Undersökte hur Emacs fungerade och upptäckte sedan att filen "#test#" hade skapats (förutom den fil "test" som jag medvetet hade skapat). Försökte först radera filen i terminalen, men lyckades inte. Använde då det grafiska gränssnittet och kunde enkelt radera filen (högerklicka och välja ta bort).
Nu undrar jag, vad innebär de två brädgårdarna i filnamnet och vad krävs det för specialmanöver för att radera en sådan fil?
Brädgårdar (#) i filnamnet
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Brädgårdar (#) i filnamnet
I terminalen:
Kod: Markera allt
rm "#test#"
- DrMegahertz
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
När du redigerar en redan existerande fil i Emacs så skapar den en "brädgårds-fil" med dina ändringar för att de inte ska gå förlorade om Emacs skulle krascha. 
Och jag antar att # är reserverat av skalet själv för någon specifik uppgift och därför måste du ange ett backslash innan brädgården på följande sätt;
rm \#test\#

Och jag antar att # är reserverat av skalet själv för någon specifik uppgift och därför måste du ange ett backslash innan brädgården på följande sätt;
rm \#test\#

Tydligt och upplysande svar! Det tackar vi för! :-)DrMegahertz skrev: När du redigerar en redan existerande fil i Emacs så skapar den en "brädgårds-fil" med dina ändringar för att de inte ska gå förlorade om Emacs skulle krascha.
rm \#test\#
![]()
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
# används för att skriva kommentaren i skript-filer, så allting efter # ignoreras helt.