Open office, spreadsheet.

Per Ahlzén

Inlägg av Per Ahlzén »

Jag håller på att gå över till Ubuntu från win2k. Just nu håller jag på att ta över excelfiler till open office. I stort sett går det bra, men jag har stött på ett problem som jag jobbat med dom senaste timmarna.
Då jag vill ha en referens till en cell i ett annat kalkylblad, så funkar det ibland och ibland inte.
Jag ska förklara. Säg att jag jobbar i blad A och står i cell D12. Där vill jag lägga in värdet från cell F23 i blad B. Det går bra.
Men om jag istället vill lägga in värdet från cell F22 i blad D, så läggs värdet 0 in. Det verkar helt slumpmässigt om jag får in det korrekta värdet i en cell eller 0.
Per Ahlzén

Inlägg av Per Ahlzén »

Det blev lite fel i sista raden:
Men om jag istället vill lägga in värdet från cell F22 i cell D12 så läggs värdet 0 in. Det verkar helt slumpmässigt om jag får in det korrekta värdet i en cell eller 0.
Per Ahlzén

Inlägg av Per Ahlzén »

Det fungerar efter omstart av datorn. Det verkar som om det är uppdateringen som hängt sig.
Per Ahlzén

Inlägg av Per Ahlzén »

Det är något som är fel med open office spreadsheet. Det är segt. Om jag skriver något i en cell, stannar programmet i en halv minut innan jag kan fortsätta. Ännu konstigare är att om jag länkar till en cell i en annan sida, så kommer inte de nya värdena in, utan jag får gamla värden som fanns i cellen tidigare. Helmysko.
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Är det en personlig spreadsheet-blog det här eller?

Du vet om att OpenOffice inte fixar Exceldokument till 100%?

Inte för att vara elak men det finns en Redigera-knapp. Annars får vi nog låsa tråden för bumpning...
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="ahlzperra"]Det är något som är fel med open office spreadsheet. Det är segt. Om jag skriver något i en cell, stannar programmet i en halv minut innan jag kan fortsätta. Ännu konstigare är att om jag länkar till en cell i en annan sida, så kommer inte de nya värdena in, utan jag får gamla värden som fanns i cellen tidigare. Helmysko.[/quote]
Jo, OOo.calc kan vara hur seg som helst, skapade en bok med simpla formler och det tar ca 2 min att bara öppna den...

Ifs även excel hade sina svårigheter när den envisades att räkna celler... kunde ta sin tid.

Calc är liiite seg ibland men att de nya värdena kommer inte in låter konstigt. Handhavande fel? :cool:
Per Ahlzén

Inlägg av Per Ahlzén »

Quartus, jag har ägnat hela dagen att försöka få iordning på open office. Jag trodde man kunde få hjälp här av någon som kunde det bättre än jag.
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

ahlzperra: Jag förstår din frustration, men jag tror inte du får mer hjälp av att skriva en massa inlägg. Får du ingen hjälp är det antagligen ingen som vet. Och som petri0 skriver, OpenOffice.org är allmänt segt.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"