OpenOffice
OpenOffice
Hej, jag har ett roligt problem med openoffice, av någon anledning tex barn? Så har typsnittet i själva openoffice (menyer osv) blivit kyreliska eller nått i den stilen. Jag hittar nu inte tillbaka till nått läsbart. Hur ändrar jag i open eller kan någon hur man manuellt trixar med någon fil?
Tack på förhand.
Mvh Jimmy
Tack på förhand.
Mvh Jimmy
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
SV: OpenOffice
testa radera/flytta/döp om mappen ".openoffice.org2" som ligger i din $HOME. Alla inställningar borde nollställas då.
kommandot
mv ~/.openoffice.org2 ~/OOold
borde fungera.
kommandot
mv ~/.openoffice.org2 ~/OOold
borde fungera.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Tack för förslaget men det hjälpte inte. /Jimmy
Tillägg, problemet är bara på en av användarna, Min open funkar, jag har provat kopiera min open katalog under home till den andra användarens home open mapp men det funkade inte. Så jag antar att problemet ligger utanför home$ katalogerna.
/JImmy
/JImmy
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Har du testat att gå in i menyn /verktyg/alternativ/språkinställningar ?
.....eller vad det nu står hos dig.
.....eller vad det nu står hos dig.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Ja jag har kollat och testat en del ;-)
Men det är liksom som om det bara är "system"-fonten i open office som blivit ändrad annars så verkat det vara på svenska?
Man kan liksom gissa sig till att det står på svenska fast det är grekiska tecken det finns vissa likheter även om vi inte använde omega osv? :-)
Men det är liksom som om det bara är "system"-fonten i open office som blivit ändrad annars så verkat det vara på svenska?
Man kan liksom gissa sig till att det står på svenska fast det är grekiska tecken det finns vissa likheter även om vi inte använde omega osv? :-)
- ZX Spectrum
du kan ju alltid testa att först ta bort mappen .openoffice.org2 som ligger i din hemmapp och sen ominstallera OO.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Hej, tack för svaret. Men status quo, den grekiska fonten biter sig fast.
Jag tror problemet finns under USR mappen antingen i lib eller share katalogen.??
Men det är en ren gissning, jag har inte rattat linux accent innan.
Det måste ju finnas typ config fil för OO som man kan pula i?
Alla förslag mottages tacksamt.
Tack på förhand mvh Jimmy
Jag tror problemet finns under USR mappen antingen i lib eller share katalogen.??
Men det är en ren gissning, jag har inte rattat linux accent innan.
Det måste ju finnas typ config fil för OO som man kan pula i?
Alla förslag mottages tacksamt.
Tack på förhand mvh Jimmy
PROBLEMET LÖST!!!
Som någon i tidigare inlägg skrev "ominstallera OO" men att bara göra en ominstallation funkade inte.
Jag fick rensa bort allt som hade med OO att göra från diskens yta, och sedan lägga tillbaka OO då funkade det.
Troligen fanns problemet i någon envis config fil.
Jag vill tacka alla som hjälpt mig lösa problemet.
Ha en skön sommar om vi inte hörs innan.
Mvh Jimmy
Som någon i tidigare inlägg skrev "ominstallera OO" men att bara göra en ominstallation funkade inte.
Jag fick rensa bort allt som hade med OO att göra från diskens yta, och sedan lägga tillbaka OO då funkade det.
Troligen fanns problemet i någon envis config fil.
Jag vill tacka alla som hjälpt mig lösa problemet.
Ha en skön sommar om vi inte hörs innan.
Mvh Jimmy
- ZX Spectrum
Roligt att det löste sig.