Har smartmoontools på min Ubuntu 7.10. och 32 bit system
Något Count värde får jag inte fram. Vi är dessutom många, som inte får fram något
sådant värde. Lampan, som indikerar att hårddisken är igång lyser bara när jag aktivt
använder hårddisken. Den blinker inte med jämna mellanrum.
Har dessutom inte gjort något speciellt. Allt är så gott som Standard Ubuntu
uppdaterat en natt över nätet. Är kanske en lyckans ost, som inte förstår detta problem.
Kör hardy Heron alpha 3 64 amd och problemet finns, inte har inte hört ett klick, hade ca 2-3 i minuten med 7.10 32.
Verkar som det är löst i alfaversion hoppas den är med i releasen i april,använder en acer 4233 och är mycket nöjd
med ubuntu Hardy Heron alpha på den här laptopen.
bk
(inte läst alla 6 sidor)
Hur är det med fixen, finns det någon "riktig"?
på https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... +bug/59695 står det att en fix till debian är klar.
Går den fixen ut till ubuntu användare också?
Har dom släppt den så man skaffar via uppdatringshanteraren?
Det konstiga är att ibland så verkar det stå någorlunda stilla.
Visst har jag gjort många omstarter pga installation & test av nya os
men det kan ju inte spegla siffrorna ovan.
Har detta problem på nya Zepton... Kör med Hardy. Fixen funkar bra när man startat datorn, men efter att man haft den i viloläge så ökar det i rask takt igen...
Emil.s skrev:Har detta problem på nya Zepton... Kör med Hardy. Fixen funkar bra när man startat datorn, men efter att man haft den i viloläge så ökar det i rask takt igen...
Hur får man hårddisken att gå för alltid!?
Vilken fix var det du använde? finns några olika om jag kommer ihåg rätt. Vet att jag hade samma problem men att jag till slut löste det på något sätt
Emil.s skrev:Har detta problem på nya Zepton... Kör med Hardy. Fixen funkar bra när man startat datorn, men efter att man haft den i viloläge så ökar det i rask takt igen...
Hur får man hårddisken att gå för alltid!?
Vilken fix var det du använde? finns några olika om jag kommer ihåg rätt. Vet att jag hade samma problem men att jag till slut löste det på något sätt
När jag provat det sista fixet (3 ggr jag är envis) har den vägrat att starta all. sen efter avstängning. Blivit tvungen att installera om allt. Har en Zepto 6625WD och kör Hardy 64 bitars.