Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Så har installerat de nu...
Hur gör jag för att byta Fönster dekoratör?
Jag har kollat i Compiz Settings på Window decoration.
Men hittade inget där...
Sen så fungerar inte kuben den går inte att snurra på. ochjag har bockat i den..
Så lite hjälp skulle upskattas
Mvh //Samme
Edit:
Jag kan inte se min AWN heller Det är bara ett svart streck
Senast redigerad av 1 Samme, redigerad totalt 3 gånger.
För att välja fönsterdekoratör så högerklickar du på den röda rubinen (Beryl Manager) i aktivitetsfältet och där finner du valet "Select Window Manager".
Samme skrev:
Så har installerat de nu...
Hur gör jag för att byta Fönster dekoratör?
Jag har kollat i Compiz Settings på Window decoration.
Men hittade inget där...
Sen så fungerar inte kuben den går inte att snurra på. ochjag har bockat i den..
Så lite hjälp skulle upskattas
Mvh //Samme
Edit:
Jag kan inte se min AWN heller Det är bara ett svart streck
Beryl-managern inte igång.
compiz --replace
emerald --replace
Du ser i terminalen vad som händer , core dumped ofta.
Samme skrev:
Hmm får inte kuben att fungera så här blir det när jag har kört compiz --replace
GConf backend: There is an unsupported value at path /apps/compiz/plugins/wobbly/screen0/options/friction. Settings from this path won't be read. Try to remove that value so that operation can continue properly.
GConf backend: There is an unsupported value at path /apps/compiz/plugins/wobbly/screen0/options/spring_k. Settings from this path won't be read. Try to remove that value so that operation can continue properly.
Initializing fade options...done
- Installera fusion-icon som jag skrev, du får då den blåa compizikonen.
- Man ser sedan att du kör gconf och ändra "backend" till ini via "settings manager" > Backend & Profile.
- Sen kan du starta om precis som med berylmanagern.
samme@samme-desktop:~$ git-clone git://anongit.opencompositing.org/users/crdlb/fusion-icon
destination directory 'fusion-icon' already exists.
samme@samme-desktop:~$ cd fusion-iconsamme@samme-desktop:~/fusion-icon$ make
* type 'sudo make install' to install fusion-icon to /usr
... or use 'sudo make prefix=/path install' to specify a different prefix.
... by default, all frontends are installed (gtk, qt3, and qt4). To install with only gtk (for example), use 'sudo make frontends=gtk install'
make: "help" är färsk.
samme@samme-desktop:~/fusion-icon$ sudo make install
Password:
mkdir -p //usr/share/fusion-icon/
install -t //usr/share/fusion-icon/ src/libfusionicon.py
for frontend in /gtk qt3 qt4; do install -t //usr/share/fusion-icon/ src/fusion-icon-$frontend.py; done
install: kan inte ta status på "src/fusion-icon-/gtk.py": Filen eller katalogen finns inte
mkdir -p //usr/bin/
install -t //usr/bin/ src/fusion-icon
for dir in 22x22 24x24 32x32 48x48; do mkdir -p //usr/share/icons/hicolor/$dir/apps/ && install -t //usr/share/icons/hicolor/$dir/apps/ images/$dir/fusion-icon.png; done
mkdir -p //usr/share/icons/hicolor/scalable/apps/
install -t //usr/share/icons/hicolor/scalable/apps/ images/scalable/fusion-icon.svg
samme@samme-desktop:~/fusion-icon$ sudo fusion-icon
/usr/bin/fusion-icon: 4: /usr/bin/../share/fusion-icon/fusion-icon-gtk.py: not found
samme@samme-desktop:~/fusion-icon$ sudo fusion-icon
samme@samme-desktop:~$ git-clone git://anongit.opencompositing.org/users/crdlb/fusion-icon
destination directory 'fusion-icon' already exists.
[/quote]
Starta Nautilus och ta bort fusion-icon mappen och hämta igen.
:)
Hm, upppdaterade nu. Men det blir bara sämmre och sämmre. CCSM har fortfarande inga ikoner, och inga inställningar sparas. Och jag har inte fått "Atlantis". Uppdaterade för 5 min sen...