Jag råkade ut för någon sorts konflikt när jag bootade om systemet. Efter att ett par gånger direkt blivit återskickad till ubuntus inloggningsfönster har jag nu kommit in, med ett par smärre förändringar.
Panelerna är avstängda. Under någon sekund kom det upp ett felmeddelande som löd något i stil med att " Jag stänger av mig, du har redan en panel igång".
Det finns även ett annat felmeddelande där det står:
" /etc/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp
/etc/gdm/PreSession/Default: running: /usr/X11R6/bin/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/lib/gdm/:0.Xservers" -h "" -l ":0" "daniel"
/etc/gdm/Xsession: Beginning session setup...
SESSION_MANAGER=local/c83-254-181-34:/tmp/.ICE-unix/5907
Initializing gnome-mount extension
/usr/bin/compiz.real: GLX_EXT_texture_from_pixmap is not supported by direct rendering context, trying indirect rendering context instead
(gnome-power-manager:6021): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
IO error occured opening connection.
(update-notifier:5992): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
IO error occured opening connection."
Det verkar som det är någon sorts konflikt men jag har ingen direkt aning om hur jag ska åtgärda det
Oangenämnt problem vid omstart - Fel på panelen?
SV: Oangenämnt problem vid omstart - Fel på panelen?
Loggade in med KDE så länge, så det är ingen livshotande situation, men likväl enerverande.