Vilket brännarprogram är bäst?
Vilket brännarprogram är bäst?
Allting e ju relativt men vilket program kör ni andra?
Va länge sen jag körde Linux och installera precis Ubuntu och e väldigt nöjd, men vet inte vilket brännarprogram jag ska installera
Va länge sen jag körde Linux och installera precis Ubuntu och e väldigt nöjd, men vet inte vilket brännarprogram jag ska installera
SV: Vilket brännarprogram är bäst?
Jag kör med K3b.
Fungerar kanon
Finns i synaptic (System > administration> pakethanteraren synaptic)
Sök bara på: K3b
Installera det som heter K3b
Sen (när du startar K3b) så kommer det komma ett meddelande att den inte kan bränna mp3.
då går du bara in i synaptic och sök på: libk3b2-mp3
Och installera
Hoppas det går bra //Samme
Fungerar kanon

Finns i synaptic (System > administration> pakethanteraren synaptic)
Sök bara på: K3b
Installera det som heter K3b
Sen (när du startar K3b) så kommer det komma ett meddelande att den inte kan bränna mp3.
då går du bara in i synaptic och sök på: libk3b2-mp3
Och installera

Hoppas det går bra //Samme
Senast redigerad av 1 Samme, redigerad totalt 12 gånger.
Välkommen till forumet! 
Även jag använder K3B, tycker det fungerar aldeles utmärkt för mina behov.

Även jag använder K3B, tycker det fungerar aldeles utmärkt för mina behov.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Samma här. K3B är den bästa tycker jag.
Annars så finns ju GnomeBaker också, men personligen tycker jag att den är sämre.
Annars så finns ju GnomeBaker också, men personligen tycker jag att den är sämre.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Tack för svaren 
Fungerar den bra för dom flesta typer av image filer också?

Fungerar den bra för dom flesta typer av image filer också?
Den hittar inte på IMG-filer, men jag ger dom filändelsen ISO ist. Fungerar utmärkt. 

Ok, tackar 
Ska installera det nu, får testa mig fram lite och se hur det går

Ska installera det nu, får testa mig fram lite och se hur det går

Bossieman rekommenderade GnomeBaker till mig, klarar det mesta, inklusive image-filer.
När ja letar efter dem, så väljar ja All Files i filter bara så går det.Hund skrev: Den hittar inte på IMG-filer, men jag ger dom filändelsen ISO ist. Fungerar utmärkt.![]()

kör man kubuntu så är det K3B som gäller, den integrerar sig perfekt!
Ubuntu, då gäller Brasero. Finns en halvgammal guide i tips/tricks om brasero som jag skrev förut.
Ubuntu, då gäller Brasero. Finns en halvgammal guide i tips/tricks om brasero som jag skrev förut.
Det hade jag missat! Tack.zenbios skrev:När ja letar efter dem, så väljar ja All Files i filter bara så går det.Hund skrev: Den hittar inte på IMG-filer, men jag ger dom filändelsen ISO ist. Fungerar utmärkt.![]()
![]()

Oj.. jag använder något som heter Cd/DVD-skaparen. Standardprogrammet tydligen. Var det i Gnome/Nautilus och är det tydligen i OpenBox/Thunar också.
Bränner å andra sidan bara iso-filer till DVD samt mp3 till audio-CD.
Bränner å andra sidan bara iso-filer till DVD samt mp3 till audio-CD.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
K3B tycker jag funkar klockrent påminner en hel del om nero som var favorit brännarprogram i windows 

Installerade K3B igår hemma, men hade givetvis inga CD-R eller DVD skivor hemma att testa med 

-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Brände av delete knappen på tangentbordet för en tid sedan...Deleet skrev: Installerade K3B igår hemma, men hade givetvis inga CD-R eller DVD skivor hemma att testa med

Senast redigerad av 1 to wonder, redigerad totalt 14 gånger.
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Har inte testat k3b sen Mandraketiden. Är det så bra som alla säger. Kan gnomebaker väldigt bra. Har svårt att se vad som skulle kunna vara bättre med k3b. Förslag?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Jag tycker K3b är mycket lättare att använda plus att jag har känslan att k3b klarar att göra mycket mer saker. Vet ej om det finns massa gömda funktioner i Gnomebaker som jag inte hittat.Bossieman skrev: Har inte testat k3b sen Mandraketiden. Är det så bra som alla säger. Kan gnomebaker väldigt bra. Har svårt att se vad som skulle kunna vara bättre med k3b. Förslag?

//Lobo
Måste hålla med! K3B är mycket enklare och det känns som att det finns mer funktioner i K3B.Lobo skrev:Jag tycker K3b är mycket lättare att använda plus att jag har känslan att k3b klarar att göra mycket mer saker. Vet ej om det finns massa gömda funktioner i Gnomebaker som jag inte hittat.Bossieman skrev: Har inte testat k3b sen Mandraketiden. Är det så bra som alla säger. Kan gnomebaker väldigt bra. Har svårt att se vad som skulle kunna vara bättre med k3b. Förslag?
//Lobo
Sedan gillar jag melodin som spelas när man bränt en skiva.

Bossieman: Har du inte prövat K3B på länge så ska du ge det ett försök.

Brasero använder jag och tycker det är klockrent. Integrerar sig fint i Ubuntu.
-
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
använder också k3b, fast är det någon här som använder nero i ubuntu? och isåfall vad har nero som skulle göra det värt att skaffa? Bara lite nyfiken har hört så mycket att det ska vara bra i windoze 

[img width=800 height=13]http://img163.imageshack.us/img163/576/ ... 513yd3.png[/img]