var hittar jag?
var hittar jag?
program som man kan ladda hem till ubuntu utan problem varenda sida som jag har försökt dra hem något ifrån så blir det fel...Letar efter en torrent klient och en klient som man kan använda windows program till Ubuntu..då varken dc++ eller något liknande funkar...
tacksam för svar snarast
//lund1985
tacksam för svar snarast
//lund1985
SV: var hittar jag?
Torrent: deluge
Windossimulator: wine
Deluge finns på sin hemsida.
Wine finns i synaptic.
Windossimulator: wine
Deluge finns på sin hemsida.
Wine finns i synaptic.
adressen till hemsidan
tack för snabbt svar!

tack nu håller jag på att dra hem det!
- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Vänta lite, nu tror jag att ni gör det onödigt avancerat för er.
Som standard så laddar man inte ned några program från slumpvis vald sida och installerar programmet på sin dator, utan man söker efter de program man vill installera i Program->Lägg Till/Ta Bort Program.
När jag matade in torrent i sökfältet som kom upp så fick jag ett tio-tal svar. Väljer du någon av dem istället (t.ex. ktorrent) så är det bara att trycka på installera istället för att kompilera från källkod som de slumpvist valda sidorna på Internet oftast erbjuder som alternativ.
Som standard så laddar man inte ned några program från slumpvis vald sida och installerar programmet på sin dator, utan man söker efter de program man vill installera i Program->Lägg Till/Ta Bort Program.
När jag matade in torrent i sökfältet som kom upp så fick jag ett tio-tal svar. Väljer du någon av dem istället (t.ex. ktorrent) så är det bara att trycka på installera istället för att kompilera från källkod som de slumpvist valda sidorna på Internet oftast erbjuder som alternativ.
Eller så kan man ladda ner deluge här : http://www.getdeb.net/release.php?id=1126
Och sen bara dubbel klicka på filen > installera
H / Samme
Och sen bara dubbel klicka på filen > installera

H / Samme
Nähä, så jag får inte rekommendera Deluge som blir allt bättre och bättre.Sprak skrev: Vänta lite, nu tror jag att ni gör det onödigt avancerat för er.
Från och med 0.6.0 tycker jag den blir funktionsrikare än uTorrent för Windows.
Så det så.
Senast redigerad av 1 HR, redigerad totalt 14 gånger.
någon som vet var jag hittar hublista till dc++? det står inget om det när jag instalerade programet.... 

Var det finns hublistor tänker jag inte tala om härinne, men jag undrar vilken DC-klient du har installerat.
Jag testade just Transmission och där har man verkligen lyckats..... rensat bort alltHR skrev: Nähä, så jag får inte rekommendera Deluge som blir allt bättre och bättre.
Så det så.
onödigt (finns under ytan) och gjort en kanonhanterare.
http://transmission.m0k.org/
Deluges nya version blir nog också bra...
http://deluge-torrent.org/
det är den som finns i ubuntu den är till linux
Det finns flera dcklienter i Ubuntu.
En klient hade inte att man kunde mata in sitt Vipkonto.
Valknut vars gränssnitt tyvärr är amatörmässig, tar dock konton till hubbar.
En klient hade inte att man kunde mata in sitt Vipkonto.
Valknut vars gränssnitt tyvärr är amatörmässig, tar dock konton till hubbar.
- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
HR skrev:Nähä, så jag får inte rekommendera Deluge som blir allt bättre och bättre.Sprak skrev: Vänta lite, nu tror jag att ni gör det onödigt avancerat för er.
Så det så.
Klart att du får göra det

Men det skulle kunna vara en idé att nämna att det finns enklare sätt, eller att det i vanliga fall inte går till så när man installerar program så att man inte skapar en bild av att Ubuntu är mycket knöligare att använda än vad det faktiskt är.
- Victor
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Vet du om transmission klarar att skriva till NTFS-diskar? Ja har problem med det i deluge :S, hade det inte från början men nu funkar det inte.. så ja tänkte testa ngt nytt..plun skrev:Jag testade just Transmission och där har man verkligen lyckats..... rensat bort alltHR skrev: Nähä, så jag får inte rekommendera Deluge som blir allt bättre och bättre.
Så det så.
onödigt (finns under ytan) och gjort en kanonhanterare.
http://transmission.m0k.org/
Deluges nya version blir nog också bra...
http://deluge-torrent.org/
// So long, and thank you for all the fish
"Your Ubuntu User number is # 10448"
"Your Ubuntu User number is # 10448"