(kubuntu relaterat)
[img width=150 height=128]http://img253.imageshack.us/img253/6012/desktopcc4.th.jpg[/img]
Menyn där alla program är själva KBFX.
Vi börjar med att ta hem en deb fil med KBFX 0.4.9.3.1 här.
Installera den.
Sen högerklicka bredvid K-Menyn nere i vänstra hörnet, ta "Lägg till miniprogram i panelen..."
Välj KBFX Spinx
Sen finns inställningar för den under System/kbfx inställningar.
Sen har du alla förutsättningar att få fram en snygg meny med häftig knapp.
HOWTO: Installera & köra KBFX
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
- DeepThought
SV: HOWTO: Installera & köra KBFX
Jag ville byta ut KDE-menyn, så jag testade KBFX för att jag trodde att det var mer konfigurerbart så att jag kunde stoppa dit en slimmad meny som i *box eller Xfce, men icke
Istället fick jag en monstruös meny..
Ingen som har ett tips till hur man får till en mer slimmad meny till KDE? Jag lyckas inte plocka bort allt "socker" (t.ex. den fula Kubuntu-randen vid sidan), och vill verkligen ha en mindre rand. Det är en av de få saker jag tycker riktigt illa om i KDE (annars är jag jättenöjd).
Kan dessutom tipsa om att det går att hämta KBFX-skins här:
http://www.kde-look.org
Sedan är det bara att välja "Kbfx Themes" under Content.

Ingen som har ett tips till hur man får till en mer slimmad meny till KDE? Jag lyckas inte plocka bort allt "socker" (t.ex. den fula Kubuntu-randen vid sidan), och vill verkligen ha en mindre rand. Det är en av de få saker jag tycker riktigt illa om i KDE (annars är jag jättenöjd).
Kan dessutom tipsa om att det går att hämta KBFX-skins här:
http://www.kde-look.org
Sedan är det bara att välja "Kbfx Themes" under Content.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
slimmad meny, kanske kan komma med tips ikväll. Har 2 menyer att testa så fort kubuntu är inlagt.
- DeepThought
Kanon! Jag hittade hur jag stängde av en sak som jag stört mig otroligt mycket på: bilden vid sidan av K-Menyn!
Dock har jag ingen aning om vart jag hittade den inställningen
Det är skumt det här, jag hittar hela tiden inställningar, men sedan har jag ingen aning om vart fasen det var jag hittade dem.
Häromdagen hittade jag en inställning så att man kunde spara ner en hel Tema-uppsättning (fönsterram, ikoner, bakgrundsbild etc.) men nu hittar jag inte dit igen.. det känns som att vissa inställningar gömmer sig, och bara kommer fram ibland för att göra mig förvirrad
EDIT: Hittade det igen! Högerklicka på en (upplåst) panel, Anpassa Panel... -> Menyer -> Visa sidbild
Dock har jag ingen aning om vart jag hittade den inställningen

Häromdagen hittade jag en inställning så att man kunde spara ner en hel Tema-uppsättning (fönsterram, ikoner, bakgrundsbild etc.) men nu hittar jag inte dit igen.. det känns som att vissa inställningar gömmer sig, och bara kommer fram ibland för att göra mig förvirrad

EDIT: Hittade det igen! Högerklicka på en (upplåst) panel, Anpassa Panel... -> Menyer -> Visa sidbild
Senast redigerad av 1 DeepThought, redigerad totalt 6 gånger.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...