medlemmar är fel. Jag vet att många ville radera sitt konto.
Att säga upp sitt medlemskap i föreningar eller organisationer är en rättighet som finns förankrat i lagar. Jag uppmanar administrationen av ubuntu-se.org att omedelbart skapar möjligheten att radera sitt konto.
Och eftersom allt ska vara demokratiskt frågar jag nu:
Vad tycker ni ?
LJ
För att visa på, hur allvarligt man där, på ubuntu.se förmodligen, tycks se på detta. slut på editeringen.Att säga upp sitt medlemskap i föreningar eller organisationer är en rättighet som finns förankrat i lagar. Jag uppmanar administrationen av ubuntu-se.org att omedelbart skapar möjligheten att radera sitt konto.
Jag har markerat det som är det mest väsentliga i hela upplägget.farmfield skrev:+1Grön Göling skrev:Posterna kan väl vara kvar med "avsändare"? Det kan väl bara stå något om Icke Medlem eller nå't under nicket?
Att ha alla avhoppade kvar under epitetet "Gäst" är bara dumt. Somliga har ju bytt nick ibland, medan andra envisas med att vara lätt igenkännliga. Våra nick är en del av våra identiteter härinne och dem ska man inte avpersonifiera hursomhelst. Det tyder inte på respekt för individen.
Individen i sin tur måste inse att det han/hon skrivit i forumet tillhör forumet och inte en själv längre, precis som allt annat som hamnar på internet. Har man skrivit något man inte vill stå för - tänk efter före och låt bli att skriva det då och ge f-n i att gnälla över att ens inlägg blir kvar om man går ur.
Samt se till att få en mer rättvisande statistik som t.ex. aktiva konton/tidsperiod eller liknande samt ändra "Jippi, nu är vi 43.275 medlemmar" till "43.275 registrerade användare sedan starten" eller liknande.
Väldigt rimligt, dock kan den som absolut inte vill ha sina inlägg kvar välja att radera dem själv, manuellt INNAN man utträder.Grön Göling skrev:Individen i sin tur måste inse att det han/hon skrivit i forumet tillhör forumet och inte en själv längre, precis som allt annat som hamnar på internet. Har man skrivit något man inte vill stå för - tänk efter före och låt bli att skriva det då och ge f-n i att gnälla över att ens inlägg blir kvar om man går ur.