två problem?!

milhouse

två problem?!

Inlägg av milhouse »

När jag startar Azureus så laddar den programmet men sen försvinner den?! minimeras den på något sätt som jag inte ser eller är det nåt fel på den?

Andra frågan är om det finns nåt motsvarande kommando till 'ctrl-alt-del' för att kunna se vilka processer som körs och för att kunna stoppa de som hängt sig?

och sista frågan, finns det nåt smidigt sätt att installera bluetoothenheten på?

kan tillägga att som ni fårstår är jag helt grön på området, nogranna förklaringa krävs  ;)
Senast redigerad av 1 milhouse, redigerad totalt 5 gånger.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

SV: två problem?!

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

milhouse skrev: När jag startar Azureus så laddar den programmet men sen försvinner den?! minimeras den på något sätt som jag inte ser eller är det nåt fel på den?
Prova att starta det i en terminal så får du ett felmeddelande om det är fel på det, Applikationer - tillbehör -terminal skriv i azureus och tryck på enter. (har jag för mig)
milhouse skrev: Andra frågan är om det finns nåt motsvarande kommando till 'ctrl-alt-del' för att kunna se vilka processer som körs och för att kunna stoppa de som hängt sig?
ctrl-alt-F1 gör att du kommer ut till en terminal du kan logga in på och skriva top i, för att se vilken process som drar mest. ctrl-alt-f7 gör att du kommer tillbaka. (Observera att det finns grafiska program att göa detsamma, men om din dator har hängt sig, så är det bra att känna till det där).
milhouse skrev: och sista frågan, finns det nåt smidigt sätt att installera bluetoothenheten på?
Jag kopplade bara in min.
milhouse skrev: kan tillägga att som ni fårstår är jag helt grön på området, nogranna förklaringa krävs  ;)
More Mekaniserad at http://blippe.se.
milhouse

Inlägg av milhouse »

tack för ett snabbt svar! när jag gör som du säger får jag felmeddelandet:
#
# An unexpected error has been detected by HotSpot Virtual Machine:
#
#  SIGSEGV (0xb) at pc=0x00000000, pid=8577, tid=3084568256
#
# Java VM: Java HotSpot(TM) Server VM (1.5.0_11-b03 mixed mode)
# Problematic frame:
# C  0x00000000
#
# An error report file with more information is saved as hs_err_pid8577.log
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
#
Avbruten (SIGABRT) (core dumped)

är det nåt jag kan göra åt detta?

jag kör ubuntu på en laptop där man startar bluetoothen via funktionsknapparna, kanske därför jag inte får igång den?
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

1. Kan vara så att det blivit något fel. Testa det som Mekaniserad Apelsin skrev och kör azureus via terminalen. Det skulle kunna gå att fixa genom att ta bort .azureus i din hemma-mapp. Du får trycka ctrl+h för att se dolda filer (de som börjar med . ) Men då raderas alla dina inställningar för azureus.

2.Om du öppnar system-systemövervakaren så får du upp något liknande ctr+alt+del
Du kan även trycka alt+F2 och skriva in kommandot  gnome-system-monitor
. För att sedan "döda" en process eller program så kan du högerklicka på den.

3.Bluetoothenheter skall laddas per automatik. Funkar det inte så finns det  en del trådar om bluetooth på forumet, testa vår utmärkta sökfuntion uppe i menyn.
Abusus non tollit usum
milhouse

Inlägg av milhouse »

det är grymt vad snabbt man får svar på sina frågor här!!! azareus och processorhanteraren är lösta, bara bluetoothen kvar, ska kolla upp det senare. Tack för all hjälp!!! :D
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"