Få igång Half-Life 2

För spelentusiaster !
mannealm

Få igång Half-Life 2

Inlägg av mannealm »

Installationen som skulle startas med en .bat-fil fick jag igång och spelet installerades. Men sen ska spelet dessutom startas genom ytterligare en .bat-fil som installationsprocessen automatisk la på skrivbordet. Problemet är att det inte går att köra den på något sätt, och den verkar dessutom helt tom(antagligen därför det inte går att köra den).

Det verkar även som att enda sättet att starta spelet är genom den där .bat-filen, för om jag försöker starta hl2.exe med wine så kommer det bara upp en ruta som säger att MountAppfilesystem () failed: att filen "/sökväg/hl2.exe_hl2" saknas i Configuration section.

Nån som vet hur man kan tänkas få igång det här?
Senast redigerad av 1 mannealm, redigerad totalt 15 gånger.
Nybliven nörd!
mannealm

SV: Få igång Half-Life 2

Inlägg av mannealm »

I Vista funkar spelet utan problem, där startas spelet genast när jag trycket på .bat-filen som hamnade på skrivbordet.

Tror ni ens att det är möjligt att få det att funka i Ubuntu? Det skulle vara kul om det gick tycker jag.
Nybliven nörd!
mannealm

Inlägg av mannealm »

Det som står i .bat filen, när jag öppnar den i Vista, som startar hl2 är:

"C:\Program Files\Half Life 2\root\hl2.exe" -steamlocal -game hl2

När jag öppnar den i Ubunut är den däremot helt tom och 0 mbyte stor.

Hur gör jag för att få Ubuntu att göra samma sak som vista gör med hjälp av den här .bat-filen?
Nybliven nörd!
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

Testat att bara installera wine, o sen dra ner o installera
HL2 genom det? har själv gjort det här den vägen.
Bild
mannealm

Inlägg av mannealm »

Jag fick i gång det tillslut, genom att skapa en ny bat-fil att starta med(eller rättar sagt jag kopierade över den filen som windowsskapade till linuxpartitionen. Då funkade det.

Är det någon som förstår varför inte Ubunut fixade att skapa den där filen. Den skapade den visserligen, men tom.

Men jag half life funkade tyvärr inte så bra i vista för mig. Menyerna syndes inte och ljudet var sådär, men annars så...

Hur är det förresten med directx9 och Linux, funkar directx9 funktioner där?
Nybliven nörd!
Skriv svar

Återgå till "Spel"