Urban Anjar skrev:Jag har beskrivit problemen, men inte sett någon reaktion. Delar ni den beskrivningen eller har ni en egen?
Med risk för att det uppfattas som ett personangrepp, men jag personligen (kan inte tala för dom andra i det här) anser att du, Urban, är det stora problemet. Det bara pratas och pratas och i termer vi vanliga dödliga varken vill eller kan förstå.
Och varför insinuerar du sådant vi inte har sagt eller skrivit? Gång på gång svarar vi på frågor, beskriver en lösning som vi tror kommer fungera, beskriver hur vi har tänkt bakom detta...
Du kämpar för att hitta argument mot vårt förslag, det inser jag, men ändå fattar jag inte varför du vill insinuera att vi skulle försöka skapa makt för oss själva? Jag tror att dom flesta vet att iaf. varken jag, Kattskrället eller FreakHead inte kommer ställa upp i ett val till styrelsen, andra, som ZX, Pink Panther eller Rune.K skulle väl hedra oss alla om någon av dom ställde upp i ett val... Men inte menar du väl att vi genom att lägga förslaget har föreslagit oss själva som styrelse, hehe? Det är faktiskt
DUi ditt förslag i
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39847 som rekommenderar att
DU skall upphöjas till TeamLeader utan ett demokratiskt val i frågan... Inser du verkligen inte hur dessa insinuationer slår tillbaka mot dig själv, inte mot oss?
Och varför detta insinuerade om hemligheter som inte finns? Ang. arbetsgrupper så har vi bara har föreslagit två förändringar, en arbetsgrupp för det grafiska och genomförandet av Bossiemans idé om supportmoderatorer/supportgurus med moderationsrättigheter, sen finns det ett antal arbetsgrupper idag som får mandat att göra förändringar utifrån sin kompetens, vad skulle vara hemligt med det? Och behövs det fler arbetsgrupper, ytterligare uppdelningar, ja, det är väl i så fall en sak en ny styrelse får ta tag i, ingenting som
vi måste lösa innan förslaget är genomfört av gemenskapen, varför skulle detta preciseras ner på detaljnivå i detta läge?
Jag vill också höra dig ge ett enda hållbart argument för varför 'din' idé skulle ha någon som helst fördel framför vår - och beskriv det gärna så en vanlig människa förstår vad du pratar om är du snäll.
Vi har gjort vårt bästa för att fundera på vad som är problemet, tittat på vad som inte fungerar såväl som
VAD som faktiskt fungerar... Vi har använt vår erfarenhet från vår tid här - vissa som vanliga medlemmar, andra som funktionärer på hög nivå - och verkligen gjort vårt bästa för att komma fram till en lösning som vi tror fungerar. Nu är resten upp till gemenskapen. Och se det som en grund för gemenskapen kan bygga vidare på, inte som den där ouppnåeliga patentlösningen som över natten löser alla problem, för någon sådan finns inte...
Edit: Fick omstrukturera lite och lägga till lite, lite snurrig eftersom jag har fortfarande en massa minnesbilder av galningar på cyklar som hoppar på 4-meters-hopp i skallen efter denna solig dag i Onsala-dirten & "Dusted '09"...