[quote="BadOmen"]Ok, det är bara så att jag använder Ubuntu och firefox samt hotmail så jag använder inget program för att skicka mail utan bara deras internet sida. Eftersom de har gjort så att man inte kan skicka hotmail brev från annat program än deras sida. Vilket ju är skit, även om jag fattar varför de gjorde så.[/quote]
Ligger till så att Hotmail är tänkt att gå använda i en mailklient men då enbart microsofts egen, MS Outlook. Googles Gmail däremot går att enkelt använda med vilken mailklient du vill. Hotmail ändå att komma åt i Thunderbird via ett tillägg vi namn
webmail.
[quote="BadOmen"]Vad det gärller SpellBound så verkar den inte stödja firefox 1.5 då jag bara får upp meddelandet att jag har fel verson när jag installerar. De verkar inte ha hunnit med i utvecklingen där ricktigt eller också är det jag som gör nåt fel... Inte häller helt omöjligt

Tyvärr verkar SpellBound dessutom bara kunna sätt in en dictionary åt gången så att den bara kollar stavningen på svenska eller engelska. Jag skulle vilja att den kollar båda samtiddigt, så man slipper byta emellan. Den ska kunna kolla engelskan som smyger in i svenskan (dictionary)...

[/quote]
Stämmer nog att spellcheck inte är uppdaterat för 1.5. Men rättstavning kommer som Quartus skriver vara inbyggt i Firefox 2.0. Att kunna använda två ordlistor samtidigt är ingenting jag sett någonstans. Skulle ju kunna gå att göra en egen ordlista där man kombinerar en engelsk med en svensk.
Tillägg: Går att läsa en del om hur man gör en egen ordlista
här.