Alt som ofta fryser youtube, jag kan varken gå fram eller tillbaka.
Detta händer, tror jag mig ha sett, när jag klickar och den letar efter något som heter ad-click + något mer.
Hur som helst, det enda att göra är en "force quit".
Nu går dock inte firefox att öppna igen.
Jag får meddelande att firefox redan är igång
och uppmaning att avsluta Firefox eller starta om datorn.
Startat om datorn har jag gjort åtskilliga gånger men det blir ju lite tröttsamt i längden. Youtube är ju långsamt nog ändå.
Nu har jag istället gått in i system-monitor (systemhanteraren?)
och avslutar firefox där också. På det viset kan jag öppna firefox igen utan omstart.
Fråga: är det o.k. att göra så eller riskerar jag att ställa till något?
Problem vid Youtubetittande
SV: Problem vid Youtubetittande
Borde väl vara okej att göra det. Den sparar ju kvar det mesta så det är väl bara att köra.
Cookies osv vettifanken om de sparas.
Har också sammaproblem med youtube och firefox. Jag brukar köra en "killall firefox-bin" i terminalen.. Det brukar göra susen.
Cookies osv vettifanken om de sparas.
Har också sammaproblem med youtube och firefox. Jag brukar köra en "killall firefox-bin" i terminalen.. Det brukar göra susen.

Ett annat tips är man kan skriva:
ps -a
i terminalen. Då kommer en lista upp vilka program som är igång, med ett identifikations nummer framför. Detta är bra t.e.x. då du inte vet vad programmet exakt heter som du vill stänga av. Sen skriver du:
kill ####
där #### är identifikationens numret för programmet.
Ett annat sätt är att skriva:
xkill
och sen är det bara att klicka på det program du till välja döda, men detta förutsätter att applikationen är grafiskt synlig.
För övrigt är detta problem att firefox fryser då och då när man använder flash ett känt problem som än ej är löst. Tråkigt, tråkigt...
ps -a
i terminalen. Då kommer en lista upp vilka program som är igång, med ett identifikations nummer framför. Detta är bra t.e.x. då du inte vet vad programmet exakt heter som du vill stänga av. Sen skriver du:
kill ####
xkill
och sen är det bara att klicka på det program du till välja döda, men detta förutsätter att applikationen är grafiskt synlig.
För övrigt är detta problem att firefox fryser då och då när man använder flash ett känt problem som än ej är löst. Tråkigt, tråkigt...
Senast redigerad av 1 Vantskruv, redigerad totalt 3 gånger.
/* Det finns inga Minor för Svärdet *\
Problemet är att (för mig iallafall) att xkill inte riktigt dödar den helt och hållet..Vantskruv skrev: Ett annat tips är man kan skriva:
ps -a
kill ####
xkill
Jag måste fortfarande skriva killall firefox-bin för att kunna starta upp firefox igen.. Det är skomt.