Har också försökt att install Xubuntu (den nya) , men det gick inte alls! Kommer aldrig till install-dialogen. Igentligen är 433mz antikt och jag hade tänkt kasta den, men nu vet jag inte.

Annars är den ju perfekt som server.turbo skrev: Installerade detta OS istället för Puppy på en slö dator, 433 mz. Tänka sig att det rullar på bra. Har försökt med äldre PCLinuxOS tidigare, men det har inte velat installera. Jag trodde att nyare OS behöver snabbare dator än de äldre. Som andra-dator duger detta bra till mej. Alltså XP är mycket långsammare på denna dator än PCLinuxOS.
Har också försökt att install Xubuntu (den nya) , men det gick inte alls! Kommer aldrig till install-dialogen. Igentligen är 433mz antikt och jag hade tänkt kasta den, men nu vet jag inte.Puppy funkar på "alla" gamla burkar men jag är inte så glad i den disten, trotts att den är verkligen snabb.
![]()
Jag tycker namnet är gräsligt.Emil.s skrev:Annars är den ju perfekt som server.turbo skrev: Installerade detta OS istället för Puppy på en slö dator, 433 mz. Tänka sig att det rullar på bra. Har försökt med äldre PCLinuxOS tidigare, men det har inte velat installera. Jag trodde att nyare OS behöver snabbare dator än de äldre. Som andra-dator duger detta bra till mej. Alltså XP är mycket långsammare på denna dator än PCLinuxOS.
Har också försökt att install Xubuntu (den nya) , men det gick inte alls! Kommer aldrig till install-dialogen. Igentligen är 433mz antikt och jag hade tänkt kasta den, men nu vet jag inte.Puppy funkar på "alla" gamla burkar men jag är inte så glad i den disten, trotts att den är verkligen snabb.
![]()
Har tittat lite på PCLinuxOS, men det verkar ju så oseriöst... Finns liksom ingen anledning för det att finnas.![]()
Yup... många som upptäckt detturbo skrev: Må så vara, men låter Ubuntu så mycket bättre? Jag gillar alla Linux som gör det som det ska, och det gör Ubuntu och PCLinuxOS.![]()
Nope, även senaste finns i deras "skafferi".mannealm skrev: Har pclinuxmänniskorna tagit bort nvidia-drivispaketen eller vad?
Ingen aning... jag kan inte PCLinuxs RPM hantering.mannealm skrev: Kanske bara var nåt tillfälligt fel då?
Du går från ett guldkorn till ett annat guldkorn när det gäller linuxdistarMagnaWolf skrev: Jag övergav Ubuntu för PCLinuxOS. Hittills utan ångerEftersom jag inte vill pilla i terminalen, så funkar denna dist alldeles utmärkt. Sen så är allt jag behöver redan installerat, har inte behövt installera någonting extra än.
Jo den disten är klart bra.MagnaWolf skrev: Jag övergav Ubuntu för PCLinuxOS. Hittills utan ångerEftersom jag inte vill pilla i terminalen, så funkar denna dist alldeles utmärkt. Sen så är allt jag behöver redan installerat, har inte behövt installera någonting extra än.
Det är för att dom försöker få windows användare att konvertera. Dom har försökt gjöra det så enkelt som windows och snyggare än windows vista (compiz och beryl). Jag testade pclinuxos 2007 på live-cd'n man fick med LXF och det funkade verkligen bra. Har faktiskt funderat själv på att byta till det.Kerath skrev: enda nackdelen jag har märkt är att de har lite väl windows-likt tema.
Precis samma som jag testade.ddevil skrev:Det är för att dom försöker få windows användare att konvertera. Dom har försökt gjöra det så enkelt som windows och snyggare än windows vista (compiz och beryl). Jag testade pclinuxos 2007 på live-cd'n man fick med LXF och det funkade verkligen bra. Har faktiskt funderat själv på att byta till det.Kerath skrev: enda nackdelen jag har märkt är att de har lite väl windows-likt tema.