Mitt fungerar alldeles utmärkt!Galgalid skrev: ATI-kort == bluescreen..inte riktigt nej, men alla ATI-kort fungerar hemskt på Linux-datorer...tyvärr...jag ska iaf gå över till Nvidia så fort som möjligt
Vad betyder denna blåskärm?
SV: Vad betyder denna blåskärm?
oO hur då? XD..jag måste typ installera såna där skumma drivers för att det ska gå att spela spel...och då fungerar inte beryl -.-'
Monterade om kyflänsen så den sitter fast ordentligt. Grafikkortet passar inte ordenligt mot skruven som håller fast det, utan blir då typ pilbåge, så nu sitter skruven i kanten av hålet. Har nu kört ATI-kortet någon dag med spel och det funkar bra. ATI Raedon är ju mycket bättre än NVIDIA till spel och mycket billigare, eller hur? 

Sammantaget så kan man säga att felet bestod av en lös kylfläns, alternativt att kortet satt i sned vinkel i agp-uttaget.Nu fungerar allt som det ska. Fråga: Hur gör man för att visa att tråden är löst? 

Ändra symbolen(den pratbublan) till ett LÖST(finns i listan "meddelandeIkon")
Kan nu meddela ev. intresserade att jag inköpt ett nytt kort: Nvidia Geforce FX 5200, (endast 345kr). Inte alls märkfärdigt men funkar bra både i Windows och Ubuntu 7.04. Busshastigheten har jag sänkt lite från amd 2600++ till 2200++ vilket gör datorn stabilare utan att förlora så mycket. Klart nöjd med Nvidia och mitt gamla ATI Raedon har tjänat ut. 

- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
har ett likadant Nvidiakort, och dom funkar mycket bra tycker jag 
Det är billigt, räcker till mycket, och kan klara spel (inte alla, men många)

Det är billigt, räcker till mycket, och kan klara spel (inte alla, men många)