Byta till Gutsy
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Byta till Gutsy
När är Gutsy "säkert" att installera?
Då min dator har fått vissa problem (förlorat hårddisk uttrymme) funderar jag på att installera om Feisty alt. installera Gutsy, hur stabilt är Gutsy?
Då min dator har fått vissa problem (förlorat hårddisk uttrymme) funderar jag på att installera om Feisty alt. installera Gutsy, hur stabilt är Gutsy?
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: Byta till Gutsy
Förhoppningsvis i oktober.SakJur skrev: När är Gutsy "säkert" att installera?

Men, gutsy har fyra månaders utveckling kvar (av sex), förväntar du dig ett säkert system då kanske gutsy inte är för dig.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
svårt att säga hur stabilt det är, men det krashar inte hur som helst. installerade från kubuntu till ubuntu igår med Gutsy. Har alltså kört ca 1 dag utan några fel som jag har sett/märkt.
Buggarna ligger nog mer djupare i Ubuntu, tex installera GLX session på Gutsy funkar inte. (är inte 100% säker, var ca 2 veckor sen jag kollade sist)
Många program stödjer inte Gutsy ännu, tex: Envy, Automatix2 m.m.
Men generellt sett så flyter det på. Men man ska ha i åtanke att systemet kan braka ihop efter nån uppdatering, har hänt förut.
När Gutsy är "säkert" att installera utan problem alls, blir nog när den officiellt släpps den 25 oktober.
Beta versionen som släpps innan brukar vara någorlunda stabil med. Den kommer 27 September.
Buggarna ligger nog mer djupare i Ubuntu, tex installera GLX session på Gutsy funkar inte. (är inte 100% säker, var ca 2 veckor sen jag kollade sist)
Många program stödjer inte Gutsy ännu, tex: Envy, Automatix2 m.m.
Men generellt sett så flyter det på. Men man ska ha i åtanke att systemet kan braka ihop efter nån uppdatering, har hänt förut.
När Gutsy är "säkert" att installera utan problem alls, blir nog när den officiellt släpps den 25 oktober.
Beta versionen som släpps innan brukar vara någorlunda stabil med. Den kommer 27 September.
-
- Kontakt:
Det finns inte direkt några jätteviktiga filer som jag ska ha, men det jag tänker är väl att det inte bara ska falla ihop när som helst...
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
jag kör med gutsy bara. Har ingen backup plan om allt krashar, jag litar på att det kommer inte att hända 

Jag skulle nog först kolla på det här med "förlorat hårddiskuttrymme".... har du kollat trasharnaSakJur skrev: När är Gutsy "säkert" att installera?
även roots ?
Sen är Gutsy lika stabilt som vilken utvecklingsversion som helst

Här har du en "vad det värsta som kan hända" tråd.
http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... ight=worst
Ett "måste" är att köra på en separat Home om det går åt pipsvängen rejält.

- DeepThought
Jag flyttar till Experimentverkstaden, hör nog bäst hemma där.
P.S.
En höjdpunkt från tråden plun länkade till:
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=2842904&postcount=5

P.S.
En höjdpunkt från tråden plun länkade till:

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
- Victor
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Ja måste fråga, är Gutsy lika stabil som Windows XP? 

// So long, and thank you for all the fish
"Your Ubuntu User number is # 10448"
"Your Ubuntu User number is # 10448"
DeepThought skrev: En höjdpunkt från tråden plun länkade till:
![]()

Njau Pricechilds skrivning är kanske bättre:
"My advice is that if you don't know what you're doing... don't do it... don't even think about it.
However if you do know what you're doing.... check out the new subforum, info in my sig!"
Sen är det ju att nåt av GUIen inte funkar dagligen, om man inte är beredd att lära
sig terminalen så är det ingen mening att testa Gutsy...iaf inte just nu.
Just nu stökar man med ett sk Gslice fel hos många applikationer....
G_SLICE=always-malloc program
http://developer.gnome.org/doc/API/2.2/ ... nning.html

Nej, en rätt uppsatt XP burk med alla Windows Update uppdateringar inkl skyddsprogram ärVictor skrev: Ja måste fråga, är Gutsy lika stabil som Windows XP?![]()
klart stabil.
Gutsy är klart instabil... men det är ju en av tjusningarna med att prova
och se att det blir bättre alternativt att man hittar lösningar på nåt trubbel.
Feisty är klart stabilare än XP....

-
- Kontakt:
Får väl bli Feisty igen...
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
jag rör inte feisty längre. Gutsy har krupit in i mina blod ådror, klarar inte av att backa sååååå långt tillbaka till feisty. Men starkt gjort isåfall Sakjur