Jag åkte nyligen tåg en längre sträcka och letade därför efter något läsvärt om linux i pressbyråns tidningsställ.
Till min förvåning fanns flera tidningar tillägnade ämnet och mitt val blev denna gång "Linux Magazine".
Just denna tidning var på engelska, men det hade jag inte några problem med. Dock var innehållet i sig inte så intressant för en nybörjare som mig själv. Läste mest artiklar om Dell osv.
Alltså, jag vill veta om det finns något intresse av att skapa en recensionsbank i Wikin, då det ändå finns en hel del tryckt material rörande linux och relaterade ämnen. Sedan kopplar man med fördel detta till forumet då det är lätt att se när nytt material tillkommer bl.a. via dessa:
Kod: Markera allt
Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök.
Visa nya svar på dina inlägg.
I Wikin:
Titel: Linux Magazine
Typ: Tidning/Bok/E-bok osv. (ev. guide från forum osv om ni tycker att det hör hemma här)
Språk: Engelska
ISBN:
Hemsida: http://www.linux-mag.com/
Ämnen: Kärnan, distrubutioner, guider
Relevans för...
...nybörjaren: Inte så mycket grundläggande om linux, men intressant om man vill få en djupare inblick. Bra med medföljande skiva!
...den erfarne: (fyll gärna i)
...experten: (fyll gärna i)
Kommentarer:
Författare: upnorth
Användning (i brist på bättre ord): Lösnummer, Juli 2007 (ev. prenumerant, lånebok osv. något relevant...)
"Köpte ett nummer för att läsa på en tågresa. Jag upplevde tidningen som lättläst trots att den var på engelska.
Bra guide till Ubuntu Fiesty Fawn som dessutom följde med på en skiva! Verkar dock vara en tidning lämpad för mer erfarna användare än mig själv."
Ämne: Linux Magazine/Tidning
Meddelande: Länk till Wikin. Eventuellt taggarna "Kärnan, distrubutioner, guider".
Har ni andra förslag på strukturen eller kanske tekniska problem med det jag spånat fram så ta upp det också!