Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Jag har inte kopplat hur man gör för att använda funktionen som gör att man kan lägga flera fönster under ett och samma, så att man kan flytta två på en gång, hoppas ni fattar.
EDIT: Hittade det.
Senast redigerad av 1 Bossieman, redigerad totalt 1 gånger.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Bossieman skrev:
Jag har inte kopplat hur man gör för att använda funktionen som gör att man kan lägga flera fönster under ett och samma, så att man kan flytta två på en gång, hoppas ni fattar.
Bossieman skrev:
Berätta hur
Super + S --> Markera ett fönster
Super + S igen på ett annat fönster --> Markerar ytterliggare ett fönster.
Super + T --> Sätter ihop dem till ett fönster.
Klicka sedan på fönsterramen för att få upp alternativet att switcha till det andra.
Super + U --> Rensa
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Bossieman skrev:
Berätta hur
Super + S --> Markera ett fönster
Super + S igen på ett annat fönster --> Markerar ytterliggare ett fönster.
Super + T --> Sätter ihop dem till ett fönster.
Klicka sedan på fönsterramen för att få upp alternativet att switcha till det andra.
Super + U --> Rensa
Tackar
Funkade men tycker inte det är någon användbar funktion fast lite coolt va det
fusion-icon funkar utmärkt med spanjorernas script....dvs lika som beryl-manager
Oj, hänt mycket ser jag. Uppdaterade GITen i förrgår, och jag har knappt hälften av det där. Dock är det något som inte funkar. CCSM hänger inte med verkar det som. Och inga ikoner laddas... Ska felsöka lite.
Och så verkar det som att det finns ett annat GIT script:
"Also, If you are using the YAGS script, edit GITINFO.conf so that it looks like this"
.... Bra http://archive.ubuntu.com feisty-security/universe Packages
Bra http://archive.ubuntu.com feisty-security/multiverse Packages
Hämtade 14,4kB på 3s (4723B/s)
Läser paketlistor... Färdig
W: GPG error: http://download.tuxfamily.org feisty Release: Följande signaturer kunde inte verifieras för att den publika nyckeln inte är tillgänglig: NO_PUBKEY 2D6CFB44DD800CD9
W: Du kan möjligen rätta problemet genom att köra "apt-get update"
Bossieman skrev:
Jag vill stänga av funktionen som gör att video (mplayer) blir transparenta när jag spelar dem. Vilken inställning är det som orsakar detta?
Så här en bit ner, om fönstertypen är okänd så blir de transparenta.
Bossieman skrev:
Jag vill stänga av funktionen som gör att video (mplayer) blir transparenta när jag spelar dem. Vilken inställning är det som orsakar detta?
Så här en bit ner, om fönstertypen är okänd så blir de transparenta.