eval `cat $HOME/.fehbg` &
Till Hund: Fick dig visst o börja

Allt som slängs i papperskorgen läggs i mappen .Trash så det e bara o tömma den.
Det smidigaste sättet jag hittat är att köra filhanteraren thunar och via den tömma papperskorgen. Man skulle kunna skapa en meny-länk i ObMenu som rensade alla platser där systemet lagrar slängda filer.Hund skrev: Nu har jag börjat med det också..
Men en sak undrar jag över.. Hur tömmer man papperskorgen på ett smidigt sätt?
RM -RF, även kallat "the best way of ruining it all"Sundberg skrev:Det smidigaste sättet jag hittat är att köra filhanteraren thunar och via den tömma papperskorgen. Man skulle kunna skapa en meny-länk i ObMenu som rensade alla platser där systemet lagrar slängda filer.Hund skrev: Nu har jag börjat med det också..
Men en sak undrar jag över.. Hur tömmer man papperskorgen på ett smidigt sätt?
t.ex.
rm -r .local/share/Trash/*
..eller om du vill undvika alla frågor om skrivskyddade filer:
rm -r -f .local/share/Trash/*
OBS. Jag har väldigt begränsade kunskaper i terminalhantering och bara testat detta några gånger. Det fungerar så vitt jag kan se, men man vet aldrig.. Dessutom finns nu papperskorgen på flera platser. se t.ex. denna posten:
http://www.nuxified.org/topic/where_is_trash
Tack så mycket!zero gravity skrev: Till openjoel, lägg till följande i din autostart
eval `cat $HOME/.fehbg` &
Till Hund: Fick dig visst o börja
Allt som slängs i papperskorgen läggs i mappen .Trash så det e bara o tömma den.
Kod: Markera allt
gtk-theme-name="Clearlooks"
gtk-icon-theme-name="Tango"
gtk-font-name="Dejavu Sans 8"
Haha, det är en nästan som en drog ;-)Sid/stoffepojken skrev: Igår bestämde jag mig för att ta semestern från datorn i en vecka. Nu sitter jag här igen. Jävla Openbox![]()
Ja, den suger ur dig livet steg för steg. Om en vecka kommer du sova med en dator i knätSid/stoffepojken skrev: Igår bestämde jag mig för att ta semestern från datorn i en vecka. Nu sitter jag här igen. Jävla Openbox![]()
Va ? Det har jag redan gjort. SHIT; MÅSTE AVINSTALLERA OPENBOX! <not>Galgalid skrev: eller så kastar du ut flickvänen/pojkvänen å ersätter hon/han med din dator![]()
instalera gmrunDeepThought skrev: Jag har en sak jag verkligen saknar (alt. jag verkligen inte har hittat än) i OpenBox: en ordentlig "launcher". Jag avskyr att starta program och liknande via menyer. Dockor kan vara ok, men man kan ju inte ha en docka med alla program
Så, hur fixar jag en snygg/snabb "Kör:"-ruta? (Jämför med Alt-F2 i GNOME).
Alt. vilken knappkombination ligger den på?
Kod: Markera allt
sudo apt-get install gmrun
Sedärja! Nu är jag nöjdinvaderjohn skrev: instalera gmrun![]()