Jag har en Lite On Dvd av modellen SOHW-1673S. Jag har nyligen installerat Vista, men ett problem uppstod...
Vista kan inte "hålla kvar" dvd:n utan tappar den alltid efter omstart. Jag får gå in på "device manager" och uppdatera där för att Vista ska finna den igen. Jag kan inte förstå vad problemet är och har letat mig galen efter förklaring och hjälp på nätet.
Vista har laddat in en driftrutin för cd-rom...så står det iallafall...men den borde ändå kunna hålla kvar dvd/cd-rom och inte tappa den. När den försvinner så går det inte att köra dvd:n utan jag måste göra denna procedur för att få den att fungera. Någon som vet hur man gör?
Problem för Vista hitta DVD...
SV: Problem för Vista hitta DVD...
nope, men varför vista? Kör ubuntu 

Det gör jag också...men båda har sina fördelar...och nackdelar. 

prova att ta bort den drivrutinen Vista installerade för din DVD-läsare.
Antar att MS fortfarande updaterar via windows update, så kolla på alla redan installerade updateringar där. Bör finnas en del info om varje. När du väl vet vilken som är boven är det bara till att avinstallera. Det är värt ett försök
Antar att MS fortfarande updaterar via windows update, så kolla på alla redan installerade updateringar där. Bör finnas en del info om varje. När du väl vet vilken som är boven är det bara till att avinstallera. Det är värt ett försök