Det är lätt att förklara. Jag har undertecknad CoC men ändrade under dom gångna åren min uppfattning. Inte behöver vanliga människor följa beteende-regler, uppsatt av ett företag, för att köra ett operativsystem. CoC är inte en pelare härinne, annars hade man reagerat annorlunda i vissa situationer. Nu måste ju det officiella forum för Ubuntu i Sverige följa CoC. Det är ett villkor av Canonical.Urban Anjar skrev:LJ är mycket duktig och engagerad. Därom råder inget tvivel. För er som är nya här kan jag också intyga att han har gjort stora insatser här, och inte bara "där". Vi har emellertid ett problem:
Om LJ ska kunna tillträda som TL måste han underteckna, leva efter och försvara CoC. Bara LJ själv kan förklara hur det skulle kunna bli möjligt.Little John skrev:EDIT: Vem bryr sig om Code of conduct? Det är inget annat än en marknadsförings-knep. Jag tycker synd om dom som inte förstår det.
Om jag vore teamleader, skulle jag ta hänsyn detta såklart, fast jag har en annan privat åsikt. Och den står jag för.
Urban du borde har märkt att knappast någon bryr sig om CoC. Bara du. Folk här vill ha hjälp med sina problem, förrutom Pink Panther. Han skapar problem.
LJ