För att äntligen få det svart på vitt

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.

Bör Urban Anjar omedelbart lämna sitt uppdrag som Kontaktperson?

Ja
23
45%
Nej
21
41%
Vad snackar du om/osäker?
7
14%

Antal röster: 51

Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: För att äntligen få det svart på vitt

Inlägg av Kattskrället »

Förmodar att det är nåt du vill säga med den länken, men den pekar bara på första inlägget i den tråden.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Kattskrället skrev:
Förmodar att det är nåt du vill säga med den länken, men den pekar bara på första inlägget i den tråden.
Förbankade länkar, men mest var det väl att det han diskuterar här diskuteras på annat ställe också, så det är kanske inte hela världen.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

För er som röstar nej/vet inte, kolla länkarna i min signatur!

Varför svarar Urban inte på frågan om vad hans roll innebär?

Varför ljuger Urban Anjar i Ubuntu's wiki och i presentationen på sin arbetsplats?

Vill ni verkligen ha en ledare som vägrar förklara sin roll, svara på raka frågor och ljuger om sin titel?

Tänk om!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

farmfield skrev:För er som röstar nej/vet inte, kolla länkarna i min signatur!

Varför svarar Urban inte på frågan om vad hans roll innebär?

Varför ljuger Urban Anjar i Ubuntu's wiki och i presentationen på sin arbetsplats?

Vill ni verkligen ha en ledare som vägrar förklara sin roll, svara på raka frågor och ljuger om sin titel?

Tänk om!
Jag har svarat på det du frågar efter i massor av trådar, varför så svartsjuk över att jag inte svarat just i dina trådar? Kort sammanfattning:

Översättningen av "Team Leader" var "Ledare" när jag kom hit. Den översättningen gjorde många mörkrädda, så någon kläckte "kontaktperson" som översättning i stället. Givetvis använder man den internationella titeln i internationella sammanhang. Någon betecknade också lite fyndigt "kontaktperson" som en "gummititel" och det kan jag hålla med om. Gränslösa krav men oklara eller obefintliga befogenheter. Någon kan gnälla ihjäl sig för att men bestämmer minsta lilla och andra kräver att man ska styra med järnhand. Trots allt funkade det rätt OK från början, men blev allt mer en "Mission Impossible".

Ber om ursäkt att jag tröttar er med upprepningar.
<jono> so we have two suggested leaders
<jono> what was the results of the poll on the forum?
<urban_anjar> Ja - 214 (96.8%)
<urban_anjar> Nej - 7 (3.2%)
<Little-John> 214 yes 7 no
<Jes> 214 for and 7 against
<jono> so 96.8% support the proposed leaders?
<vulfgar> yes
<Little-John> right
<jono> right
<jono> and was the poll conducted in a fair and objective way?
<vulfgar> yes
<DimensionX> (i'm here to now) Yes it was.
<jono> right
<Little-John> Yes
<jono> and is everyone here in support of the proposed leaders?
<vulfgar> yes
<bobcat> Yes
<DimensionX> Yes
<Zambezi> Fan. Så är Philip5 inte här.
<Little-John> yes
<fonsterbage> yes
<yeager> yes
<Joker> yes
<jono> ok
<jono> are the leaders here?
<einand> någon som vet ett smidigt program för att spela in skärmen?
<Bossiema1> Yes
<jono> who are the leaders?
<urban_anjar> Urban here!
<bobcat> Bossieman and urban Anjar
<yeager> einand: we're having a meeting here. byzanz or istanbul
<Jes> yen
<einand> aha, sorry
<jono> Bossiema1: urban_anjar - are you folks going to work to ensure objectivity and clarity in the team and prevent the kind of corruption discussed before?
<einand> varför har mötet inte gått ut i e-post listan?
<Bossiema1> Absolutely Yes
<urban_anjar> yes, thats why we are here
<jono> well in my mind, I think it is clear - I am fully supportive of both Bossiema1 and urban_anjar being the new leaders of ubuntu-se :)
<jono> you get my blessing :)
<vulfgar> great :)
<Bossiema1> Thanks
<yeager> yay!
<urban_anjar> thanks
<DimensionX> Thank you :)
<Little-John> great
<jogu> good
<Nafallo> quick meeting then? :-)
<Jes> Thank you!
<jono> ok, so we are done - lets celebrate - heres to a new ubuntu-se, ready to transform Sweden with free software :)
<Nafallo> yay! :-D
http://logs.ubuntu-eu.org/free/2007/04/ ... tu-se.html
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Är FF nöjd med Urbans svar?
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Urban Anjar skrev:Jag har svarat på det du frågar efter i massor av trådar, varför så svartsjuk över att jag inte svarat just i dina trådar?
Skitsnack 1-0-1... Du svarar på det nu men har inte gjort det innan.

Jag har drivit på detta sedan 18'e maj, det tog dig alltså över en månad att besvara den.
Urban Anjar skrev:Kort sammanfattning:

Översättningen av "Team Leader" var "Ledare" när jag kom hit. Den översättningen gjorde många mörkrädda, så någon kläckte "kontaktperson" som översättning i stället. Givetvis använder man den internationella titeln i internationella sammanhang. Någon betecknade också lite fyndigt "kontaktperson" som en "gummititel" och det kan jag hålla med om. Gränslösa krav men oklara eller obefintliga befogenheter. Någon kan gnälla ihjäl sig för att men bestämmer minsta lilla och andra kräver att man ska styra med järnhand. Trots allt funkade det rätt OK från början, men blev allt mer en "Mission Impossible".
Svaret på frågan är alltså: Gränslösa krav men oklara eller obefintliga befogenheter.

Hade du svarat på det i samma tråd hade vi nog inte varit där vi är idag - eller snarare du, där du är.

Och jag är nöjd med svaret - men knappast med svarstiden... Asked & answered iaf, tack.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Gränslösa krav men oklara eller obefintliga befogenheter.
Vad i allsin dar betyder det?

Kan någon översätta detta till ren svenska?

???
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

jono vet. och kan.
;)
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

janne-5011 skrev:

jono vet. och kan.
;)
Självklart vet och kan Jono det annars hade han inte godkänt dom!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Harlekin33 skrev:
janne-5011 skrev:

jono vet. och kan.
;)
Självklart vet och kan Jono det annars hade han inte godkänt dom!
Inte helt rätt sammanfattat: Självklart vet och kan Jono det annars hade han inte godkänt dom!

Det Jono gjorde här, det var att undersöka närvarande forummedlemmars vilja, han frågade dem även om valproceduren och hur
den hade genomförts. Sedan frågade han om de två valda var närvarande.

Efter att Jono således hade konstaterat att valet ansågs vara rätt genomfört, att det var de närvarandes vilja att stå bakom
utfallet av valet, så tillkännager Jono sitt bifall till medlemmarnas önskemål. Det är det, som Jono stadfäster.

Han har inte lagt någon egen bedömning av valda personer bakom detta. Ansvariga för valets utgång, det är alla vi, var och en,
som då var medlemmar här och som antingen lade vår röst, men lika mycket ansvar faller på alla dem, som inte lade någon
röst alls.

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

ok Tukken. jag ville bara påpeka att jonos viktigaste fråga var om omröstningen varit reko.
Det finns andra som tar mindre hänsyn till sånt.
och alla har lika stort ansvar idag för att det går rätt till.
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Han har inte lagt någon egen bedömning av valda personer bakom detta.
Hur skulle han ha kunnat gjort det? Då skulle han ju nästan varit tvungen att känna personerna IRL eller läsa personliga omdömen om personerna som valdes?!

Nåväl...att rösta är därför så viktigt och det är därför jag tjatar om det!

;)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

....och själv tänker jag vara kärringen mot strömmen och vägra att rösta på allt som inte ligger under omröstningstavlan.

Notera detta, alla ni som vet att vi tycker olika. Lägg era omröstningar på alla andra ställen än just tavlan för omröstningar!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Grön Göling skrev:....och själv tänker jag vara kärringen mot strömmen och vägra att rösta på allt som inte ligger under omröstningstavlan.

Notera detta, alla ni som vet att vi tycker olika. Lägg era omröstningar på alla andra ställen än just tavlan för omröstningar!
Tavlan "omröstningar" är endast för "officiella" omröstningar startade av kontaktpersoner, admins eller andra med "högre makt"
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Rasmus skrev:
Grön Göling skrev:....och själv tänker jag vara kärringen mot strömmen och vägra att rösta på allt som inte ligger under omröstningstavlan.

Tavlan "omröstningar" är endast för "officiella" omröstningar startade av kontaktpersoner, admins eller andra med "högre makt"
Det jag avsåg, då jag tjatade om att skapa den tavlan, var att alla omröstningar, oavsett vem de startades av, för enkelhetens skull skulle samlas på ett och samma ställe. För överblickens skull - för att man skulle kunna jämföra och kolla om det inte faktiskt pågick något som var ganska likartat det man själv just kommit på. Varför det inte blev så kan jag inte svara på.
Så jag tänker fortfara att vara kärringen mot strömmen jag!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Grön Göling skrev:
Rasmus skrev:

Det jag avsåg, då jag tjatade om att skapa den tavlan, var att alla omröstningar, oavsett vem de startades av, för enkelhetens skull skulle samlas på ett och samma ställe. För överblickens skull - för att man skulle kunna jämföra och kolla om det inte faktiskt pågick något som var ganska likartat det man själv just kommit på. Varför det inte blev så kan jag inte svara på.
Så jag tänker fortfara att vara kärringen mot strömmen jag!
Hej "kärring" (du skriver det själv...)
Jag håller med dej till 100% vad det gäller dina synpunkter på var omröstningarna bör/ska finnas.
Hur svårt kan det vara att skapa en tavla för inofficiella omröstningar ???
En tavla som där alla vanliga medlemmar kan starta en omröstning.
Det finns redan en tavla med officiella omröstningar där enbart de med förtroendeuppdrag kan skapa en ny tråd.
Jag tycker det är lämpligt att ha 2 omröstningstavlor, en för förtroendevalda och en där vilken vanlig medlem som helst kan starta en omröstning.
De 2 omröstningstavlorna ska naturligtvis vara lätta att hitta.

Edit:
Nu menar jag inte att precis alla omröstningar ska samlas på ett och samma ställe.
Ett exempel:
Om jag vill ha en omröstning vilket av följande 2 OS är bäst, Windows XP eller Windows Vista.
Så ska den omröstningen naturligtvis finnas i tavlan Proprietära operativsystem.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Rune.K skrev: Hej "kärring" (du skriver det själv...)
Jag håller med dej till 100% vad det gäller dina synpunkter på var omröstningarna bör/ska finnas.
Hur svårt kan det vara att skapa en tavla för inofficiella omröstningar ???
En tavla som där alla vanliga medlemmar kan starta en omröstning.
Det finns redan en tavla med officiella omröstningar där enbart de med förtroendeuppdrag kan skapa en ny tråd.
Jag tycker det är lämpligt att ha 2 omröstningstavlor, en för förtroendevalda och en där vilken vanlig medlem som helst kan starta en omröstning.
De 2 omröstningstavlorna ska naturligtvis vara lätta att hitta.

Edit:
Nu menar jag inte att precis alla omröstningar ska samlas på ett och samma ställe.
Ett exempel:
Om jag vill ha en omröstning vilket av följande 2 OS är bäst, Windows XP eller Windows Vista.
Så ska den omröstningen naturligtvis finnas i tavlan Proprietära operativsystem.
;D ;D ;D
Munken smyger hukande ut på balkongen och breder ut sovmattan . . . innan hon ens märker, vart jag tog vägen.
Men bra och skoj var det. ;) ;)
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

*sticker upp handen ovanför vattenytan och visar med fingrarna "klippa, klippa, klippa"*

Ni som inte kan sagan får väl fråga ;D
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Grön Göling skrev:*sticker upp handen ovanför vattenytan och visar med fingrarna "klippa, klippa, klippa"*

Ni som inte kan sagan får väl fråga ;D
Då frågar jag ;)
Vad menar du ???
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

JätteOT - Jätteursäkta.
Det är ur den gamla folksagan om kärringen mot strömmen. Hon gav sig aldrig i frågan om rakas eller klippas, inte ens när hennes egen man höll henne under vatten för att få henne att ge med sig (få inga idéer nu, husbandet!). Hon skulle ha sista ordet i frågan, om hon så dog på kuppen - och det gjorde hon.
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"