Varför stängdes en medlem av?
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Re: Varför stängdes en medlem av?
Förtroenderådet behövs inte och är bara ett bevis på överorganisation.
Hej!Peter Forsberg skrev:Kan någon förklara för mig varför medlemmen pun blev avstängd?
Jag ser inget som tyder på detta i mappen "Bortmodererade inlägg".
Det kanske vore en bra idé att meddela en avstängning (samt grunder, som ledde till den ) i forumet.
Det handlar inte om att "hänga ut någon" men bidra kanske till bättre förståelse, hur forumet hanteras av admnistrationen, samt ger möjligheten att säga emot, även för andra användare.
En som undrar
Förstår du inte varför xxx blev avstängd?
Börja med att läsa xxx alla inlägg på det här forumet.
Sen kan du återkomma med dina "klagomål".
#rune
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Om allt rörande en avstängning offentliggörs så finns det, som med all önskvärd tydlighet visats i denna tråd, åtminstone två synsätt att ha mot denna information. Man kan se det som just ren information, eller så ser man det som att personerna i fråga hängs ut. Även om syftet med offentliggörandet är att i välmening enbart informera, så kommer säkerligen en del att se detta som en skampåle. Oavsett hur jag man själv ser på det så får man ha acceptans för att andra ser det på andra sätt. Ingen här vill ju skapa en skampåle, och antagligen vill väl ingen skapa nånting som av andra kan uppfattas som en skampåle.
Vill man nå ökad öppenhet tycker jag att någon form av loggar är en bra kompromiss.
En annan tanke jag fick nyss, vid avstängning skulle man fortfarande få tillåtas att logga in och skicka PM men inte posta i trådar. Det skulle ge möjligheten att man kan skicka PM och fråga om/varför h*n är frånvarande/avstängd. Å andra sidan kanske det bara inbjuder till att fortsätta i samma stil som gjorde att man blev avstängd.
Om nu denna tråd var för att få reda på varför en särskild person blivit avstängd ber jag om ursäkt för att vara OT
Vill man nå ökad öppenhet tycker jag att någon form av loggar är en bra kompromiss.
En annan tanke jag fick nyss, vid avstängning skulle man fortfarande få tillåtas att logga in och skicka PM men inte posta i trådar. Det skulle ge möjligheten att man kan skicka PM och fråga om/varför h*n är frånvarande/avstängd. Å andra sidan kanske det bara inbjuder till att fortsätta i samma stil som gjorde att man blev avstängd.
Om nu denna tråd var för att få reda på varför en särskild person blivit avstängd ber jag om ursäkt för att vara OT
-
- Global Moderator
Så lät det inte tidigare http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 74#p174374 .Peter Forsberg skrev:Förtroenderådet behövs inte och är bara ett bevis på överorganisation.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Tack HakanS. Det var då det innan jag förstod att dom inte behövs.HakanS skrev:Så lät det inte tidigare http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 74#p174374 .Peter Forsberg skrev:Förtroenderådet behövs inte och är bara ett bevis på överorganisation.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Nej, jag förstod inte varför xxx blev anvstängd.Rune.K skrev:Hej!Peter Forsberg skrev:Kan någon förklara för mig varför medlemmen pun blev avstängd?
Det kanske vore en bra idé att meddela en avstängning (samt grunder, som ledde till den ) i forumet.
Det handlar inte om att "hänga ut någon" men bidra kanske till bättre förståelse, hur forumet hanteras av admnistrationen, samt ger möjligheten att säga emot, även för andra användare.
En som undrar
#rune
Jag har jobbat med xxx under mer än ett år i motsats till er alla här som väljer att yttra sig
Jag har återkommit med mina klagomål genom att starta tråden här.
ALLTSÅ: VARFÖR BLEV PUN AVSTÄNGD

ÅTERIGEN...Peter Forsberg skrev:Nej, jag förstod inte varför xxx blev anvstängd.Rune.K skrev:Hej!Peter Forsberg skrev:Kan någon förklara för mig varför medlemmen pun blev avstängd?
En som undrar
#rune
Jag har jobbat med xxx under mer än ett år i motsats till er alla här som väljer att yttra sig
ALLTSÅ: VARFÖR BLEV PUN AVSTÄNGD
Börja med att läsa xxx alla inlägg på det här forumet.!!!
OCH återkom därefter med dina klagomål.
mvh rune
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Men Rune K., jag läser hans inlägg jämt och ser ingen anledning att stänga av honom. Förstår du inte det ?
Inga kommentarer.Peter Forsberg skrev:Men Rune K., jag läser hans inlägg jämt och ser ingen anledning att stänga av honom. Förstår du inte det ?
-
- Global Moderator
Så egentligen är syftet med denna tråd inte att det behövs större öppenhet, utan syftet är att kritisera administrationen för att Pun blev varnad/avstängd?Peter Forsberg skrev:Nej, jag förstod inte varför xxx blev anvstängd.
Låter som berättelsen om räven och rönnbären.
Det är som jag tidigare hållit med om.mcNisse skrev:Jag tror att hela tråden skapades för att skapa osämja.
Jag tror exakt samma sak.
ursäkta att jag eventuellt "hänger ut" dej mcnisse.
Jag tycker trådskaparen borde ta sej en rejäl funderare...
#rune
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Det var inte jag som körde tråden offtopic utan ni moralister.
Så:
VARFÖR BLEV PUN AVSTÄNGD
Så:
VARFÖR BLEV PUN AVSTÄNGD

Du får fråga honom. Vill han att det görs publikt är det hans val, inte vårat.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vi ska inte diskutera varför en viss medlem blivit varnad och avstängd här i en tråd där den avstängde inte själv kan svara. Risken är att diskussionen flippar ut och personens för- och nackdelar börjar diskuteras. Om någon vill ha närmare motivering så får denna skicka PM till någon i administrationen för info.
Jag låser därför denna tråden nu.
Starta däremot gärna en ny tråd med en diskussion om varningar/avstängningar ska vara offentliga eller inte. Det är ju medlemmarnas syn som ska råda här, inte nödvändigtvis administrationens.
Jag låser därför denna tråden nu.
Starta däremot gärna en ny tråd med en diskussion om varningar/avstängningar ska vara offentliga eller inte. Det är ju medlemmarnas syn som ska råda här, inte nödvändigtvis administrationens.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!