Amsn filöverförings fel

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
Jag hatar Snigel
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Amsn filöverförings fel

Inlägg av Jag hatar Snigel »

jo jag skickar en fil till en polare! allt går bra ca 400kb nästa fil som går iväg går i modemhastighet då är det ok tecken i anslutnings inställningen!

jag har ställt in routern att köra på standarporten! men om jag kollar i anslutningar så säger den att jag sitter bakom en router eller brandvägg!!

föresten kan det vara firestarter som blockar?
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

SV: Amsn filöverförings fel

Inlägg av gholen »

Mycket möligt! Öppna porrtarna i Firestarter, och kolla hur dom dom skall öppnas.
Bild
Användarvisningsbild
Jag hatar Snigel
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Jag hatar Snigel »

hmm jag kollade i firestarter o tillät msn att ta emot på port xxxxx typ, men sen så när man stänger det stänger man brandvägen med för det var nån som sa att brandväggen startas så fort man startar ubuntu?
men borde inte då firestarter va med i systemövervakare eller prosesser??
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag hatar Snigel skrev: hmm jag kollade i firestarter o tillät msn att ta emot på port xxxxx typ, men sen så när man stänger det stänger man brandvägen med för det var nån som sa att brandväggen startas så fort man startar ubuntu?
men borde inte då firestarter va med i systemövervakare eller prosesser??
Firestarter är bara ett frontend för iptables så firestarter kan du stänga ner utan att brandväggen stängs ner. Brandväggen heter iptables och startas automatiskt med ubuntu.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"